۷۹۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پس از يك روز سخت اين ماساژ را تجربه كنيد

ديگر نيازي به« نوشابه انرژي‌زا» نيست!

بعضي از ما بعد از گذراندن يك روز كاري چه در محل كار چه در منزل، احساس خستگي و انقباض در عضلات كرده و ضرورت دريافت ماساژ و از بين بردن انقباضات عضلاني را درك مي‌كنيم

در اين مرحله قطعا دسترسي به مراكز ارائه‌دهنده خدمات ماساژ در ساعات پايان روز، امكان‌پذير نيست. شايد هم خستگي مانع از طي مسافت شده و به اين ترتيب خود را از اين موهبت محروم كنيم اما ما به شما راه حل مناسب و ساده‌اي را پيشنهاد مي‌كنيم. يكي از ساده‌ترين و كاربردي‌ترين راه‌ها براي برطرف كردن اين مشكل، يادگيري شيوه‌ها و تكنيك‌هاي ساده و عمومي ماساژ و به كارگيري آن در منزل براي خود و ساير اعضاي خانواده است. به اين ترتيب بدون رفت‌وآمد اضافه و با حداقل امكانات مي‌توانيد خستگي‌ها، انقباض‌ها، تنش‌ها و استرس‌هاي ناشي از كار روزانه را در مدت زماني كمتر از يك ساعت از بدن خود و عزيزان‌تان دور كنيد و به اين ترتيب سلامت و شادابي را به آن‌ها هديه كنيد.

مرحله اول

ديگر نيازي به« نوشابه انرژي‌زا» نيست!

چگونه آغاز كنيم؟

براي شروع، احتياج به اتاقي آرام و ساكت و مقدار كمي روغن زيتون يا روغن رزماري داريد. فردي كه نياز به دريافت ماساژ دارد، بهتر است روي تشكي تميز و مناسب به روي شكم، آرام و ريلكس دراز بكشد. دقت داشته باشيد دست‌هاي‌تان سرد نباشد زيرا گاهي سردي بيش از اندازه دست‌ها باعث آزار ماساژگيرنده مي‌شود. بنابراين پس از آن‌كه دست‌ها را روي حرارت گرفتيد يا چندبار آن‌ها را به‌هم ماليديد و با اندكي روغن آغشته كرديد، ماساژ را شروع كنيد. در اين مرحله دست‌ها را به‌صورت صاف روي پشت ماساژ‌دهنده قرار دهيد. به‌گونه‌اي كه كف دست‌ها به‌طور كامل روي پشت بيمار قرار بگيرد. مراقب باشيد انگشتا‌ن كاملا به هم نزديك باشد. در اين حالت دست‌ها را به‌طور موازي و همزمان و با فشار متناسبي به‌صورت ريتميك روي بدن بيمار به‌طور كامل بالا و پايين ببريد و با دقت سعي كنيد تمام ستون فقرات او را تحت‌تاثير قرار داده و پشت او را ماساژ دهيد. در اين مرحله بسيار مهم است كه آرام و ريلكس باشيد تا آرامش شما از طريق دست‌ها به دريافت‌كننده ماساژ منتقل شود. اين مرحله، آغاز تخليه انرژي‌هاي مخرب، خستگي‌ها و تنش‌هايي است كه در طول روز با فرد همراه بوده است.


مرحله دوم

ديگر نيازي به« نوشابه انرژي‌زا» نيست!

عضلات كمر را ريلكس كنيم؟

در اين حالت وضعيت خود را تغيير داده و كنار ماساژ گيرنده قرار بگيريد. به‌گونه‌اي كه به عضلات كناري و پهلوي او دسترسي داشته باشيد. در اين حالت روي عضلات اطراف ستون فقرات كار مي‌كنيم. بنابراين دست‌ها را روي بدن گذاشته و آن‌ها را نزديك هم قرار دهيد. سپس عضلات دريافت‌كننده ماساژ را به‌گونه‌اي ميان انگشت شست و ساير انگشت‌ها بگيريد كه بتوانيد به‌طور كامل عضله او را حس كنيد. اين كار را با آرامش و به‌صورت ريتميك و خيلي آهسته انجام دهيد. سعي كنيد تمام بخش‌ها و عضلات اطراف ستون فقرات را از هر دو طرف با دقت ماساژ دهيد. در اين صورت كمك مي‌كنيد عضلات كشيده شوند و به اين ترتيب روند ريلكس شدن و از بين رفتن خستگي را در آن‌ها تسريع مي‌كنيد.


مرحله ‌سوم

ديگر نيازي به« نوشابه انرژي‌زا» نيست!

تخليه خستگي از شانه‌ها با ماساژ

در اين مرحله بالاي سر ماساژگيرنده قرار بگيريد و كف دست‌ها را به آرامي روي پشت او قرار دهيد. دقت كنيد كه كف دست‌ها به‌طور كامل و با آرامش روي بدن وي قرار بگيرد. دست‌ها كنار هم و به‌صورت موازي باشند. در اين مرحله با كمك هر دو كف دست به‌طور همزمان و با فشاري اندك يك دايره روي عضلات پشت بيمار بكشيد. دست‌ها را به‌گونه‌اي رو عضلات پشت حركت دهيد كه انقباض و تنش عضلات به آرامي تخليه شده و در عين حال فرد احساس آرامش كند. داشتن ريتم و هماهنگي در حركت دست‌ها كمك زيادي به رهايي عضلات مي‌كنند.


مرحله ‌‌چهارم

ديگر نيازي به« نوشابه انرژي‌زا» نيست!

رفع سموم بدن با ماساژ ستون فقرات

در اين مرحله كنار فرد قرار بگيريد و دست‌ها را به‌گونه‌اي روي بدن ماساژگيرنده قرار دهيد كه شست‌ها روي ستون فقرات قرار بگيرد و مابقي انگشتان به روي عضلات كناري. در اين حالت با فشاري مناسب كه موجب آزار فرد نشود ستون فقرات را از پايين به سمت بالا ماساژ دهيد. براي اين منظور لازم است با فشاري مناسب انگشت شست و ساير انگشتان را به سمت بالا حركت دهيد. اين كار را چندبار تكرار كنيد. به اين ترتيب كمك مي‌كنيد تنش‌هاي اين بخش همين‌طور ميزان سمومي كه در اين محل انباشته شده‌اند حركت كرده و از بين بروند.


مرحله پنجم

ديگر نيازي به« نوشابه انرژي‌زا» نيست!

تسكين خستگي دست و پا

در اين بخش براي تخليه تنش‌هاي دست‌ها و پاها توصيه مي‌شود با كمك دست‌ها، عضلات دست و پا را به سمت مركز بدن ماساژ دهيد. به اين ترتيب كه با كمك دست‌ها در حركت رفت، عضلات را از مچ به سمت بدن فشار دهيد. به اين ترتيب عضلات را بين انگشت شست و ديگر انگشتان گرفته و از سمت مچ به سمت بدن حركت دهيد. در اين مرحله دست‌ها را تا آرنج ماساژ دهيد و پس از آن عضلات بازو را از آرنج به سمت بدن ماساژ دهيد. همين كار را براي عضلات پا به‌منظور تخليه فشارها و بارهاي عصبي آن‌كه به دليل فعاليت و كار روزانه ايجاد شده، انجام دهيد.


مرحله ششم

ديگر نيازي به« نوشابه انرژي‌زا» نيست!

آرامش عضلات با ماساژ عضلات پشت

در اين مرحله به بخش پاياني كارمان نزديك مي‌شويم. شيوه‌اي كه در اين مرحله آموزش مي‌بينيد يكي از بهترين شيوه‌ها براي تمام كردن ماساژهاي عمومي است. در اين حالت خيلي آرام به‌گونه‌اي كه دو انگشت مياني و سبابه روي پوست و عضلات شناور و رها باشد از بالاي ستون فقرات به سمت كمر حركت كنيد. اين كار كمك مي‌كند ماساژ گيرنده عضلات خود را به‌طور كامل رها كرده و به‌طور كامل ريلكس شود. در اين حالت تمام تنش‌ها و انقباضات عضلاني از بدن او دور مي‌شود.


مرحله هفتم

ديگر نيازي به« نوشابه انرژي‌زا» نيست!

چگونه پايان دهيم؟

در بخش پاياني بگذاريد فرد به پشت بخوابد. درصورتي كه او به خواب رفته، اجازه دهيد در همان شرايط براي مدت كوتاهي مثلا ۲۰ تا ۳۰ دقيقه بخوابد و استراحت كند. مهم‌ترين نكته در اين مرحله آن است كه در هر شرايطي حتما ملحفه يا رواندازي مناسب فصل، روي ماساژ گيرنده بيندازيد تا احساس سرما نكند. دقت كنيد كه ميزان استفاده از روغن بايد به‌گونه‌اي باشد كه پس از اتمام كار روي بدن ماساژ گيرنده روغن ديده نشود و روغن جذب پوست او شده باشد.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج