۸۰۱۳۵۶
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

وجود ۴۰۰ هزار تبعه خارجی بی‌سواد در ایران

رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بر اساس آخرین آمارها هم اکنون ۴۰۰ هزار تبعه خارجی بی سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در ایران سکونت دارند که باید برای آموزش آنها اقدام کرد.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بر اساس آخرین آمارها هم اکنون ۴۰۰ هزار تبعه خارجی بی سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در ایران سکونت دارند که باید برای آموزش آنها اقدام کرد.

علی باقرزاده روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: این رقم معادل ۴۰ درصد کل اتباع شناسایی شده است و پیش بینی می شود تعداد بی سوادان اتباع خصوصا افاغنه بسیار بیش از آمارهای سرشماری شده باشد.

وی با اشاره به حمایت های سالانه نهادهای بین المللی و کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان برای آموزش به اتباع خارجی، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش نیز با دستور مقام معظم رهبری و تاکید دولت اهتمام ویژه ای در تحصیل اتباع دارد.

باقرزاده یادآور شد: علاوه بر فعالیت های سواد آموزی، ۵۰۰ هزار دانش آموز خارجی عمدتا تبه افغانستان نیز در مدارس کشور به طور رایگان درس می خوانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: دسترسی اتباع به آموزش یک حق پدیرفته شده است اما در چگونگی آموزش آنها اتفاق نظر وجود ندارد و همین باعث شده تا سیاست های ما آن گونه که انتظار می رود، نباشد.

وی در ادامه به آمار بی سوادان کشور اشاره کرد و گفت: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیز نرخ با سوادی کشور تقریبا ۹۸ درصد بوده و تعداد بی سوادان در حدود ۵۰۰ هزار نفر است.

باقرزاده یادآور شد: در گروه سنی زیر ۵۰ سال نیز در بین جمعیت ایرانی ها نرخ باسوادی بالای ۹۵ درصد بوده و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بی سواد داریم که ۳۰۰ هزار تن از آنها به تایید نهادهایی چون بهزیستی آموزش ناپذیر هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها را جایگزین مغز هایی که از کشور رفتند کرده اند چون مسولین مملکت ما خیلی آینده نگر هستند و میخواهند کشور بزرگ ایران را از آخر اول کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا غصه اینها را نخورید. برن وطنشون درس بخوانن

    • بدون نام

      بعد افاغنه . فکری هم بحال مدارس دولتی بکنید .امروز متوجه شدم دختر بچه ابتدایی در شهر مهران بخاطر نداشتن کفش ورزشی از ورزش منع شده .ای کاش پولهای که مدرسه جمع می کرد یک جفت کفش برای بچه های بی بضاعت می خرید .

    • بدون نام

      براچی غصه نخورن اتباع خارجه (‌ ازپدر خارجی و مادر ایرانی هستن)

    • بدون نام

      خیلی بچه های ایرانی چیزی ندارن بخورن
      صبح گرسنه میشنن سرکلاس
      که حافظه و جسمشون یاری نمیکنه چیزی یاد بگیرن..
      مسئولینه با وجدانه کاری و مدیریت :
      آیا متوجه این موضوع شدین

    • بدون نام

      به درک مگه ما باید تاوان بی سوادی این ترسوهای فراری را بدهیم هر دانش اموز 5 ملیون هنزینه ی تحصیلش سالیانه برگردن به خراب شده ی خودشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج