۷۹۸۳۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

تاثیر ضدحساسیت مکیدن پستانک نوزاد توسط مادر

یک پژوهش تازه نشان داده تمیز کردن پستانک کودکتان با مکیدن به محافظت از او در مقابل حساسیت کمک می‌کند.

خبرگزاری مهر: پژوهشگران با ۱۲۸ مادر نوزادان بالای ۱۸ ماه در چند نوبت گفتگو کرده‌اند و از میان مادرانی که از پستانک استفاده می‌کردند ۳۰ نفر با ضدعفونی، ۵۳ نفر با شستشو، و ۹ نفر با مکیدن پستانک کودکشان را تمیز می‌کردند.

دکتر اِلن ابوجعود از یک مؤسسه سلامت در دیترویت آمریکا در این باره گفت: متوجه شدیم کودکانی که مادرشان پستانک آن‌ها را با مکیدن تمیز می‌کنند سطح ایموگلوبین پایین‌تری دارند.

ایموگلوبین ای IgE نوعی پادتن مرتبط به واکنش‌های آلرژیک در بدن است. سطح بالاتر ایموگلوبین ای ریسک بالاتر حساسیت‌های مختلف از جمله حساسیت آسمی را نشان می‌دهد. پژوهشگران سطح ایموگلوبین نوزادان را هنگام تولد، در شش ماهگی و در ۱۸ ماهگی اندازه گرفته بودند.

دکتر ادوارد زوراتی، پژوهشگر همراه این مطالعه گفت: متوجه شدیم که مکیدن پستانک کودک توسط والدین از حدود ۱۰ ماهگی با کاهش سطح ایموگلوبین همراه است و تا ۱۸ ماهگی ادامه دارد.

زوراتی اعلام کرد: نیازمند مطالعات تکمیلی هستیم اما معتقدیم که این تاثیرگذاری ممکن است به دلیل انتقال میکروب‌های مفید برای سلامت از دهان والد به بدن نوزاد باشد. البته مشخص نیست که کاهش سطح ایموگلوبین ای که در این کودکان مشاهده شده در سال‌های بعد هم ادامه خواهد داشت یا نه.

ابوجعود هم در این باره گفت: می‌دانیم که در معرض میکروارگانیسم‌های مشخصی قرار گرفتن طی سال‌های نخستین، رشد دستگاه ایمنی را بر می‌انگیزد و ممکن است بعدها هم به محافظت در مقابل بیماری های حساسیتی منجر شود.

وی تأکید کرد: مکیدن پستانک نوزاد توسط والدین می‌تواند مثالی از راه‌هایی باشد که میکروارگانیسم‌های سالم را به نوزادان منتقل می‌کند. مطالعه ما نشان می‌دهد که مکیدن پستانک نوزاد توسط والدین با سطوح کمتر ایموگلوبین ای همراه است اما ضرورتاً به معنای آن نیست که مکیدن پستانک به خودی خود باعث کاهش ایموگلوبین ای می‌شود.

این پژوهش در نشست سالانه دانشکده حساسیت، آسم و ایمنی‌شناسی آمریکن در سیاتل ارائه شده و تا زمانی که رسما منتشر شود مقدماتی به شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وروجک@@@

      یعنی مادر برای ضدعفونی کردن پستانک بچه@@@اول خودش میخورده که ضدعفونی بشه وبعد به بچه اش میداده @@ من توپیرایش مردانه هستم ....یکی متن رابخونه بگه این چی گفته.....@@@ فعلا من توحس ترانه ومو کوتاه کردن هستم...@@@

    • بدون نام

      باز از اون چرت و پرتا بود!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج