۸۰۳۷۷۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پیروزی بر تاتنهام و آغاز عصر اونای امری

آرسنال با درخشش بازیکنانی نظیر اوبامیانگ، توریرا و لاکازت موفق شد در دربی شمال لندن به برتری برسد.

وبسایت نود: یکشنبه شاهد سه دربی و سه مسابقه مهم در لیگ برتر بودیم: رقابت فولام و چلسی دو تیم در غرب لندن، دربی مرسی ساید بین لیورپول و اورتون که یک گل داشت و جذاب ترین دربی هفته میان آرسنال و تاتنهام در شمال لندن.

طی یک دهه گذشته جدال آرسنال و تاتنهام همیشه جزو بازی های جذاب و مهم لیگ برتر بوده است، این اتفاق هم به واسطه رقابت دو تیم در بالای جدول رقم خورده و هم به جهت تاریخچه رقابت میان این دو تیم شمال لندنی. در عین حال همیشه هم فوتبال خوبی را از این دو تیم شاهد بوده ایم. اما نکته مهم بازی این هفته، نشانه های تحول آرسنال تحت نظر اونای امری بود. به نظر می آید آرسنال همین حالا هم بعد از گذشت چند ماه، عصر جدیدی را با امری رقم زده است.

پیروزی بر تاتنهام و آغاز عصر اونای امری

البته که آرسن ونگر در دربی شمال لندن آمار خوبی داشت، همیشه جو ورزشگاه امارات در دربی های مهم لندن عالی بود و شبیه به مسابقه روز یکشنبه که 4-2 تمام شد، پیش تر هم اتفاق افتاده بود، زمانی که آرسنال ونگر شکست 2-0 را در مقابل تاتنهام در سال 2012 با پیروزی 5-2 عوض کرد.

با این وجود، کسب برد 4-2 در مقابل تاتنهام، نمی تواند کمرنگ جلوه داده شود. تا به اینجای فصل، هواداران آرسنال اتفاق نظر داشتند که نتایج تیم پیشرفت داشته و رگه هایی از بهبود را در تیم مشاهده می کنند ولی عملکرد تیم در مستطیل سبز خیلی برایشان چشمگیر نبود. به جز آن برتری 5-1 مقابل فولام قعرنشین، نمایش دیگری از تیم شان ندیده بودند که توجه شان را کاملاً جلب کند. نمایشی که در پایان فصل بتوانند آن را به عنوان یک مسابقه خاطره انگیز به یاد آورند.

اما فقط تا به همینجا.

پیروزی بر تاتنهام و آغاز عصر اونای امری

آرسنال دربی شمال لندن را فوق العاده آغاز کرد و فوق العاده تمام کرد، و اگرچه در این میان دقایقی تحت فشار بود و عملکرد مناسبی نداشت ولی ماهیت بازگشت به بازی و جبران شکست و طعم شیرین برد در مقابل رقیب مستقیم لندنی، باعث شد تا همه آن دقایق را فراموش کنند و به خوشی از این مسابقه یاد کنند. حالا به نظر می رسد دوران امری در آرسنال به شکلی جدی آغاز شده است. اکنون هواداران چیزی فرای نتیجه برای شادی و رضایت نسبت به تیمشان حس می کنند.

پیروزی بر تاتنهام و آغاز عصر اونای امری

آنچه که در پایان مسابقه مشهود به نظر می رسد، شوق و لذت در میان هواداران میزبان بود. تا حد زیادی مشخص بود که این پیروزی، یکی از لذت بخش ترین بردهای آرسنال در طی سالیان اخیر بود، آن ها در نیمه دوم از بازی تیمشان به وجد آمده بودند و نیم خیز روی هر موقعیت، منتظر به ثمر رسیدن گل بودند. سر و صدای هواداران آرسنال و نماهای بسته به تصویر کشیده شده از آن ها، گواه این ادعا بود.

در درون زمین نیز، آرسنال چهره یک تیم را داشت. گرانقیمت ترین و پردرآمدترین بازیکن آرسنال، مسوت اوزیل در این دیدار حضور نداشت. گفته می شد او به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر به این بازی نرسیده است، هر چند که شایعاتی به گوش رسید مبنی بر اینکه بعد از اعلام امری مبنی بر عدم قرار گرفتن او در ترکیب اصلی، این بازیکن آلمانی تمرین را ترک کرده است.

در هر صورت او در ترکیب قرار نگرفت، امری هم در مورد اوزیل گفت که نمی داند مصدومیت کمرش چه زمانی اتفاق افتاده و حتی اطلاع ندارد که وی در ورزشگاه حضور دارد یا نه. این بی اعتنایی امری نسبت به ستاره تیمش، می تواند دو جنبه داشته باشد، یک جنبه آن ممکن است به نشانه صرف نظر کردن از اوزیل باشد، جنبه دیگر نیز می تواند این طور باشد که او کاملاً خوشحال است که بازیکنان جانشین اوزیل، به خوبی جای وی را پر کرده اند.

پیروزی بر تاتنهام و آغاز عصر اونای امری

البته بازیکنانی که در ابتدا در ترکیب اصلی در نقش اوزیل حضور داشتند، عملکرد خوبی نداشتند. مخیتاریان و ایووبی هر دو نمایش خوبی ارائه نکردند و در بین دو نیمه تعویض شدند. شاید هواداران آرسنال خیلی انتظار دو تعویض و تغییر سیستم را در بین دو نیمه نداشتند ولی تصمیم شجاعانه امری و پذیرش اشتباهش، محرک برد تیم شد.

او با بیرون کشیدن مخیتاریان و ایووبی در بین دو نیمه، لاکازت و رمزی را به زمین فرستاد و سیستم تیمش را از ۳-۴-۲-۱ به ۳-۴-۱-۲ تغییر داد. همین تغییر مهم در ترکیب آرسنال موجب شد تا تاتنهامی در مقابله با مهاجم دوم آرسنال دچار مشکل شوند و این موضوعی بود که پوچتینو هم به آن اعتراف کرد.

پیروزی بر تاتنهام و آغاز عصر اونای امری

هر چند خریدهای اخیری مثل مخیتاریان، سوکراتیس و برند لنو هنوز باید خود را ثابت کنند و به زمان بیشتری نیاز دارند ولی دو خرید آرسنال بسیار درخشان ظاهر شده اند. پیر امریک اوبامیانگ در بازی با اسپرز هم دو گل زد تا در 27 بازی لیگ برتری 20 گل زده باشد.

این در حالی است که در خیلی از این مسابقات او به عنوان بازیکن هجومی سمت چپ نقش ایفا کرده یا به عنوان تعویضی وارد زمین شده است. اوبامیانگ نه تنها گلزن خوبی است و استعداد بالایی دارد بلکه انرژی و هیجانی که به تیم منتقل می کند بسیار موثر واقع شده است.

پیروزی بر تاتنهام و آغاز عصر اونای امری

دیگر خرید مهم آرسنال، توریرا بوده است. بازیکنی که حالا بعد از گذشت مدتی، کم کم بیشتر خودش را جا انداخته و بیشتر هم می درخشد. تصور انتقال او به آرسنال در دوران ونگر سخت است، چرا که همیشه ونگر علاقه زیادی به جذب بازیکن از سری آ نداشت، زیرا تصور می کرد ریتم فوتبال در سری آ با لیگ برتر بسیار متفاوت است. اما توریرا در این فصل تا به اینجا نقشی موثر ایفا کرده است، قدرت پاس های بلند او چیزی است که آرسنال از زمان از دست دادن کازورلا، فقدانش را در ترکیب حس می کرد و حالا آن ها توریرا را دارند.

گل سوم آرسنال حاصل کار دو بازیکن بود: رمزی پاسی در عمق داد و لاکازت گل را زد، همان دو بازیکنی که در نیمه دوم توسط امری به زمین فرستاده شدند و گل برتری آرسنال را زدند، گل چهارم و گل تضمین بخش پیروزی توپجی ها نیز توسط توریرا زده شد، پاس این گل نیز از سوی اوبامیانگ ارسال شد تا مشخص شود این دو بازیکن تازه وارد تحت نظر امری چه درخششی دارند.

بازی چهارشنبه فرصت دیگری برای امری و آرسنالی ها است تا یک رقیب بزرگ را از پیش رو بردارند و به روند مثبت خود ادامه دهند. هر چند همین حالا هم بعد از گذشت ۶ ماه، اثرات مثبت امری مشهود به نظر می رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج