۸۰۱۹۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آمادگی گوترش برای دیدار با بن‌سلمان درباره یمن

دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید آماده است با ولی‌عهد سعودی در مورد بحران یمن دیدار و گفت‌وگو کند.

خبرگزاری فارس: «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد از آمادگی خود برای دیدار با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی خبر داد.

روزنامه سعودی الشرق الأوسط شامگاه چهارشنبه نوشت، گوترش به بن سلمان پیام داده و گفته است این آمادگی را دارد که در مورد پرونده یمن با ولی‌عهد سعودی که همه کاره عربستان سعودی است، دیدار کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد پیشنهاد داده این دیدار در حاشیه نشست «جی-۲۰» اتفاق بیافتد که بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین هم‌اکنون میزبان آن است.

ولی‌عهد سعودی امروز چهارشنبه بعد از سفر دوره‌ای خود که شامل امارات، مصر و تونس بود، برای شرکت در نشست گروه ۲۰ راهی آرژانتین شد.

اخیرا قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های بن‌سلمان در کنسولگری سعودی در شهر استانبول که گفته می‌شود وی متهم به آمریت در قتل این روزنامه‌نگار است، از یک سو و بحرانی شدن اوضاع یمن بر اثر جنگ ائتلاف سعودی علیه این کشور از سوی دیگر، جامعه جهانی را بر آن داشته تا به بحران یمن ورود و برای توقف جنگ تلاش کند.

براساس آماری که روزنامه واشنگتن‌ پست منتشر ۱۲ مرداد ۹۷ منتشر کرده، از ابتدای آغاز حملات ائتلاف سعودی به یمن در سال ۹۴ تا به امروز ۵۰ هزار نفر یمنی کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده‌اند. افزون بر این محاصره این کشور باعث بروز قحطی و بیماری‌های واگیری مانند وبا در شهرهای یمنی شده است.

قرار است سومین دور گفت‌وگوهای یمن با آغاز سال جدید میلادی به میزبانی سوئد جهت دست یابی به راهکار سیاسی آغاز شود؛ گفت‌وگوهایی که طی دوره‌های قبل با کارشکنی مستقیم سعودی که خود سازمان ملل نیز به آن اذعان کرده است، عملا شکست خورد.

سعودی‌ها و اماراتی‌ها معتقد‌ند تنها گزینه نظامی و اشغال بندر الحدیده در غرب یمن که تنها راه تنفس انصارالله یمن با جهان بیرون است، می‌تواند به جنگ علیه این کشور پایان دهد و از این طریق آبروی از دست رفته آن‌ها را بازیابد؛ ائتلافی که در اولین روزهای تجاوز نظامی‌اش به یمن مدعی بود در عرض چند ماه به اهداف خود خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج