۷۹۸۸۶۶
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

پیشنهادات سه گانه برای افزایش قدرت خرید مردم

استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس درباره میزان افزایش دستمزد برای سال ۹۸ گفت: به دلیل افزایش نرخ تورم، قدرت خرید به ویژه اقشار ضعیف جامعه یافته است.

خبرآنلاین: استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس درباره میزان افزایش دستمزد برای سال ۹۸ گفت: به دلیل افزایش نرخ تورم، قدرت خرید به ویژه اقشار ضعیف جامعه یافته است.

علی قنبری با بیان این مطلب افزود: دولت باید تلاش کند تا کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه اصلی خود برقرار کند و مانع افزایش قیمت ها به صورت افسارگسیخته شود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده حفظ قدرت خرید مردم بهترین راهکار دولت در وضعیت تورمی موجود است؛ دولت باید تلاش کند از راه های غیر از افزایش حقوق و از طریق جبرانی کاهش قدرت خرید مردم را ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: بنابراین با این کار می توان مانع از افزایش مجدد تورم شد. قنبری گفت: وقتی دولت بی توجه به مساله و علت بروز تورم؛ افزایش دستمزدها را به عنوان ساده ترین کار در نظر می گیرد این اقدام در نهایت باعث افزایش نقدینگی و در نتیجه افزایش تورم خواهد شد.

وی ادامه داد: بهترین کار این است قدرت خرید مردم از طریق حفظ و کنترل نرخ تورم در حد معقولی با توجه به سیاست های پولی اتخاذ شود و همچنین دولت باید با کمک های نقدی کاهش قدرت خرید مردم را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین شکل و چاره کار را می توان حفظ قدرت خرید مردم به شمار آورد که با این کار از افزایش تورم جلوگیری خواهد شد.

این اقتصاددان بیان کرد: بانک مرکزی و مرکز آمار ایران باید نرخ دقیق تورم را اعلام کنند و بر اساس آنچه اعلام شده نشان می دهد تورم بالارفته که در این شرایط باید قدرت خرید مردم نیز بالا برود و یا به اندازه میزان تورم، قدرت خرید مردم نیز حفظ شود.

وی درباره میزان افزایش حقوق و دستمزدهای سال ۹۸ توضیح داد: دستمزدها نیز باید مطابق افزایش تورم، بالا رود تا قدرت خرید مردم ثابت و کاستی ها جبران شود.

وی ادامه داد:‌ بانک مرکزی و مرکز آمار، محاسبه میزان تورم را برعهده دارند و اگر تورم بالا می رود حداقل باید قدرت خرید مردم به همان میزان کنترل شود.

قنبری درباره اینکه بسیاری از اقتصاددانان و کارشناسان براین باورند که سال ۹۸ همانند امسال سال سختی از نظر اقتصادی خواهد بود، گفت: یکی از برنامه هایی که دولت برای سال ۹۸ به آن توجه جدی داشته باشد، اجرای اقتصاد مقاومتی است زیرا اکنون شرایط سختی حاکم است و سال ۹۸ هم شرایط بسیار سختی از نظر اقتصادی خواهد بود.

وی تصریح کرد: بعید می دانم سال آینده نیسبت به سال ۹۷ امکانات جدیدی به وجود آید و یا تسهیلات بیشتری ارایه شود بنابراین باید با دید اجرای اقتصاد مقاومتی به مسایل نگاه شود و این دیدگاه را مورد توجه قرار داد و در سال ۹۸ به اصطلاح کمربندها را محکم‌تر ببندیم تا بتوانیم از مشکلات و شرایط سخت کنونی عبور کنیم.

قنبری به دولت پیشنهاد داد:‌ دولت باید در صورت امکان تحریم ها را دور بزند که خوشبختانه با اجرای بورس نفت توانسته بخشی از مشکلات را حل کند و آمریکا نیز کمی در مقابل سیاست به صفر رساندن تولید و صادرات نفت عقب نشینی کرده است.

وی تاکید کرد: باید با سیاست‌ های پولی و مالی درست، کنترل تورم، افزایش نرخ رشد اقتصادی و توجه به تولید شرایط را برای پیشرفت و توسعه کشور فراهم کرد. استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: سیاست‌ هایی که دولت اتخاذ می کند به حتم برای پیشرفت و توسعه کشور و اقتصاد در سال آینده بسیار مهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توروخدا به فکر مردم باشید

    • بی نام

      راهکار ارایه دهید گفتن مشگلات به تنهایی کارساز نیست دایم تکرار کنترل تورم حرف شد مگر مردم فقط نیازشان نان و پنیر است هر چند نان و پنیر هم دست نیافتنی شده لوازم خانگی و پوشاک و درمان و بهداشت جز ضروریات نیست چرا اقتصاد دانان و مدیران کشور قادر نیستند از نوک بینی خود جلو‌تر را هم ببینند امروز مثل دویست سال پیش نیست

    • حسین

      نفست از جا
      ی گرم بلند میشه امکان داره بپرسم چقدر حقوق میگیری?

    • بدون نام

      خودت از چند جا حقوق میگیری هیچ مشکلی هم نداری لطفا برای ما تصمیم سازی نکن

    • نظری

      اگر حقوق ودست مزد اضافه شود کالاو خدمات گران میشود کا ش دولت کالا برگ کمک میکرد

    • بدون نام

      مردم رو به چه فلاکتی انداختید که الان دیگه فقط به فکر سیر کردن شکم خودشونن....

    • بدون نام

      پیشنهاد تا دلت بخواد داریم.
      اگه مردین عمل کنید.پیشنهاد رو که مادربزرگ بنده هم میتونه بده.حیف این ملت نجیب که تصمیم گیرنده هاش بنفش های خائن هستند.

    • بدون نام

      راست میگی اول از حقوق خودتون شروع کنید. واسه خودشون حقوقای انچنانی واسه ما صدقه همتون لجنید. افزایش حقوق ما 100 درصدش میشه 2 تومن واسه تو 1 درصدش میشه 2 تومن. تا حرف از افزایش حقوق میشه دارید خودتونو جر میدید. صدقه بخوره تو سر خودتو خونوادت بی شرف

    • بدون نام

      یک پیشنهاد ساده دارم دلار را روحانی به 3800 بودجه برگرداند مشکلات حل میشه.

    • بدون نام

      کمربندمون دیگه جا نداره محکم تر ببندیم همین الان نفسمون دیگه بالا نمیاد شما داری برای سال دیگه نسخه کمربندی میپیچی
      یه کم شرم و حیا هم بد نیست

    • بدون نام

      البته اگه به بانک مرکزی باشه تورم نداریم یه چیزی هم ما به دولت بدهکاریم

    • مختار

      ما الا تا عید کرسنه هستیم چه بسا بعد از عید ما مردمان خوبی داریم خواهش میکنیم خودتان را درست کنید

    • بدون نام

      چرا الکی خودتونو خسته میکنید ولقمه رو از پشت سر بدهان میکذارید وچرا انقدر صغری کبری می چینید محاسبه دودوتا چهارتارو چرا پیچیده ش میکنید ،دلارو بیارید بقیمت قبل همه چی اوکی میشه اینو هر بچه ایی میفهمه حالا هی ریشه رو ول کنیدو بچسبید بر برگ وشاخه ها

    • خدا

      آقای استاد دانشگاه،کارفرما باید از کجا بیاره وقتی خودش ورشکسته است؟؟؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        بچه من ماهی 1400 حقوق میگیره زیر نظر پیمانکاره
        نه سبد کالا بهش تعلق میگیره نه اضافه حقوق
        چی میگذره تو این مملکت !!
        بدادمون برسید داغون شدیم

    • جیب خالی

      باسلام خدمت دلسوزان ملت عزیزان ما ملت ومسولین فقط بلدند راهکار ارایه کنند متاسفانه خبر از گرانی بی بند وبار ندارید یک قوطی رب یک کیلویی قبلا 4000تومان بود امروز 18000 تومان است وکسی نیست بگوید جناب کارخانه دار شما کیلوی گوجه فرنگی را پایین تر از 500تومان ازکشاورزان می خرید ایا طلا را به ربها اظافه می کنید اینقدر گران می فروشید چه خبره واقای تعزیرات حکومتی تا بحال یک کارخانه دار ویا یک فروشنده را تحویل قضات نداده اند تا در وسط خیابان اعدامش کنند تا درس عبرت برای دیگران باشد وکسی جرات گرانفروشی نکند( تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاوو خر ) چون این انسانی ازخدا نترسد وگرانفروشی کند ازگاو خر بی اهمیت تراست

    • بدون نام

      جناب کارفرما تاوقتی که جیب حقوق بگیران خالی باشد مطمین باشید که بازاری بی روح وخالی خریدار داریم خط فقر الان خدا وکیلی چقدره پارسال طبق گفته خودتان سه میلیون تومان بود پس حقوقها باید ازخط فقر اعلام شده بیشتر باشدتا حقوق بگیر احساس امنیت معیشتی کند بنظر شما چند درصد باید به کارمندها وحقوق بگیران وبازنشسه ها اضافه شود بخدا پنجاه درصد کمتر هیچ مشکلی ازما حقوق بگیران کم نمی کند و عیدی ما خصوصا بازنشسته های فرهنگی کارمندان باید باکارگران برابر شود چرا ما قشر کارمند و بازنشستگان باید یک سوم کارگر ان عیدی بگیریم مگه بازار برای ما جدا از بازار کارگران است لطفا تبعیض رابین عیدی دادن بین کارگر و کارمند بازنشسته ها بردارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج