۷۹۶۳۳۸
۲۷ نظر
۵۰۰۳
۲۷ نظر
۵۰۰۳
پ

ظریف: برای بهبود روابط با ریاض مشکلی نداریم

محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با روزنامه قطری العربی الجدید چاپ لندن در رابطه با سفر فرستاده عربستان به تهران و گفت‌وگو در رابطه با مساله یمن گفت: در رابطه با صحت این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و به نظر من این مساله ممکن نیست.

خبرگزاری ایسنا: محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با روزنامه قطری العربی الجدید چاپ لندن در رابطه با سفر فرستاده عربستان به تهران و گفت‌وگو در رابطه با مساله یمن گفت: در رابطه با صحت این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و به نظر من این مساله ممکن نیست.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا ایران آمادگی استقبال از یک هیات سعودی را دارد و چه مسائلی را مطرح خواهید کرد گفت: برای عادی سازی روابط با عربستان هیچ مشکلی نداریم و این مساله به ریاض باز می گردد و به بازنگری در رفتار آنها که می تواند تنش منطقه را کاهش دهد، باز می گردد، همه این سیاست هایی که ایران ، سوریه ، عراق ، قطر و یمن را هدف قرار داده است از سوی عربستان است نه ایران.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که اخبار جنگ الحدیده نشان می دهد اوضاع هم پیمان شما یعنی حوثی ها در شرایط بسیار خوبی نیست ، آیا ایران در حال از دست دادن پرونده یمن است گفت: ما شاهد سیاست های تخریبی در این کشور بودیم که نتایج مصیبت باری برای ملتش به همراه آورد ، از همان روز اول ما برای حل بحران یمن اعلام آمادگی کردیم و از زمانی که ائتلاف عربی یمن را بمباران کرد ما اعلام کردیم که گزینه نظامی به نتیجه نخواهد رسید . عربستان بر این باور بود که طی چند هفته می‌تواند پروند یمن را خاتمه دهد اما سال ها از آن گذشت و تا الان نیز به آن پایان نداد.

تلاش فراوانی کردند که تحولات میدانی الحدیده را پایان دهند اما مشکل برخی از کشورهای همسایه این است که به راه حل سیاسی ایمان ندارند و می خواهد با پوشش سیاسی مسائل را نظامی حل کنند که این مساله قابل تحقق نیست ، یک آتش‌بس فراگیر لازم است و درنهایت همه به این نتیجه خواهند رسید که عملیات نظامی باید متوقف شود ، به شهروندان کمک رسانی شود ، یک دولت یمنی تشکیل شود و گفت‌وگوی یمنی -یمنی برگزار شود. ایران این چهار مساله را در آوریل ۲۰۱۴ اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که همانطور که شاهد گفت‌و گوی ایران در پرونده سوریه بودیم آیا شاهد گفت و گوی آن در پرونده یمن نیز خواهیم بود؟ و آیا شروطی برای گف وگوی حوثی- سعودی دارید گفت: هیچ شرطی نداریم ، ما می خواهیم این بحران پایان یابد و کشورها باید نقشی ایفا کنند که روند ایجاد راه حل را تسهیل کند نه خود راه حل را تحمیل کنند و ما در دو پرونده یمن و سوریه این کار را انجام می دهیم.

محمد جواد ظریف در رابطه با برنامه عربستان برای ترور مقامات ایرانی گفت: در رابطه با این مساله اطلاعاتی داشتیم ، عربستان سال هاست که از عناصر تروریستی در ایران حمایت می کند و ریاض پیش از این اعلام کرد که جنگ را به داخل ایران می کشد و ما بعد از آن شاهد افزایش فعالیت های مسلحانه و تروریستی در شرق کشور بودیم و یا عملیات داعش که مجلس را هدف قرار داد.

این سیاست های عربستان جدید نیست و ما از آن مطلع هستیم ، عربستان تلاش می کند که سلطه خود را تحمیل کند و اخبار اخیر تمام ادعاهایی که می‌گویند ایران فعالیت هایی علیه ریاض انجام می دهد را نقض و عکس آنرا ثابت می کند ، عربستان است که از ایجاد تنش حمایت می کند تا ایران را هدف قرار دهد.

مساله ای که روزنامه نیویورک‌تایمز آن را منتشر کرد تا بخش کوچکی از رفتار عربستان علیه ایران است و امیدوارم که بقیه طرف ها نیز نسبت به اقدامات ریاض چشم هایشان راباز کنند ، ریاضی که قطر را محاصره می کند، یمن را بمباران ، نخست وزیر لبنان را بازداشت و جمال خاشقجی رابه قتل می رساند که ترکیه با جدیت این مساله را دنبال می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      التماس نکن بخدا قبول نمیکنه

      پاسخ ها

      • @

        یعنی خاک.... ظریف بدبخت!! کمکم داره ماهیت اصلیشو نشون میده به مردم! این عربستان همون عربستانیه که زائرای مارو تو خانه خدا کشت این عوضیا همون کسایی هستن که به گروهای تجزیه طلب پول دادن سلاح دادن این سعودیا همون کسایی هستن که به داعش کمک کردن تا به مجلس حمله کنن و مردم کشورمون رو به رگبار بستن تیر خلاص زدن! اونوقت توا خائن چطور از عادی سازی روابط حرف میزنی ل عنتی؟؟

    • بدون نام

      التماس نکن بخدا قبول نمیکنه

    • بدون نام

      چی بودیم چی شدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جون من میشه بگی چی بودیم؟در 200 اخیر بارها تحقیر شدیم.اون زمانی هم که فکر میکنی چیزی بودیم به خاطر تحت الحمایه بودنمون بود.

    • بدون نام

      خیلی خیلی مشکل داریمانهمه جنایت عمد و عیر عمد اینهمه تهمت فحاشی علیه ایران وایرانی و اینهمه حمایت از تحریمها اینهمه دسیسه باز هم کافی نیست زود از بدبختی وا میدهید غیرت ایرانی چه میشه به نوامیس ما حمله کردند زود یادتان میرود گفته اند مهمان نوازیم نه به این بها جای تاسف است منتطر غمزه بن سلمان کودک کش جنایتکار التماس میکنید دلمان بهم خورد

    • بدون نام

      آقای وزیر شما فقط وزیر حرفید وزیر زبان

    • بدون نام

      بنظر من‌دست امریکا را فشار دهیم بهتر از رابطه با‌جنایتکاران بی دین و وهابی سعودی است

    • بدون نام

      روحانی حیاکن ریاست رهاکن

    • بدون نام

      خون شهدای منا انشاالله دامنتان را میگیره

      پاسخ ها

      • @

        ان شا الله

      • بدون نام

        خون شهدای مظلوم مکه در سال 66 که با سلاح و مستقیم توسط رژیم صهیونیستی ال سعود کافر به درجه شهادت رسیدند دامن این کثافتها را خواهد گرفت

    • بدون نام

      باز امریکا بد

    • بدون نام

      بی غیرتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انج که لازم است مثل نظر قدوسی ازتحمایت میکنیم ولی اینجا نه این سخن‌خایینانه است توهین به هویت ایرانیان

      • بدون نام

        آقای ظریفخان اگر بابای حضرتعالی و خرازی هم جزء کشته های حجاج بود باز هم با سعودیها مشکلی برای گفتگو نداشتیم

    • بدون نام

      تقصیرازتندروهای ایرانه میگن دیوانه سنگی رادرچاه می اندازدکه صدعاقل هم نمی تواننددرش بیارند

      پاسخ ها

      • @

        ببخشید کاربر متاسفانه دیوانه تویی که فکر میکنی هم وطنت بدتو میخاد و آمریکا و عربستان اسرائیل خوبتو!

    • بدون نام

      داداش داری اشتباه میزنی ، ظریف جان توی کدوم تیمی شما ؟

    • بدون نام

      داداش داری اشتباه میزنی ، ظریف جان توی کدوم تیمی شما ؟

    • بدون نام

      داداش داری اشتباه میزنی

    • بدون نام

      عربستان عددی نیست یک نوچه و نوکر است کاش با اسراییل گفتگو را شروع میکردید

    • خواجه حافظ شیرازی

      یعنی شما به سنگ پا قزوین دو تا سور زدید اون نامسلمونا دشمن جانی فرد فرد ایرانیان شیعه هستند چرا خودتونو میزنید با اون راه مگه ما چه گناهی کردیم که که انقد تاوان میدیم

    • بدون نام

      وای خدای من!به چه روزی افتادیم! التماس کردن پیش عربستان !

    • علی

      شما مشگل ندارید ولی دنیا با شما مشگل دارند

    • بدون نام

      ظریف ترسو است از عربستان می ترسد و می خواهد رابطه با حامیان داعش و تروریسم برقرار کند آنهم زمانی که همه کشورها بخاطر قتل خاشقچی بر ضد ریاض شده اند.

    • ققنوس

      خجالت بکشید وانقدر به عربستان سعودی برای ایجاد رابطه التماس نکنید. دولت روحانی ایران را بر باد داد مانند بخشیدن سهم ایران از دریای خزر به روسیه واگذاری دریای جنوب به چین .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج