۸۰۳۳۵۱
۱۷ نظر
۵۰۰۰
۱۷ نظر
۵۰۰۰
پ

پایان متفاوت محرومیت پرسپولیس و تراکتور

پرسپولیس و تراکتورسازی، هر دو بحران مشترکی داشتند اما نتیجه متفاوتی گرفتند.

وبسایت نود: محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات، می‌تواند یک تیم را کاملا نابود کند. نیم فصل تقویت نشدن، یک بحران نیست اما اگر این ماجرا در نقل و انتقالات تابستانی هم ادامه داشته باشد، به یک فاجعه تبدیل می‌شود. به خصوص در لیگ برتر ایران که قراردادها کوتاه مدت هستند و تابستان، بازیکنان زیادی از تیم‌ها می‌روند.

قبل از پرسپولیس، فقط یک تیم دیگر محرومیت از دو پنجره پیاپی را تجربه کرده بود. آن هم در فصلی که نه در پایانش جام جهانی قرار داشت و نه بالا رفتن قیمت دلار، ستاره‌ها را برای چند برابر شدن قراردادشان هوایی می‌کرد. تراکتورسازی، لیگ شانزدهم از دو پنجره پیاپی محروم شد و تا نزدیکی منطقه سقوط جلو رفت.

تراکتورسازی نیم فصل لیگ شانزدهم که هنوز محروم نبود، با ۳۰ امتیاز از ۱۵ بازی در رده دوم جدول بود. آن‌ها میانگین ۲ امتیاز از هر بازی را داشتند و فقط ۲ امتیاز از پرسپولیس صدرنشین عقب بودند. محرومیت از نقل و انتقالات و خریدهای جدید، آن‌ها را آخر فصل به رده سوم فرستاد و میانگین امتیازات‌شان تا ۱.۸۶ امتیاز از هر بازی کاهش پیدا کرد.

ابتدای لیگ هفدهم، با وجود محرومیت تراکتورسازی آقایی، ادینیو، کرار و شفیعی از این تیم جدا شدند و اخباری به سایپا برگشت. تراکتورسازی نیم فصل اول، رده فاجعه‌بار دوازدهم را بدست آورد و از ۱۵ بازی، تنها ۱۷ امتیاز گرفت. فاصله آن‌ها با منطقه سقوط، به ۵ امتیاز رسید. مسیر تراکتورسازی بخاطر این محرومیت سنگین، از ۲ امتیازی صدرجدول، تا رده دوازدهم و نزدیکی منطقه سقوط پایین رفت.

اتفاقا پرسپولیس هم زمان محرومیت، شرایطی شبیه تراکتورسازی داشت. تیم برانکو هفته هفتم که حکم محرومیت اعلام شد، با ۱۴ امتیاز در رده سوم جدول بود.

آن‌ها سه امتیاز با صدر فاصله داشتند و از هر مسابقه‌شان، میانگین ۲ امتیاز گرفته بودند. به نظر می‌رسید با حذف طارمی، نتایج پرسپولیس افت کند اما آن‌ها با عملکردی فوق العاده، آخر فصل ۶۴ امتیاز گرفتند، میانگین امتیازات‌شان را به ۲.۱۴ رساندند و قهرمان شدند.

با شروع فصل جدید وحید امیری، فرشاد احمدزاده و صادق محرمی از پرسپولیس رفتند و محسن مسلمان در لیست سیاه برانکو قرار گرفت. اوضاع، به نظر خطرناک می‌رسید اما با گذشت ۱۲ بازی، پرسپولیس میانگین ۲ امتیاز از هر بازی را حفظ کرده و ۲۴ امتیاز دارد.

آن‌ها به فینال لیگ قهرمانان رسیدند و همین حالا، هنوز می‌توانند قهرمان نیم فصل هم بشوند. فاصله پرسپولیس با صدر ۵ امتیاز با یک بازی کمتر است و در صورتی که فقط یکی از دو بازی عقب افتاده‌اش را ببرد، حداقل جای تراکتورسازی را در رده سوم می‌گیرد.

در شرایطی که به نظر می‌رسید پرسپولیس هم مثل تراکتورسازی سقوط آزاد بلندی را تجربه کند، این تیم در تمام دوران محرومیت میانگین ۲ امتیاز از هر بازی را حفظ کرده و بهترین نتایج تاریخش، در آسیا را گرفته است. آن‌ها به شکلی باور نکردنی، معادلات فوتبالی را بهم ریخته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیسیم

      بله
      میان ماه من تا ماه گردون. تفاوت از زمین تا آسمان است
      پرسپولیس کبیر با هوادارای سرخدل با هیچ تیمی قابل قیاس نیست

    • بدون نام

      بابا اینها. رو چه به منطق واستدلال آمار فقط چرت و پرت حالا دیگه خط کشو پرگار شد معیار حمایت

    • بدون نام

      تراکتور تو زمان محرومیت دیگه کسی براش نموند و تقریبا تمام ستارهاشو هم از دست داد ولی پرسپولیس بااینکه دوسه تا مهرش رو از دست داد ولی اسکلت بندی تیمش رو تونست حفض کنه ولی تراگتور تو اون زمان اکثریت بازیکنانشم قرارداداشون هم به پایان رسیده بود

    • کاردوک

      فرق پرسپولیس با امثال سوراختور تو داشتن هویت و تاریخ و افتخاره و هر کری هم بخونه هز خودش میگه نه اینکه ...

      پاسخ ها

      • Araz

        فرق تراختور با لنجپولیس داشتن یک فدراسیون و کمیته داوران وکمیته انظباطی و یک وزیر باپسرش پشت لجنپولیس هست پارسال بخاطر یک شوخی در تمرین بازیکن اس تراختور رو سه ماه محروم کردند ولی بازیکن لجنپولیس رو دوبار پشت سرهم برا انواع بی اخلاقیها و بازیهای خشن فقط توبیخ میکنند داورها هواشو دارند پولهای میلیاردی توسط دولت بهش تزریق میشه و خیلی چیزهای دیگه پس لطفا مثل کبک سرتان رو زیر برف پنهان نکنید درخاتمه التماس تفکر و منطق

    • بدون نام

      پرسپولیس عزیز دل مردم
      یاشاسین پرسپولیس

      پاسخ ها

      • سام

        خوشم میاد به زبون ترک صحبت میکنین

    • بدون نام

      آخه یه تیم با طرفدارای با تربیت با یه تیم دکل نورد باید یه فرقی داشته باشه, پرسپولیس کبیر و که نمیشه با یه تراکتور دوزاری مقایسه کرد

      پاسخ ها

      • سام

        تربیتتونو دیدیم. قدردانی از داورا و فدراسیون که پشت وپناهتونن رو فراموش نکنین که اگه نبودن با اردنگی دسته یک تشریف داشتین

    • اژدرهای سرخ

      ازاین مقایسه ماپرسپولیسیها شاکی هستیم پرسپولیس باحدودنیم قرن قدمت بیش از چهل میلیون هوادار درسراسر دنیا باانبوهی ازجامهای رنگارنگ و....با تیمی مثل سوراختور مقایسه میکنید. خدا از سر تقصیراتتون بگذره

      پاسخ ها

      • سام

        نه چهار صد میلیون هوادار تازه هواداراتون هنوز بدنیا نیومدن

    • بدون نام

      جمع بندی بین تراکتوروپرسپولیس تیم تراکتور صاحب نداشت در عوض تیم پایتخت دولت وزیر فدراسیون کمیته داوران واین آخرین کمیته انظباطی که کولاک کرد

      پاسخ ها

      • سام

        دمت گرم حالا بیا به این زبون نفهما بفهمون

    • بدون نام

      سوراختور رو با پرسپولیس کبیر مقایسه نکنین

    • حسن مهربان ازرشت,

      بازبگوییدازتیم پرسپولیس حمایت نمیکنید,وبی طرفانه قلم میزنید؟متاسفم برای شما,,اقایان خواهشاتیمهای دیگر شهرهاروتخریب نکنید, معنی نوشته شمادرقیاس تراکتوروپرسپولیس چیه؟

    • بدون نام

      تاکورشودعادل که نتوانددید

    • موسوی

      تفاوت تیمی ه اصالت داره و طرفداره جهانی داره ،با تیمی بی هویت و طرفداران کمش،که با ذکر کشورهای دیگه بالا میره،همینه.در ضمن قیاس پرسپولیس با سوراختور جفاست ،چرا که اصلن قابل قیاس نیستن ،چه از نظر فرهنگی و چه فوتبالی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج