۸۰۰۶۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

دلایل گرانی شیر از زبان یک نماینده مجلس

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برخی دلایل گرانی شیر پاستوریزه را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره افزایش بی رویه قیمت شیر پاستوریزه و انواع محصولات لبنی، گفت: دولت سیاست‌‌‌های جامعی در قبال کنترل قیمت‌ها، به‌خصوص در حوزه کالاهای اساسی ندارد که همین امر سبب شده نارضایتی‌ها را ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر بازار محصولات لبنی داشته باشد، اظهار داشت: وضعیت قیمت‌گذاری در انواع شیر پاستوریزه طی ماه‌های اخیر موجب شده تا برخی خانوارها این کالا را از سبد مصرفی‌شان حذف کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به یکی از دلایل نابه‌سامانی موجود در بازار شیر پاستوریزه و محصولات لبنی اشاره و تصریح کرد: نوسانات در بازار ارز در افزایش قیمت محصولات لبنی و به‌خصوص شیر پاستوریزه تأثیرگذار بوده، اما در این میان برخی تولیدکنندگان و یا حتی دلالان از وضع موجود سوء‌استفاده کرده و قیمت‌ها را خودسرانه افزایش داده‌‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: در جلسه‌ای که به طی هفته‌های گذشته با برخی تولیدکنندگان محصولات لبنی داشتیم، مشخص شد که شرایط تحریم و افزایش بی‌رویه نرخ ارز بر قیمت و نیز چگونگی واردات مواد اولیه تأثیر داشته که در نهایت به افزایش قمیت در انواع محصولات لبنی منجر شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون کشاورزی با تولیدکنندگان، دولتی‌ها و نیز واردکنندگان مواد اولیه محصولات لبنی در هفته‌های آتی نیز ادامه می‌یابد، باید دلایل نابه‌سامانی در بازار محصولات لبنی مشخص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروندی از شهرستان چابهار

      سلام
      متاسفانه قیمت های محصولات لبنی و علی الخصوص شیر 1 یک لیتری پاکتی و پاستوریزه بنام میهن و پگاه و دامداران... پرچرب و کم چرب در شهرستان های جنوبی کشور (شهرستان چابهار و شهرستان کنارک) که فیمت مصرف کننده اش برای مشتری 4/500 چهارهزاروپانصد تومان روی پاکت شیر می باشد که متاسفانه در سوپرمازکت های شهر چابهار با قیمت های سرسام آور از 5/500 پنج هزار و پانصدتوملن تا 7/000هفت هزار می باشد و مغازهای حاشیه شهر چابهار و بخش ها روستاها تا بالای 7000 هفت هزار تومان و 8/000 هشت هزارتومان به فروش می رسد

      و صاحبان سوپرمارکت های شهر چابهار علت اصلی قبمت بالا رفتن شیر پاکتی پاستوریزه و لبنیات را کسانی می دانند که بعنوان مسئول پخش شیر و دیگر محصولات لبنیات در شهرستان چابهار و کنارک و نیک شهر و قصصرقند و سرباز هستند و هیچگونه نظارتی از طریق ارگان های تظارتی از جمله تعزیزات و اماکن امور صنف مربوطه و بازرسی صمت شهرستان چابهار صورت نمی گیرد و متاسفانه گرانی و تورم بیش از 100 درصدی میوه ها و سبزیجات و بعضی روغن های خوراکی و مواد پروتینی و گوشت و ... نسبت به سال 96 زندگی مردم ضعیف و تنها منبع درآمدشان دریافت پول کارت یارانه هرماه سال بوده، را مختل نموده است و امیدشان را به زندگی تضعیف نموده است.
      از دست اندرکاران تقاضامندیم حداقل به فکر زندگی تامین حداقل های معیشتی مردم جنوب کشور و جنوب استان سیستان و بلوچستان بدلیل کم برخودار بودن امکانات و خشکسالی پی درپی سال های متوالی منطقه باشند.

      شهروندی از شهر و شهرستان چابهار

    • بدون نام

      لطفا دلیل تراشی نکنید. شیر همین چند سال پیش که بیست ریال بود در حال حاضر و با کیفیت پایین 45000 ریال به مردم فروخته می شود. اگر سوخت هم که گران شدنش تصویب شد هم حداقل پانصد تومان روی حمل و نقل شیر تاثیر بگذارد باید همین شیر را پنجاه هزار ریال تهیه کرد. حالا شما برای چی کبری، صغری می کنید؟

    • بدون نام

      قبلا یه چیزی را که میخواستن گرون کنند یه مدت از بازار جمع میکردند تا کم شه بعد به بهانه های مختلف گرونش میکردند. الان دیگه اینکارو نمی کنند هروز قیمت را بالا می برند و هیچ کسی هم بهشان کاری ندارد. این داستان در مورد همه چیز یکسان شده نه نقد لبنیات و شیر. اخه یک بسته تاید پانصد گرمی شش هزار و پانصد تومن?!

    • بدون نام

      روحانی می گوید تورم آبان یک سوم شده نسبت به ماه قبل شده ،!!!!! عامل پایین آمدن تورم چیست؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      دلیلش خود دولته

    • بدون نام

      نرخ تورم نقطه به نقطه....وسالیانه چگونه توسط دولت ...اعلام میشود...حدود ۳۰۰ قلم کالا جزو سبد کالای خانواده است....بفرمایید کدام اقلام زیر ۲۰۰ درصد گران نشده...بعضا ۳۰۰ درصد...آنوقت دولت محترم نرخ تورم را بر اساس کدام آمار اعلام میکند...؟ فقط حقوق کارمندان و کارگران ده درصد افزایش داشته است....آیا نباید از مردم خجالت کشید...؟

    • دلخون

      يه کاسه ماست پنج هزار تومان شده ده هزار تومان یعنی صد در صد اونوقت میخان سال آینده ده درصد حقوق و دستمزد ها را اضافه کنند واقعاً شرم آور هست

    • بدون نام

      الان قیمت شیرکاکائو دامداران شده ۸ تومن

      پاسخ ها

      • حسینی

        مجبور نیستیم که نمیخریم تا رو دستشون باد کنه

    • حجت

      آقای ابراهیمی مرحمت عالی متعالی محشولات لبنی از قوت لا یموت مردم فقیر جامعه است و متاسفانه در دو ماه اخیر فقط اشعار مختلف از سوی نمایندگان مسیولین دولتی ذی ربط وبرخی نهادها و دامداران وتولید گنندگان وطیور فقط در عالب شعار بجهت گاهش و تعرفه های من درآوردی ایشان شاهد بودیم و مردم فقط نطاره گر سیر صعودی غالب وگاهاً تمامی موارد مورد مصرف بودند و فقط ما مردم نجیب یاد گرفتیم دم بر نیاوریم و مورد سوء ظن برخیها به انگ نخوریم و عادتمن شده که هر هر چه گفت باور کنیم و باز منتطر خبری جدید در زمینه گرانی باشیم ، در عجبم تولید کننده محصولات ابنی معروفی به احتکار پوشک پرداخته و در سیما هم خبر پخش شد ولی آب از آب تکان نخورد وباز منتطریم که گرانی جدیدتری روشاهد باشیم سوال آیا پاسخگوئی هست اما جواب را در برگه طفره باید گشت .

    • بی نام

      ماآخرنفهمیدیم این تحریما تاثیرداره یانداره ...........................

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج