۸۰۴۱۱۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

سقوط هواپیما، سفارش از بوئینگ را لغو کرد

به نظر می‌رسد که رابطه لیون ایر اندونزی با شرکت هواپیماسازی بوئینگ بعد از سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس در نزدیکی سواحل این کشور تیره و تار شده و می‌خواهد سفارشات خود از بوئینگ را لغو کند.

خبرگزاری ایسنا: به نظر می‌رسد که رابطه لیون ایر اندونزی با شرکت هواپیماسازی بوئینگ بعد از سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس در نزدیکی سواحل این کشور تیره و تار شده و می‌خواهد سفارشات خود از بوئینگ را لغو کند.

پس از آنکه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس متعلق به ایرلاین اندونزیایی لیون ایر در تاریخ ۲۹ اکتبر سال جاری میلادی تنها دقایقی بعد از شروع پرواز در آب‌های سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ سرنشین آن اعم از مسافران و خدمه پرواز کشته شدند، تیم‌های تحقیقاتی بسیاری هم در اندونزی و هم در سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده، بوئینگ، شروع به تحقیق و تفحص درباره علت این حادثه کردند و قرار شد نتایج بررسی‌های خود را با انتشار گزارش و بیانیه اعلام کنند.

بر اساس گزارش رویترز ، لیون‌ایر اندونزی حالا به تازگی اعلام کرده است که خرید و سفارش هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ را به علت عدم مسئولیت پذیری این شرکت در طراحی سیستم‌های جدید بکار رفته در جت‌های جدید و همچنین کوتاهی و سهل انگاری در اطلاع‌رسانی به خلبانان و ایرلاین‌های مربوطه فعلا متوقف کرده است و اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی نیز برنامه‌ای برای سفارش و تحویل هواپیمای جدیدی از بوئینگ ندارد.

نتایج بررسی‌های سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، پیشتر نشان می داد که سیستم جدیدی که از سنسورهای پیشرفته در نوک دماغه جت بکار برده شده، موجب سقوط آن شده است.

این بدان معناست که سنسورهای موجود در دماغه هواپیما احتمالا به دلیل مشکلات نرم‌افزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتوپایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) می‌گذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین می‌کشانند و این امر موجب می‌شود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئولیت جان مردم یعنی این.

    • ابراهیم ۱۱

      نویسنده خبر کیفیت کارش پایینه .مثلا در یک خط دو بار از ..به این معناست استفاده کرده ..
      این کامنت خصوصیه .نیاز به گذاشتن بعنوان نظرات نیست ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج