۷۹۷۵۳۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

انتقاد از نحوه پخش تبلیغات چیپس و پفک

رئیس موزه علوم و فناوری ایران در آیین اختتامیه "جشنواره علم برای همه" ضمن انتقاد از تبلیغات رسانه‌ای که به تغذیه سالم بی‌توجه هستند، لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش در این عرصه را یادآور شد و تاکید کرد: باید به اطلاع مسئولان رساند که در انتخاب مواد غذایی و شیوه‌های مصرف شدیداً نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس موزه علوم و فناوری ایران در آیین اختتامیه "جشنواره علم برای همه" ضمن انتقاد از تبلیغات رسانه‌ای که به تغذیه سالم بی‌توجه هستند، لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش در این عرصه را یادآور شد و تاکید کرد: باید به اطلاع مسئولان رساند که در انتخاب مواد غذایی و شیوه‌های مصرف شدیداً نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

سیف‌الله جلیلی با بیان اینکه موزه ملی علوم و فناوری، اهداف ویژه‌ای را دنبال می‌کند و ماحصل همه این اهداف باید ترویج علم در بین مردم باشد، شیوه‌های مختلف رسیدن به این هدف را برگزاری سخنرانی‌های علمی، کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های مختلف در طول سال عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین شیوه‌های ترویجی موزه، برگزاری جشنواره علم بوده است.

وی با اشاره به انتخاب یک موضوع خاص برای جشنواره و هدف ارائه اطلاعات پیرامون آن به مردم، موضوع سال گذشته این جشنواره یعنی"زلزله" را یادآور شد و ضمن ابراز تاسف از همزمانی این رویداد با زلزله سرپل ذهاب، افزود: امسال با توجه به اهمیت تغذیه در سلامتی موضوع بهداشت مواد غذایی را انتخاب کردیم.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران از جمله حوزه‌هایی که پیرامون آن فرهنگ‌سازی خوبی انجام نشده را موضوع "تغذیه سالم" دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع از چند جهت دارای اهمیت است؛ یکی از استفاده از غذا که به انتخاب خودمان بستگی دارد و دیگر، شیوه‌های مصرف.

جلیلی ذیل مورد اول به مصرف غذاهای حجیم اما کم کالری از جمله مصرف مداوم برنج اشاره و تاکید کرد: در این خصوص باید برنامه مدون داشته باشیم تا بتوانیم شیوه‌های تغذیه را تغییر دهیم.

وی در رابطه با شیوه مصرف، دورریز غذا و اسراف را یادآور شد و اضافه کرد: در عین حال که باید برای انتخاب نوع غذا و شیوه مصرف فرهنگ‌سازی صورت گیرد، توجه به استانداردهای مختلف نیز در زندگی ضروری است.

وی لزوم نظارت سازمان‌های نظارتی بر رعایت استانداردها در تولید مواد غذایی را یادآور شد و تصریح کرد: در نهایت این خود مردم هستند که انتخاب می‌کنند چه چیزی بخورند.

رئیس موزه علوم و فناوری ایران سپس به موضوع تبلیغات پرداخت و ضمن انتقاد از پخش تبلیغ محصولاتی همچون چیپس و پفک در پربازدیدترین ساعات تماشای تلویزیون، اظهار کرد: باید به گوش مسئولان رساند که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش هستیم که در این میان رسانه نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج