۸۰۳۹۰۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
پ

ماجرای تدفین یک مدیرکل در گلزار شهدا

خبرگزاری اصولگرای تسنیم نوشت: چه می‌شود که در مجموعه‌ای که ادعا دارد، قوانین و تدابیر سختگیرانه‌ای برای تدفین در قطعات شهدا به کار بسته است، در اتفاقی غیر منتظره پیکر یک مقام سیاسی که با توسل به هیچ یک از مواد قانونی نمی‌توان او را شهید محسوب کرد را در قطعات شهدای گلزار شهدای اصفهان دفن می‌کنند؟

خبرگزاری اصولگرای تسنیم نوشت: چه می‌شود که در مجموعه‌ای که ادعا دارد، قوانین و تدابیر سختگیرانه‌ای برای تدفین در قطعات شهدا به کار بسته است، در اتفاقی غیر منتظره پیکر یک مقام سیاسی که با توسل به هیچ یک از مواد قانونی نمی‌توان او را شهید محسوب کرد را در قطعات شهدای گلزار شهدای اصفهان دفن می‌کنند؟

در پی تصادف محمدتقی نوربخش، رئیس سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین، مدیرکل امور حقوقی و پارلمانی وزارت رفاه که به همراه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی به گلستان سفر کرده بودند با وجود تلاش پزشکان، این دو مقام ارشد درگذشتند.

پیکر عبدالرحمن تاج‌الدین، مدیرکل امور حقوقی و پارلمانی وزارت رفاه و نماینده اسبق اصفهان تشییع و در گلزار شهدا خاکسپاری شد.

مهدی ایزدی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنا نبوده پیکر مرحوم تاج‌الدین در گلزار شهدا دفن شود. تصیم بر آن بوده که در قطعه صالحین دفن شود. معمولا در بسیاری از استان‌ها در جوار قطعه شهدا قطعه صالحین را داریم. نظر بنیاد بر این بود که چون برادر شهید است در قطعه صالحین به خاک سپرده شود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با دفن مرحوم تاج‌الدین در قطعه شهدا، اتفاق غیر قانونی افتاده است یا خیر، گفت: اجازه دفن در قطعه شهدا یا قطعه صالحین با بنیاد شهید است. قانون گذار این اجازه را به بنیاد داده است. قانونی بودن یا نبودن آن را خود بنیاد تعیین می‌کند. در انتهای آیین نامه تعیین مصادیق آمده که اجازه دفن در قطعه شهدا بر عهده بنیاد شهید است.

ایزدی در ادامه افزود: ما مواردی اینچنینی مثل شهدای منا را داریم که قبل از آنکه بحث شهید شدنشان مطرح باشد، بنیاد اجازه داده که در قطعات شهدا دفن شوند. در برخی موارد هم که فرد هنوز مشخص نشده که فوت حین خدمت است یا شهید، بنیاد تشخیص می‌دهد که بدون عنوان شهید در قطعه شهدا دفن شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارمین

      پس حالا که شهید شد خانوادشم خانواده شهید میشن و سهمیه بهشون تعلق میگیره.سال دیگه تو کنکور قبول میشن و خوشبحالشون.کاش مام از این شانسا داشتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم که همش منتظری تقی به توقی بشه یه تیکه به خانواده شهدا بندازی

      • mary

        تمام امکاناتیکه فکر میکنی به خانواده شهدا دادن پیشکش شما،فقط لطف کن عزیزمون رو بهم برگردون همه امکانات و سهمیه ها و .... رو دودستی تقدیم میکنیم،یه چیزی هم میزاریم روش و بهت میدیم ،هرچند از این امکاناتی که میگین ما چیزی ندیدیم جز حرفش، هروقت فهمیدی درد نبودن عزیزترین آدمای زندگیت یعنی چی اونوقت میتونی قضاوت کنی،

      • بدون نام

        تو لیاقت نداری باید به مرگ طبیعی بمیری

    • بدون نام

      چه فرق دارد در کدام قطعه خاکسپاری شود مگر همه زمین خدا نیست.در ضمن این آقا هم در حال خدمت به مردم وانقلاب بوده است.

    • بدون نام

      اینم حتما مثل ماجرای استخر بوده چندوقت دیگه واقعیت برملا میشه (تصادف ممکنه عمدی)

    • حیدرخان

      سواستفاده ازنام شهید.....

    • بدون نام

      قطعه شهدا؟ قطعه صالحین؟
      شماها تصمیم ندارین دست از مسخره کردن خودتون بردارین؟

    • بدون نام

      شهدا که بحثشون جداست ولی قطعه صالحین ، واقعا صالح بودن یا نبودن یک نفر رو شما مشخص میکنید که بین مردم قطعه صالحین و غیر صالحین دارین ...

    • بدون نام

      آقایون مسئول خواهشن دیه مردن را هم سیاسی و جناحی نکنید، همه جای ایران سرای من است

    • خاسر

      انسان وقتی که مرد دیگه چه فرقی میکند کجا دفن شوداین مسخره بازیها فقط تو ایران هستش، مزار صالحین،مزار خانوادگی،مزار هنرمندان،مزار مدیران، مزارروحانیون تازه اینها چون از همه برتر و با سایر مردم فرق. اساسی دارند در جاهای مهم مثل زیارتگاهها اینها رادفن میکنندتا مردم برای انها هم فاتحه بخوانند،به امید روزیکه حداقل اینکه بین مردها فرق نگداریم.تا انها عذابی که در این دنیا کشیده اند در انجا ارامش داشته باشند. شاگردان از استادخودکه عالم بزرگی بود سوال کردند که ای استاداگر مردید شما را کجا دفن کنیم،فرمودند اگر مرا یافتید هر کجا که دوست داشتید دفن کنید بله وقتی که انسان می میردوروح از بدن جدا می شود این جسم خاکی دیگه چه ارزشی داردهرکجا که دوست داشتیددفنش کنید .اصل ان روح ملکوتی است که دست یافتنی نیست.

      پاسخ ها

      • غزال

        دیگه شورشو در اوردن تا چند وقت دیگه بهشت وجهنم رو خرید فروش میکنن .واقعا از اسلام جز نامی باقی نمانده کجایی اقاجان

    • بدون نام

      وقتی اعتقادات و عملکرد یک فرد با راه و مرام شهدا منافات و تضاد دارد ، چرا باید در کنار شهدای گرانقدر دفن شود؟؟،

    • بدون نام

      فکر کنم اینا خدا رو گذاشتن کنار خودشون صالحین رو انتخاب میکنن اختلاسگرا اونایی که به ملت ظلم میکنن از بیت المال میخورن اینا صالحین هستن واونایی که گرسنه میخوابن گناهکارو جهنمی هستن دمتون گرم بابا

    • سهیل

      قطعه شهدا خوب تعریف خودش را دارد ولی ما قطعه صالحین را متوجه نشدیم یعنی در این دنیا کسانی علم غیب پیدا کرده وصالح وغیر صالح را از هم تشخیص می دهند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج