۷۹۴۰
۶ نظر
۵۰۶۷
۶ نظر
۵۰۶۷
پ

باقي عمرتان را حسرت نخوريد

فكر و خيال‌هايي كه بانوان را رها نمي‌كند!

هميشه دليلي براي نارضايتي وجود دارد. چند كيلويي اضافه وزن؛ آميخته شدن وظايف بي‌شمار كاري با مسئوليت‌هاي سنگين خانه؛ ترس از اتفاق‌هايي كه گمان مي‌كنيم هر لحظه رخ مي‌دهند اما شايد هرگز براي‌مان پيش نيايند و...

فكر و خيال‌هايي كه بانوان را رها نمي‌كند!

هميشه دليلي براي نارضايتي وجود دارد. چند كيلويي اضافه وزن؛ آميخته شدن وظايف بي‌شمار كاري با مسئوليت‌هاي سنگين خانه؛ ترس از اتفاق‌هايي كه گمان مي‌كنيم هر لحظه رخ مي‌دهند اما شايد هرگز براي‌مان پيش نيايند و... شما مي‌توانيد با اين نارضايتي‌ها و احتمالات براي خودتان يك زندگي پر اضطراب را بسازيد و به جاي لذت بردن از آنچه داريد براي از دست دادنش نگران باشيد. از طرف ديگر شما مي‌توانيد همين حالا به اين اضطراب‌ها و اما و اگر‌ها پايان داده و به زندگي‌تان آن طور كه بايد سر و سامان دهيد. يك روز بيشتر بودن با اين فكر و خيال‌ها، يك روز عادت بيشتر به آن‌ها خواهد بود؛ پس اگر مي‌خواهيد آسان‌تر كنارشان بگذاريد توصيه‌هايي كه در مجله اپرا نوشته شده را جدي بگيريد و با فكر و خيال‌هاي‌تان مبارزه كنيد.


هيچ وقت وزنم كم نمي‌شود

در سال‌هاي اخير كم‌كردن وزن براي بسياري از آدم‌ها يك دغدغه جدي شده است. اغلب ما مدام به اين فكر مي‌كنيم كه چطور مي‌توانيم وزن كم كنيم و مدام حسرت روزهايي را مي‌خوريم كه در فلان وزن بوده‌ايم اما حقيقت اين است كه چه وزن كم كنيم و چه نه، باز هم اين نگراني در ما باقي مي‌ماند و حسرت‌هاي‌مان از بين نمي‌رود. يكي از نگراني‌هايي كه در همين لحظه بايد براي خلاص شدن از آن تلاش كنيد همين بالا رفتن و پايين آمدن وزن‌تان است. ايده‌آل‌گرايي را كنار بگذاريد و هدفي را درنظر بگيريد كه امكان رسيدن به آن را داريد. سعي كنيد از اين هدف راضي باشيد و براي رسيدن به آن تلاش كنيد. حتي اگر شما ۵۰ كيلو نشويد مهم نيست، شما بايد تا حدي وزن كم كنيد كه در توان‌تان است و سعي كنيد با اين موضوع جوري كنار بياييد كه ظاهرتان هم براي‌تان دلپذير باشد.


شوهرم به من خيانت مي‌كند

براي برخي زن‌ها ترس از مورد خيانت قرار گرفتن، حسي است كه تمام عمر با آن زندگي مي‌كنند. آن‌ها سال‌ها نقش يك شرلوك هلمز را بازي مي‌كنند تا بفهمند آيا شوهرشان به آن‌ها خيانت مي‌كند يا نه. زندگی با این حس آسان نیست؛ نه برای آن‌ها و نه برای مردی كه مدام مورد بازجویی قرار می‌گیرد. این دسته از زن‌ها سال‌های طولانی زندگی‌شان را با تصور این خیانت احتمالی ویران می‌كنند و بعد از مشاهده‌اش هم با بخشش از كنارش می‌گذرند. اگر شما در این گروه هستید، بهتر است كمی بیشتر به تاثیر صداقت و آرامش در زندگی‌تان توجه كنید تا این‌كه به‌دنبال فاجعه‌اي بگردید كه قدرت بخشیدنش را دارید. شما تمام سال‌هایی كه می‌توانید خوشبخت و آرام در كنار همسرتان زندگی كنید را با ترس از مورد خیانت قرار گرفتن به باد می‌دهید. قدر این روزها را بدانید و قبل از وقوع فاجعه به فكر حل كردنش نباشید. تنها كاری كه برای مصون ماندن از خیانت می‌توانید انجام دهید، ساختن یك زندگی آرام، بی‌تنش و صادقانه است.


فكر و خيال‌هايي كه بانوان را رها نمي‌كند!

پير شده‌ام اما هنوز بچه‌ای ندارم

ترس از این‌كه روزی از نداشتن فرزند پشیمان شوید، دلیل خوبی برای بچه‌دار شدن نیست. درست است كه با آمدن فرزند شما و همسرتان از دل و جان به او علاقه‌مند می‌شوید و احساس می‌كنید كه بدون او نمی‌توانید زندگی كنید اما تنها به این بهانه كه ممكن است روزی از این تنهایی‌تان پشيمان شوید یا این‌كه با به دنیا آمدنش به او علاقه‌مند خواهید شد، نمی‌توانید تصمیم به بچه‌دار شدن بگیرید. نباید در این مورد زیاد هم سخت‌گیر باشید اما قبل از هر تصمیمی باید به توانایی‌ها و محدودیت‌های‌تان فكر كنید. مهم نیست كه چند سال دارید و چند وقت است كه ازدواج كرده‌اید؛ ترس از آینده را كنار بگذارید و ببینید كه آیا میل و شرایط صاحب فرزند شدن را دارید یا خیر.


سرطان همه‌گیر شده و به زودی سراغ من هم مي‌آيد

اين موضوع تمام و كمال در كنترل شما نيست اما به اين بهانه نمي‌توانيد زندگي‌تان را با ترس از مريضي احتمالي تيره كنيد. شما نمي‌توانيد ژن‌ها و شرايط خاصي كه در محل زندگي‌تان وجود دارد را كنترل كنيد اما مي‌توانيد با مصرف غذاهاي سالم و دوري از فاكتورهايي مثل مصرف سيگار كمي از اين موضوع فاصله بگيريد. هرگز اتفاقي كه در نزديكي‌تان مي‌افتد را به زندگي خود وارد نكنيد و فكر نكنيد كه شما درست در همان لحظه در معرض آسيب هستيد بلكه با حفظ آرامش زندگي‌تان به‌دنبال سبك زندگي‌ باشيد كه شما را در برابر اين اتفاقات ايمن‌تر مي‌كند.


با افزايش سن،‌مغزم را از دست خواهم داد

ترس از كند شدن ذهن، آمدن آلزايمر و كند شدن يادگيري هم از ديگر ترس‌هاي شايع و البته بيهوده است. خب... طبيعي است كه با بالا رفتن سن شما پويايي جواني‌تان را نخواهيد داشت، اما هنوز هم راه‌هايي براي كند كردن اين روند وجود دارد. حتما شما هم فكر مي‌كنيد كه حل كردن پازل‌ها و جدول مي‌تواند شما را نجات دهد و ممكن است به طرز وسواس گونه‌اي پازل و جدول را بدون اين‌كه از آن لذتي ببريد، به يك تكليف روزانه تبديل كنيد. البته فكر شما كاملا بي‌اساس نيست و ممكن است تاثيراتي داشته باشد ولي ورزش كردن و يادگرفتن تمرينات تازه ورزشي قطعا تاثير بيشتري روي شما خواهد گذاشت. مراقب جسم‌تان باشيد و سعي كنيد با كمك آن به جاي نگراني بي‌مورد مغزتان را هم سالم نگه داريد.


در تمام زندگي حسرت خورده‌ام

يكي ديگر از نگراني‌هاي ميانسالي اين است كه من به 50 سالگي رسيدم و تمام اين سال‌ها حسرت كارهايي را خورده‌ام كه نكرده بودم. حسرت گذشته و كارهاي انجام نشده را خوردن طبيعتا راحت‌تر از انجام آن است. در خيلي مواقع با وجود اين‌كه مي‌دانيم در آينده حسرت اين موضوع را مي‌خوريم، باز هم از انجام دادنش طفره مي‌رويم. شما مي‌توانيد زندگي‌تان را با افسوس‌هاي تمام نشدني گذشته بگذرانيد اما اگر مي‌خواهيد تمام لحظات زندگي‌تان رنگ و بوي خودش را داشته باشد، بهتر است بيشترين حد توان‌تان را براي به دست آوردن آنچه مي‌خواهيد انجام دهيد و اگر هم به آن نرسيديد، به خاطر تمامي تلاش‌هايي كه انجام داده‌ايد به‌خودتان افتخار بكنيد.


فكر و خيال‌هايي كه بانوان را رها نمي‌كند!

بين كار و زندگي‌ام تعادلي ندارم

شما سال‌هاست كه كار مي‌كنيد و سال‌ها از زندگي مشترك‌تان مي‌گذرد اما هنوز نتوانسته‌ايد تعادلي ميان اين دو برقرار كنيد؟ بهتر است تا ديرتر از اين نشده براي برقرار كردن اين تعادل قدم برداريد. نخستين و مهم‌ترين كار اين است كه زندگي‌تان را با خود از در بيرون نبريد. اگر به خانه وارد مي‌شويد، كار را پشت در بگذاريد و اگر هم به اداره مي‌رويد، فكر كردن به بچه‌ها و كارهاي خانه را پشت درهاي اداره بگذاريد. سعي كنيد ذهن‌تان را همان جايي نگه داريد كه جسم‌تان است. تنها در اين شرايط است كه مي‌توانيد بهترين همسر و مادر در خانه‌ خود و موفق‌ترين كارمند در محيط كارتان باشيد. اين كار به‌همين سادگي‌ها هم اتفاق نخواهد افتاد اما دلسرد نشويد و سعي كنيد كمي براي هماهنگ‌كردن خود با اين شرايط وقت بگذاريد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • و.ف

      مطالبتون خيلي خوب ومفيد بود.متشكرم

    • بدون نام

      مطالبتون خيلي خوب ومفيد بود.متشكرم

    • hamid

      salam
      kheyli jaleb mofid va kamel bod

    • بدون نام

      عالی بوووووووووووووووووووووووودن
      بازم از این مطلبایه خوشگل بذارین

    • لی لی

      خیلی به مفید و جالب بود . متشکرم

    • anahita

      jaleb bood mC

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج