۷۹۶۴۹۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ایتالیا پس از فاجعه؛ افتان، خیزان و امیدوار

 وقتی آخرین سوت آنتونیو متیو لاهوز اسپانیایی در فضای ورزشگاه سن‌سیرو پیچید، غیر از سوئدی‌ها هیچ‌ کس نمی‌خواست آنچه رخ داده را باور کند؛ نرسیدن ایتالیا به جام‌جهانی ۲۰۱۸!

وبسایت نود: وقتی آخرین سوت آنتونیو متیو لاهوز اسپانیایی در فضای ورزشگاه سن‌سیرو پیچید، غیر از سوئدی‌ها هیچ‌ کس نمی‌خواست آنچه رخ داده را باور کند؛ نرسیدن ایتالیا به جام‌جهانی ۲۰۱۸!

لشکر شکست خورده روی زمین افتاده بود و رسانه‌ها با آب و تاب، تاریخ‌ها را به رخ می‌کشیدند؛ سومین غیبت ایتالیا در جام‌جهانی، اولین ناکامی‌اش در رسیدن به این رقابت‌ها از جام ۱۹۵۸ و طلسمی به نام سوئد. غیبت قبلی در جامی به میزبانی سوئد رخ داده بود و این بار پس از ۶۰ سال، باز هم سوئد مانع رسیدن قهرمان ۴ دوره دنیا به جام‌جهانی شد.

شب ۱۳ نوامبر ۲۰۱۷ و بازی برگشت سوئد در زمین ایتالیا در چارچوب پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ در اروپا، با انفعال جامپیرو ونتورا،بدترین سرمربی تاریخ تیم ملی ایتالیا و واکنش دروسی که دستور سرمربی برای گرم کردن برای ورود به جریان بازی را با عصبانیت نپذیرفت، ثبت شد و حالا با گذشت دقیقا یک سال، نشانه‌هایی از امیدواری در آتزوری ظهور کرده است.

نتایج و جوانان

ونتورا چاره‌ای غیر از جدایی نداشت و پس از سپری کردن مدتی با مربی موقتی به نام لوئیجی دی‌بیاجو، روبرتو مانچینی محبوب سکان هدایت تیم را به دست گرفت.

مربی موقت در ۲ بازی دوستانه یک تساوی و یک باخت دشت کرد و در ادامه مانچو خون تازه‌ای به رگ‌های خسته فوتبال لاجوردی تزریق کرد. مانچو در ابتدای راه توجه بیش‌تری به لیگ داخلی نشان داد. در ترکیبی که برای اولین بار تحت نظر مانچینی در بازی دوستانه مقابل عربستان به میدان رفت، تنها ۳ بازیکن آن شب منحوس سن‌سیرو به چشم می‌خورد و ۱۰ بازیکن ترکیب اصلی از لیگ داخلی می‌آمدند.

ایتالیا پس از فاجعه؛ افتان، خیزان و امیدوار

با خداحافظی امثال بوفون و دروسی و دعوت از جوانانی مانند پولیتانو، میانگین سنی تیم نسبت به دوران ونتورا ۳ سال کاهش یافت. در فاصله بین حذف در بازی با سوئد تا اولین بازی مانچینی روی نیمکت تیم ملی ایتالیا ۲ بازی توام با یک باخت و یک تساوی با مربیگری موقت دی‌بیاجو سپری شد و ایتالیای مدل مانچینی ۲ برد، ۳ تساوی و ۲ باخت در ۷ بازی دوستانه و در چارچوب لیگ ملت‌های اروپا به دست آورد.

تیم مانچینی در این ۷ بازی، ۷ گل زده و ۸ گل خورده است. دوستانه بودن بازی‌ها و انتخاب ترکیب‌های متنوع به علاوه نفس دوستانه بودن، اجازه نمی‌دهد تنها از روی نتیجه، رای به ضعیف بودن عملکرد مانچینی بدهیم. مدل بازی تیم از حالت ترسو و تدافعی زمان ونتورا به مدل تهاجمی و جوان مانچینی تغییر جهت داده و زمان نسبتا مناسب تا زمان شروع مقدماتی یورو ۲۰۲۰، امیدها جهت جا انداختن سیستم همیشه جسورانه و جوان‌پرور مانچینی را افزایش داده است.

ایتالیا در دوران مانچینی محک جدی نخورده، با این حال جوان‌سازی گسترده، سبک تهاجمی و البته وجود یک مربی مطمئن در سالگرد حذف فاجعه‌بار، نوید آینده‌ای به زیبایی رنگ لاجوردی برای قهرمان سال ۲۰۰۶ دنیا می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج