۷۹۶۸۴۵
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

تجمع کارگران فولاد مقابل استانداری خوزستان

گروهی از کارگران شاغل در «گروه ملی فولاد ایران» در پنجمین روز از اعتراض صنفی خود و در انتقاد به بی‌توجهی مدیران کارخانه به مطالبات صنفی‌شان به نشانه اعتراض خیابان منتهی به ساختمان استانداری خوزستان را راهپیمایی کردند.

ایلنا نوشت: گروهی از کارگران شاغل در «گروه ملی فولاد ایران» در پنجمین روز از اعتراض صنفی خود و در انتقاد به بی‌توجهی مدیران کارخانه به مطالبات صنفی‌شان به نشانه اعتراض خیابان منتهی به ساختمان استانداری خوزستان را راهپیمایی کردند.

گروه ملی فولاد ایران شامل کارخانه فولادسازی، نورد کوثر، نورد تیرآهن، کارخانه لوله‌سازی و ماشین‌سازی است و حدود ۴ هزار کارگر شاغل دارد که طی چند ماه گذشته دستمزد آن‌ها به تاخیر افتاده است. به همین دلیل کارگران این کارخانه‌ها که با ادامه بی‌توجهی مسئولان کارخانه و استانی مواجه شده‌اند، صبح امروز در اعتراض به معوقات مزدی و تامین نشدن مواد اولیه از سوی کارفرما خیابان منتهی به ساختمان استانداری خوزستان را راهپیمایی کردند.

به گفتهٔ یکی از کارگران؛ کارگران قبل از انجام پیاده‌روی در خیابان به دفتر دو نفر از نماینده‌های مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در منطقه امانیه شهر اهواز مراجعه کرده بودند که نتیجه‌ای حاصل آنها نشد.

طبق اظهارات وی؛ در حال حاضر مالک جدید گروه ملی فولاد اهواز یکی از بانک‌های دولتی است که برای تامین مواد اولیه تولید اقدام نمی‌کند و بدین ترتیب فعالیت تولیدی کارخانه‌ها متوقف شده است.

او با بیان اینکه کارگران دو ماه مزد معوقه از کارفرما طلبکارند، افزود: حتی اگر کارفرما مطالبات مزدی کارگران را یکجا پرداخت کند تا زمانی که مواد اولیه برای آغاز فعالیت مجتمع تامین نشود، آنها به اعتراض‌های صنفی خود ادامه می‌دهند.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران؛ کارگران این شرکت بارها در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان در پرداخت حقوق و معوقاتشان مقابل نهادهای مختلف دولتی همانند استانداری خوزستان تجمع کرده‌اند و حتی بارها فعالیت روزانه کارخانه با اعتراض کارگران متوقف شده است.

این کارگران تصریح کردند: در هر نوبت تجمع مقابل ساختمان استانداری، مسئولان استانی وعده پرداخت مطالبات معوقه و سایر خواسته‌های صنفی ما کارگران را می‌دهند اما متاسفانه کارگران همچنان با مشکلات دسته پنجه نرم می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیامبر اکرم.فرموده تا عرق کارگر خشک نشده.مزد کارگر و باید..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دستاوردی دیگربرای دولت تدبیرواممیید

      • بدون نام

        چه عجب یه خبر از اعتراض مردم گذاشتین

    • بینام

      خدا بانی و باعث این مشکلات کارخانه را نابود کند شرکتی بود که در تولید انواع محصولات فولادی حرف اول را میزد و کشورهای حوزه خلیج فارس مشتری پر و پا قرصش بودند از وقتی که خصوصی شد انگار عمدی وجود داشت و دارد که این کارخانه با عظمت نابود شود

    • بدون نام

      بهتربودکارخانه فولادخوزستان بجای ساخت مدرنترین استادیوم
      ورزشی،مطالبلت معوقه کارگران راپرداخت می کردویامواداولیه
      برای تولیدخریداری می کرد.

    • بدون نام

      دولت روحانی و جهانگیری ملعون گند زده به کارگر هم رحم نمی کنند

    • بدون نام

      وای به روزی که حق کارگر راندهید

    • بدون نام

      دست اسراییل تو کار است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج