جاباما
۸۰۳۹۷۹
۶۸۹۵
۶۸۹۵
پ

لیفتینگ صورت؛ روش‎ها، عوارض و هزینه آن

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت، لیفتینگ صورت است. لیفتینگ صورت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. لازم است با این روش‌ها و مزایا و عوارض هر روش آشنا شوید.

برترین‌ها: لیفتینگ صورت عملی ست که برای کاهش چین و چروک و افتادگی پوست صورت و در واقع به هدف جوان سوازی انجام می‌شود. این عمل نه تنها موجب زیبایی می‌شود، بلکه در بالا بردن اعتماد به نفس افراد نیز موثر است.

روش‌های جوانسازی صورت به دو گروه لیفت صورت با جراحی و لیفت صورت بدون جراحی تقسیم بندی می‌شوند. روش‌های لیفتینگ صورت بدون جراحی شامل تزریق چربی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، لایه برداری صورت با لیزر، لیفت با دستگاه، لیفت صورت با rf، لیفت صورت با نخ و هایفوتراپی می‌باشند که کلیه این روش‌ها به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی قابل انجام هستند.

لیفتینگ صورت با جراحی

امروزه تکنیک‌های مختلف با نتایج بسیار خوب برای جراحی لیفت صورت وجود دارد. این تکنیک‌ها در میزان و محل برش جراحی و دسترسی به لایه‌های مختلف صورت با هم فرق دارند و درصد نتایج مثبت هر روش بسته به نوع روش جراحی لیفت صورت و سن بیمار و میزان پیری و افتادگی بافت‌های صورت متفاوت می‌باشد. برای جراحی لیفت صورت معمولا برش‌های جلوی گوش و پشت گوش نیاز می‌باشد که وسعت این برش بر اساس نظم جراح پلاستیک بر پایه معاینه صورت بیمار تعیین می‌گردد. در مواردی که نیاز به برش اضافه زیر چانه برای دسترسی به عضله و بافت‌های نرم و چربی گردن می‌باشد. با پیشرفت تکنیک‌های جراحی امروزه تلاش بر این است که وسعت محل برش کاهش داده شود تا از عوارض ناشی از برش جراحی از جمله تخریب محل رویش مو، اسکار و تغییرات رنگ پوست در محل برش جلوگیری می‌شود.

  1. لیفت پیشانی
  2. لیفت ابرو
  3. لیفت شقیقه
  4. لیفت سانترال لب
  5. لیفت غبغب
  6. لیفت گردن

لیفتینگ صورت بدون جراحی

در صورتی که تمایلی به انجام جراحی برای لیفتینگ صورت ندارید و یا از انجام جراحی می‌هراسید، نگران نباشید. روش‌هایی برای لیفتینگ صورت بدون جراحی نیز وجود دارند. برخی از اصلی‌ترین روش‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • بوتاکس

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای لیفتینگ صورت، بوتاکس است. در این روش ماهیچه‌ها به طور موقت از کار می‌افتند و در نتیجه مانع از ایجاد و چین و چروک می‌شوند. از بوتاکس معمولا برای از بین بردن چین و چروک‌های پیشانی، وسط ابرو و دور چشم استفاده می‌کنند. تاثیر این عمل ۳ ت ۷ روز پر از تزریق مشاهده می‌شود و تا ۳ تا ۴ ماه هم دوام دارد. بوتاکس هیچ عوارضی ندارد. البته ممکن است که نواحی تزریق شده دچار قرمزی و التهاب شوند، اما جای نگرانی نیست و خیلی زود از بین می‌روند.

  • تزریق ژل

یکی دیگر از روش‌های محبوب و رایج لیفتینگ صورت، تزریق ژل است. شما می‌توانید به کمک تزریق ژل هم چین و چروک هایوست صورت تان را از بین ببرید و هم برخی نواحی مانند لب، دور لب یا گونه هایتان را برجسته کنید.

  • هایفوتراپی

هایفوتراپی (HIFU) تکنیک نوینی است که برای لیفتینگ صورت و سفت کردن پوست آن به کار برده می‌شود. هایفو به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و به تدریج و به مرور زمان باعث سفت شدن و جوانسازی پوست می‌شود. بیمار پس از درمان هایفوتراپی می‌تواند فعالیت معمول خود را ادامه دهد. پوست برخی بیماران اندکی قرمز می‌شود که البته موقتی است و به سرعت برطرف می‌شود. نتایج حاصل از روش هایفوتراپی برای لیفتینگ پوست صورت یا کشیدن پوست صورت به طور مستمر ظرف ۹ ماه بهتر و چشمگیرتر می‌شود. ماندگاری اثر روش هایفوتراپی حدود یک سال است.

  • RF

RF یا رادیو فرکوئنسی از سالیان قبل در پزشکی زیبایی کاربرد داشته و روشی تقریباً بی عارضه و کاملاً مؤثر به حساب می‌آید. امروزه دستگاه‌های RF فرکشنال با ترکیب رادیو فرکوئنسی و میکرونیدلینگ پوست تأثیرگذاری این روش را چندین برابر نموده اند. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یک راهکار بسیار مؤثر برای جوانسازی شکل ظاهری و ساختار پوست به صورت کاملاً طبیعی و نیز برطرف کردن عوارضی از قبیل آثار کشیدگی پوست و جای جوش و آکنه می‌باشد.

Rf‌های فرکشنال با تحریک کلاژن سازی و نظم بخشیدن به رشته‌های کلاژن موجب سفت شدن و جوان سازی پوست صورت با لیزر پوست می‌شوند. از مزایای این روش می‌توان به قابلیت انجام آن برای بیشتر افراد با هر سنی اشاره نمود. آر اف فرکشنال برای درمان چین و چروک‌های دور چشم، کلیه چین و چروک‌های خفیف تا متوسط صورت، چروک‌های ایجاد شده روی پوست گردن، چروک‌های پوست سینه، افتادگی پوست صورت و غبغب، خط خنده، وجود حالت خستگی در صورت، افتادگی پوست گردن و افتادگی و شل شدگی پوست در هر ناحیه‌ای از بدن استفاده می‌شود.

  • لیفت صورت با نخ

لیفتینگ با نخ یک عمل جراحی ظریف است که پوست صورت افتاده را به آرامی کشیده تا پوست هموارتر و جوان‌تر به نظر برسد. اگر نیروی جاذبه روی پوست صورت شما اثر گذاشته است، لیفت صورت با نخ که یک جایگزین کم تهاجمی نسبت به عمل جراحی لیفت صورت است برای جوان سازی صورت بدون خطرات احتمالی و بستری شدن پس از عمل انجام می‌شود.

این روش درمانی نیازی به گذراندن دوره‌ی نقاهت ندارد و بیمار بعد از دو روز کاملا عادی و معمولی می‌تواند کار‌های روزانه خود را انجام دهد. دوره‌ی نقاهت حدودا دو روز است و پس از ۲ هفته بافت‌های نرم بهبود یافته و در نتیجه هیچ نشانه‌ای از انجام این روش پدیدار نخواهد بود، این روش بدون برش بزرگ است و به هیچ عنوان جای بخیه در صورت باقی نخواهد ماند.

  • تزریق چربی

لیفت صورت باعث بالا بردن و سفت شدن بافت‌ها می‌شود، اما کاهش حجمی که ناشی از پیری باشد، برنمی گردد. برای این کار، گرافت یا تزریق چربی لازم است. تزریق چربی روشی ست که در آن بخشی از چربی بدن بر می‌دارند و به عنوان پرکننده برای سایر بخش‌های بدن یا صورت استفاده می‌کنند که منجر به ایجاد ظاهری جوان‌تر می‌گردد.

مزایای لیفتینگ صورت

اصلی‌ترین مزیت روش‌هایی که برای جوانسازی پوست و صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزایش اعتماد به نفس فرد است. اگر بخواهیم جزئی‌تر به مزایای لیفتینگ صورت بپردازیم، این مزایا به شرح زیر هستند:

  • رفع افتادگی پوست صورت
  • سفت شدن پوست صورت
  • بوجود آمدن خط فک بدون نیاز به جراحی فک
  • صاف شدن چروک‌های گردن
  • بوجود آوردن چانه قوی‌تر

مراقبت‌های بعد از لیفتینگ صورت

بدیهی است که انجام برخی مراقبت‌ها پس از انجام لیفتینگ می‌تواند سبب گردد که نتایج بهتر و سریع‌تری بگیرید. برخی از این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • تا چند روز پس از لیفت صورت، فعالیت‌های خود را کم کرده و استراحت‌تان را بیشتر کنید.
  • در صورتی که صورت‌تان دارای تورم و خونریزی است، گذاشتن کمپرس یخ روی صورت می‌تواند کاربردی باشد.
  • اینکه گوش‌هایتان تا چند روز کم حس یا بی حس باشد، طبیعی است.
  • اگر متخصص زیبایی‌تان برای شما آنتی بیوتیک تجویز کرده، حتما آن‌ها را به موقع مصرف کنید.
  • تا مدتی از استعمال دخانیات و مصرف آسپیرین بپرهیزید.
  • از انجام کارهایی که فشار خونتان را بالا می‌برند، مانند شنا کردن، بلند کردن اجسام سنگین و پیاده‌روی تند بپرهیزید.
  • تا حد امکان حرکات صورت مانند جویدن را کاهش دهید.
  • حتما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

هزینه لیفتینگ صورت

عوامل متعددی در تخمین دقیق هزینه لیفت صورت تأثیر دارند، مانند نوع عمل انتخابی و روش انجام لیفت صورت، نوع ژل‌های مورد استفاده، میزان حجم از دست رفته در صورت که باید اصلاح شود، نوع و تعداد نخ مصرفی، تعداد جلسات مورد نیاز جهت جوانسازی پوست صورت با و... به همین دلیل برای انجام هزینه‌های دقیق باید با دکتر مشاور خود مشورت کنید.

منبع: docshop

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج