۸۰۵۳۹۲
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

چالش جدید پرسپولیس با رفتن گرشاسبی

نزدیک به ۱۳ ماه از برکناری علی‌اکبر طاهری از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، حالا باز هم موسم تغییرات در این باشگاه فرارسیده و به‌نظر می‌رسد امروز آخرین روز فعالیت حمیدرضا گرشاسبی در باشگاه پرسپولیس به‌عنوان مدیرعامل باشگاه باشد.

فرهیختگان: نزدیک به ۱۳ ماه از برکناری علی‌اکبر طاهری از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، حالا باز هم موسم تغییرات در این باشگاه فرارسیده و به‌نظر می‌رسد امروز آخرین روز فعالیت حمیدرضا گرشاسبی در باشگاه پرسپولیس به‌عنوان مدیرعامل باشگاه باشد.

این موضوعی است که بعد از استفساریه جدید مجلس شورای اسلامی مبنی‌بر منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها به راه افتاد و حالا بعد از رفتن مدیران بازنشسته در برخی نهادهای ورزشی و غیرورزشی، این بار نوبت مدیرعامل پرسپولیس شده است.

هرچند مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان بارها صحبت از ورود پرسپولیس و استقلال به عرصه خصوصی‌سازی صحبت کرد تا با این موضوع بتواند مجوز کار گرشاسبی را بگیرد اما درنهایت این اتفاق رخ نداد و روز پنجشنبه این مساله به گوش گرشاسبی رسیده است. گرشاسبی حالا فهمیده که امروز باید از پرسپولیس کنار برود و صندلی خود را به نفر بعدی تحویل بدهد.

گلایه‌های خصوصی گرشاسبی

گرشاسبی البته از برخی مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان گله‌مند است و از اینکه تلاشی برای ادامه حضور او در پرسپولیس انجام‌نشده ناراحت شده است اما فعلا بنا ندارد وارد چنین فضایی شود. گرشاسبی در محفلی خصوصی عنوان کرده که اگر مسئولان وزارت ورزش و جوانان می‌خواستند، می‌توانستند تلاش بیشتری برای ماندنش در این باشگاه انجام دهند که البته این اتفاق رخ نداد.

استعفای رسمی ۲ مدیر پرسپولیس

با توجه به اینکه فرصت برای کسب مجوز بقا به اتمام رسید و مدیران باشگاه پرسپولیس هم نتوانستند مجوز لازم را اخذ کنند، از سمت خود به‌طور رسمی کناره‌گیری کردند. محمدرضا حاجی‌بیگی و ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی نامه استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان دادند تا کناره‌گیری خود را رسما اعلام کنند. خبر استعفای گرشاسبی هم اعلام شد که وی آن را تکذیب کرد.

نبی، گزینه اصلی

با رفتن گرشاسبی، حالا نام‌های زیادی برای جایگزینی او به گوش می‌رسد. همان‌طور که پیش از این نوشته بودیم، مهم‌ترین و شاید قدرتمند‌ترین نام برای مدیریت در پرسپولیس، مهدی محمدنبی است که سابقه کار را در این باشگاه در دهه ۷۰ داراست.

او ازجمله مدیران بانفوذ فوتبالی است که سال‌ها در فدراسیون فوتبال هم دبیرکل بوده و حالا صحبت از بازگشت او به این باشگاه شنیده می‌شود. گویا حتی جلساتی هم در این باره برگزار شده و احتمال حضور او در پرسپولیس بیشتر از هر نام دیگری است.

گزینه پروین در آب‌نمک

مدیر دیگری که از او برای جانشینی گرشاسبی نام برده می‌شود، رضا درویش، مدیرعامل فعلی باشگاه سایپاست که البته او گزینه پیشنهادی علی پروین به وزیر ورزش و جوانان بوده است. پروین می‌خواهد با حضور درویش، باز هم به پرسپولیس نزدیک شود تا درصورت ورود این باشگاه به عرصه خصوصی‌سازی بتواند با شرکت پیشکسوتان کهن آن برای خرید باشگاه پرسپولیس تلاش کند.

البته درباره درویش صحبت‌هایی به گوش می‌رسد؛ اینکه او در باشگاه سایپا با اقبال خوبی روبه‌رو نشده و با استفاده از اهرم پرفشار نام پرسپولیس می‌خواهد به کارش در سایپا ادامه دهد!

یک مدیر اقتصادی هم هست

در این بین، حالا صحبت از فردی به نام سعادتمند به گوش می‌رسد که از افراد اقتصادی و بانفوذ در بدنه وزارت ورزش و جوانان به‌حساب می‌آید. درباره او گفته می‌شد شاید او راهی فدراسیون فوتبال در خیابان سئول شود، اما حالا به‌نظر می‌رسد این فرد اقتصادی که رزومه زیادی در حوزه ورزش از او وجود ندارد هم یکی از افرادی است که شاید نامش به‌عنوان مدیر بعدی پرسپولیس مطرح شود.

معرفی مدیر جدید در نیم‌فصل دوم

طبق اخباری که کسب کرده‌ایم، وزیر ورزش و جوانان قصد دارد در تعطیلات نیم‌فصل، تکلیف مدیریت پرسپولیس را قطعی کند. با این شرایط به‌نظر می‌رسد طی امروز یا فردا، یک مدیر به‌عنوان سرپرست معرفی خواهد شد تا در نیم‌فصل، نام مدیر بعدی اعلام شود. در این بین، البته ایرج عرب، معاون پشتیبانی باشگاه پرسپولیس هم برای رسیدن به‌عنوان سرپرستی موقت پرسپولیس بی‌شانس نیست.

آژیر قرمز در اردوگاه قرمز

اعلام خبر کناررفتن گرشاسبی از مدیریت باشگاه پرسپولیس حواشی زیادی داشت. گرشاسبی روز پنجشنبه به سلطانی‌فر اعلام کرد از روز شنبه در محل کار خود در باشگاه پرسپولیس حاضر نخواهد شد و منتظر مشخص‌شدن وضعیت خود می‌ماند.

او حتی ضمن خداحافظی با برانکو، این موضوع را به او منتقل کرد و سرمربی پرسپولیس نیز شاگردانش را در جریان این موضوع قرار داد. دیروز هم درحالی‌که خبر استعفایش منتشر شد، تاکید کرد استعفا نکرده، اما فعلا فعالیت هم نمی‌کند تا تکلیفش مشخص شود.

گرشاسبی در این خصوص به تسنیم گفت: «من از سمتم استعفا نکرده‌ام و تکلیف ماندن یا رفتنم تا امروز مشخص می‌شود. اگر شرایط طوری بود که ماندیم، ادامه می‌دهیم وگرنه فردی تازه‌نفس می‌آید و کارش را با قدرت انجام می‌دهد.»

حمایت بازیکنان از گرشاسبی

پرسپولیسی‌ها بعد از انتشار خبر کناره‌گیری گرشاسبی با انتشار یک پست مشترک در فضای مجازی به حمایت از مدیرعامل تیم‌شان پرداختند. جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس هم در این خصوص به فارس گفت: «برای ما این مساله تعجب دارد که چرا پرسپولیس نباید یک روز خوش به خودش ببیند. همه جای دنیا برای به‌دست‌آوردن موفقیت به ثبات مدیریت روی می‌آورند اما اینجا ما برای رسیدن به موفقیت باید هر روز یک بحران جدیدی را پشت سر بگذاریم.

در روزهایی که احتمال داشت پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی از آسیا حذف شود، این گرشاسبی بود که با تلاش‌های شبانه‌روزی و دست تنها مشکلات را حل کرد. با این مسائل فقط فشار روی تیم‌ ما بیشتر می‌شود و این موضوع ما را به دردسر خواهد انداخت. ما از ابتدای فصل مشکلات زیادی داشتیم اما با همه این مشکلات جنگیدیم و الان اینجا هستیم تا باز هم هواداران‌مان را خوشحال کنیم اما انتشار چنین اخباری فقط باعث می‌شود بازیکنان و مربیان آزرده‌خاطر شوند.

همه ما امیدواریم با تصمیماتی که گرفته می‌شود مشکلات پرسپولیس بیشتر نشود. امیدوارم اتفاقی نیفتد که در این میان دود آن به چشم پرسپولیس برود.»

تهدید به اعتصاب

اوضاع به همین‌جا ختم نشد. فارس در خبری مدعی شد بازیکنان پرسپولیس تصمیم دارند در آستانه بازی عقب‌افتاده با سپاهان در لیگ برتر اعتصاب کرده و به اصفهان نروند. فشار بازی‌های پرسپولیس، مشکلات بسیاری همچون مشکلات مالی و موارد دیگر ازجمله مسائلی است که باعث شده بازیکنان پرسپولیس نسبت به این اتفاقات موضع بگیرند.

البته نباید فراموش کرد که معمولا این‌گونه تصمیمات عملی نمی‌شود و بعید است شاگردان برانکو تهدید خود را عملی کنند. با این حال، بحران در پرسپولیس قابل کتمان نیست و باید دید درنهایت تکلیف این باشگاه چه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت به سلطانی فر

    • بدون نام

      گرشاسبی باید بمونه

    • بدون نام

      یعنی هر کاری میکنن پرسپولیسو زمین بزنن ولی نمیدونن با مدیر عامل نمیتونن این کارو کنن فقط باید برانکو عوض بشه تا تیم زمین بخوره. فردا یه قانون میزارن که مربی های کروات نباید تو ایران باشن اصلا همه باشن فقط برانکو نباشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج