جاباما
۸۰۶۶۸۱
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

حسین کروبی: خبری از رفع حصر نیست

حسین کروبی به اعتماد می‌گوید: هیچگاه بحث رفع حصر به صورت جدی مطرح نبوده است که حال نامه‌های آقای کروبی روی این روند تاثیرگذار بوده باشد.

بدنبال طرح این موضوع از قول حسام الدین آشنا که"از حصر فقط پوسته ای مانده" و واکنش به آن از طرف مجتبی ذوالنور،روزنامه اعتماد با حسین کروبی مصاحبه کرده است.

بخشی از مصاحبه را می خوانید:

مجتبی ذوالنور اظهار کرده که یکی از عوامل اصلی مانع از رفع حصر نامه‌نگاری‌های اخیر حجت‌الاسلام مهدی کروبی بوده است. آیا رفع حصری در جریان بود که با نامه‌نگاری‌های اخیر به تعویق بیفتد؟

هیچگاه بحث رفع حصر به صورت جدی مطرح نبوده است که حال نامه‌های آقای کروبی روی این روند تاثیرگذار بوده باشد. اگر نامه‌های آقای کروبی موجب کند شدن روند رفع حصر شده است، چرا حصر آقای مهندس موسوی و خانم دکتر رهنورد برداشته نمی‌شود؟ این دو بزرگوار که نامه یا بیانیه‌ای پس از آغاز حصر منتشر نکرده‌اند. بنابر این ادعای اخلال در روند رفع حصر به‌واسطه نامه‌های اخیر آقای کروبی بهانه‌گیری است. آقای ذوالنور با این اظهارات قصد فرار رو به جلو در موضوع رفع حصر را دارند زیرا خودشان بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند که اساسا موضوع رفع حصر هیچگاه به صورت جدی در میان مقامات عالیرتبه نظام و شورای عالی امنیت ملی که مسوول پیگیری این موضوع شده، مطرح نشده است. شاهد این مدعا خبرهایی است که هر ازگاهی از جلسات خصوصی منتشر می‌شود که بر اساس آن رفع حصر اصلا موافقی در میان مسوولان عالیرتبه کشور ندارد .

اما اخیرا خبرهای مختلفی درباره گشایش در حصر از زبان برخی مسوولان دولتی مطرح شد. این خبرها واقعیت ندارد؟

هرزمان که صحبتی از رفع حصر از زبان مسوولان دولتی مطرح شد بر اساس خوش‌بینی آن مسوولان بود.

نماینده مردم قم در مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود بخشی از اصلاح‌طلبان را کاسب حصر نامیده و معتقد است که این افراد با تحریک آقای کروبی رفع حصر را به تعویق انداخته‌اند که شما گفتید اساسا رفع حصری در کار نبوده که به تعویق بیفتد. آیا در اصلاح‌طلبان کاسب حصر وجود دارد؟

به فرض هم اگر فرد خاصی از موضوع حصر به دنبال کاسبی باشد نباید حساب او را به پای یک جریان سیاسی نوشت زیرا انسان از نیت و طینت دیگران با خبر نیست اما اینکه بگوییم مجموعه‌ای از اصلاح‌طلبان به دنبال کاسبی از حصر هستند نه‌تنها حرف درستی نیست بلکه از پایه بی‌اساس است زیرا اصلاح‌طلبان به خوبی می‌دانند که رفع حصر مانند خونی تازه در رگ‌های خشکیده اصلاح‌طلبان جاری خواهد شد.

نظر شما درباره جمله حسام الدین آشنا که مدعی شده بود حصر به پوسته رسیده است، چیست؟

مقصود آقای آشنا از این جمله آن است که اندک گشایشی در موضوع حصر رخ داده است. منظور از اندک گشایش آن است که اقوام درجه یک می‌توانند به دیدار محصورین بروند که این ادعای درستی است اما محصورین همچنان ارتباط‌شان با بیرون به صورت کامل قطع است بنابراین تفاوت چشم‌گیری ایجاد نشده است. مقصود ایشان از رسیدن حصر به پوسته دیدارهای اعضای خانواده بدون اجازه قبلی پس از گذشت سال‌ها حصر است. به عقیده من حرف‌های آقای آشنا معنای دیگری نمی‌دهد.

ذوالنور در بخش‌های دیگری ازاظهارات خود مدعی شده است که محصورین در شرف عذرخواهی بودند. با توجه به ملاقات‌هایی که شما با آقای کروبی داشتید ایشان قصد عذرخواهی داشتند؟

این اظهارات کاملا ناجوانمردانه است. آقای ذوالنور فردی است که لباس روحانیت به تن دارد و انتظار مردم از چنین افرادی آن است که حرف راست بزنند. آقای ذوالنور به واسطه دیداری که در زمان حصر با آقای کروبی داشتند بهتر از هرکسی می‌دانند در آن دیدار آقای کروبی با چه ادبیاتی با ایشان صحبت کردند. در دیداری که پس از جلسه آقای ذوالنور با آقای کروبی با حاج آقا داشتم ایشان شرح ماوقع جلسه را برای من تعریف کردند. شدت کلماتی که آقای کروبی در آن جلسه استفاده کردند به حدی بود که به ایشان گفتم اگر آقای ذوالنور تمام حرف‌های شمارا بدون کم و کاست به مسوولان منتقل کنند، اگر یک درصد بنا به رفع حصر باشد دیگر این اتفاق نخواهد افتاد.

ایشان در بخشی دیگر از اظهارات خود مدعی شده‌اند تا زمانی که محصوری عذرخواهی نکند خبری از رفع حصر نخواهد بود. با توجه به این اظهارات پیش‌بینی شما از آینده حصر چیست؟

من در مصاحبه‌های مختلف گفته‌ام و این‌بار نیز مجددا تاکید می‌کنم که رفع حصر صورت نخواهد گرفت. من در این زمینه استثنائا با آقای ذوالنور موافقم که رفع حصر صورت نخواهد گرفت مگر آنکه شرایط ویژه داخلی یا جهانی رخ دهد که نظام حاضر به رفع حصر شود در غیر این صورت رفع حصری در کار نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جواب خونهای پاک مردم مظلوم چیست ؟؟فرقی نمیکنه از کدام طرف باشه خون انسان ملاک هست راستی بابات اون پولهارا پس داد که به شما به ارث نرسه حرامه ها ازماگفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا پیگیر این همه پپولهایی که.... نیستی

    • حسین کاظمی اقدم

      به درک

      پاسخ ها

      • شسی

        احقیقتن مشکل من کارگر کروبی و امثال اون نیست....درد بی پولی و گرونیه...

    • بدون نام

      بهتر

    • بدون نام

      مهم نیست چه حصری مردم هم نفهمیدن دروغه

    • بدون نام

      باشید همونجا، شهر آلودس و شلوغ، خبر خاصی هم نیست، مثل سابق همه چی آرومه
      موفق باشید، بهداشتتون رو هم رعایت کنید

    • کاربرس

      همه در حصریم!

    • بدون نام

      بقبر که تو حصری غصه تو رو بخورم شکم سیر

    • عمار

      اینا باید اعدام بشن که در واقع مسبب اصلی وضعیت فعلی هستند
      چقدر شما ها پررو هستید که دنبال رفع حصر این خائن ها هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا گل گفتی پسر

    • بدون نام

      اونا که جاشون خوبه مفت میخورن ومفت میخوابن،فکر مردم بدبخت رنج کشیده باش

    • بدون نام

      الان دقیقا از حصر دربیان چه کنن؟؟ لطف بفرمائن همونجا باشن تکون نخورن ی وقت انگار قراره چکار بکنن با درومدنشون پیفففف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج