۸۰۲۳۲۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت نفت؛ رقم دلخواه ترامپ چقدر است؟

رندة تقی الدین در الحیات نوشت: قیمت‌های نفت نسبت به ماه گذشته یک سوم کاهش داشته و به ۶۰ دلار رسیده است. علت این مساله معافیت برخی دولت‌های وارد کننده نفت ایران از تحریم‌های آمریکا و کاهش تقاضای نفت است.

انتخاب: رندة تقی الدین در الحیات نوشت: قیمت‌های نفت نسبت به ماه گذشته یک سوم کاهش داشته و به ۶۰ دلار رسیده است. علت این مساله معافیت برخی دولت‌های وارد کننده نفت ایران از تحریم‌های آمریکا و کاهش تقاضای نفت است.

این رسانه عرب زبان ادامه داد: اغلب دولت‌های اوپک و در مقدمه آنها، عربستان سعودی بر این عقیده اند که لازم است تولید نفت حداقل تا مقدار ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. اما اوپک تحت فشار آمریکا، ناچار باید قیمت‌های نفت را کاهش دهد. در این میان، این خطر وجود دارد که کاهش قیمت نفت تا ۴۰ یا ۵۰ دلار، دولت‌های صادر کننده نفت را مجبور به بازنگری در برنامه‌های توسعه‌ای و کاهش سرمایه گذاری‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف، کند.

این تنها فشار‌های آمریکا نیست که باعث جلوگیری از کاهش تولید نفت می‌شود؛ بلکه روسیه نیز در این باره موضعی مردّد دارد؛ همانطور که مقامات روسی از اهمیت همکاری با اوپک با خبرند، اما شرکت‌های روسیه تمایلی به کاهش تولید نفت ندارند؛ چرا که خواستار حمایت از سهمیه خود در رقابت بازار جهانی هستند.

قرار است وزرای نفت عربستان و روسیه در نشست گروه ۲۰ حضور یافته و در مورد مساله قیمت‌های نفت و تولید آن، به مذاکره بنشینند. براین اساس، نشست آرژانتین در سطح تحولات بازار نفت از اهمیت زیادی برخوردار است و انچه در آرژانتین اتفاق می‌افتد، تاثیر فراوانی در قیمت نفت خواهد داشت.

در ماه جاری، عربستان سعودی تولید نفت خود را به ۱۱.۱ میلیون بشکه رساند، اما وزیر نفت این کشور، خالد الفالح از ابوظبی بر ضرورت کاهش تولید نفت در ربع اول سال اینده تاکید کرده است تا مانع از کاهش قیمت نفت شود.

نشست آرژانتین اشاره مفیدی به قیمت‌های نفت خواهد داشت؛ البته در صورتی که عوامل جغرافیایی سیاسی و تصمیمات ترامپ، به تنهایی تعیین کننده طرح قیمت نفت نباشد. از این رو، هنوز صحبت کردن در مورد اینکه قیمت نفت به سطح مطلوب ترامپ می‌رسد یا نه، دشوار است. در واقع، پیش بینی قیمت‌های نفت، نه فقط به آمریکا، بلکه به عوامل متعددی مرتبط است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک برسر کشورهای عضواوپک
      بی غیرتان وترسو
      ننگ،
      ننگشان باد که آمریکا میگه بمیریدو میمیرند.

    • بدون نام

      لعنت خدا بر آل سعود لعنتی ودار و دسته اشرارش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج