۸۰۶۷۲۶
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

زمستان، فصل شکار طمعکاران بازار مسکن

بازیگران اصلی بازار مسکن در زمستان امسال سوداگران باتجربه هستند که می خواهند از آن خارج شوند و تازه واردهایی که به طمعِ عقب نماندن از قافلۀ سود یکسال گذشته به آب و آتش می زنند تا خرید خود را انجام دهند.با این حساب، دام بازار مسکن در حال پهن شدن است.

خبرگزاری تسنیم: قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران که طی بهار ۹۲ تا بهار ۹۶ حول و حوش ۴ تا ۴.۵ میلیون تومان بود، پس از بهار ۹۶ طی ۱۸ ماه، با رشدی تند، به حدود ۹.۵ میلیون تومان در شرایط کنونی رسیده است.

نکته حائز اهمیت این است که فعالان بازار مسکن، همانطور که در زمستان ۹۵ رونق آتی این بازار را باور نمی کردند در زمستان ۹۷ نیز باور رکود چندساله برایشان سخت است. در هرصورت چه فعالین بازار مسکن باور کنند و چه باور نکنند، انرژی این بازار به سرعت در حال تخلیه است و هرچه به سال ۹۸ نزدیکتر شویم احتمال توقفِ افزایش قیمت مسکن، افزایش می یابد.

در واقع بازار مسکن طی یک و نیم سال گذشته با سرعت، مسیر را پیموده است(دوره رونق) و در حال ورود به فضا مه آلود است (گذار از رونق به رکود). در چنین فضایی، انتخاب مسیر دشوار و ضریب خطا افزایش می یابد. هرچند نمی توان زمان دقیقی برای پایان این مه، مشخص کرد، اما با توجه به حجم معاملات، نسبت قیمت به اجاره مسکن و تجربه ادوار قبلی می توان پیش بینی کرد به زودی مه، تمام و حرکتِ قیمتی بازار مسکن متوقف خواهد شد(دوره رکود).

در شرایط کنونی، سوداگران باتجربه بازار مسکن می خواهند با تحریک موج پایانی بازار، واحدهای خود را در حداکثر قیمتِ ممکن به فروش رسانند.

یکی از ادعاهای ایشان که به کرات شنیده می شود این است که مسکن های نوساز کنونی با مصالح ساختمانی ارزان قیمت ساخته شده اند و هنوز تورم مصالح ساختمانی به طور کامل تخلیه نشده است.

این سخن همانقدر خنده دار است که یک فروشنده خودرو چون سال گذشته خودرواش را ارزان خریده است الان هم آن را ارزان بفروشد. یا سازنده مسکنی که ۱۰ سال قبل مسکن ساخته است به قیمت آن زمان بفروشد.

بازیگران اصلی بازار مسکن تهران در زمستان سال جاری، از یکسو سوداگران باتجربه هستند که می خواهند از این بازار خارج شوند و در سوی دیگر تازه واردهایی که به طمعِ عقب نماندن از قافلۀ سود یکسال گذشته، به آب و آتش می زنند تا خرید خود را انجام دهند! با این حساب، دام بازار مسکن در حال پهن شدن توسط سوداگران برای طمعکارانِ تازه کار است.

خریدارانی که در زمستان سال جاری (اپیزود پایانی رونق)، وارد بازار مسکن می شوند نباید انتظار رشد محسوسی در این بازار طی سالهای پیشِ رو داشته باشند. ایشان درآینده، زمین و زمان را مقصر خواهند دانست در صورتیکه تقصیر، از طمعِ خودشان است.

زمستان امسال، فصلِ شکارِ طمع کاران در بازار مسکن تهران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی کریمی

      آقا جان مادرتون از این مطلبا زیاد بنویسید تا قیمتا بیاد پایین بلکه بتونیم حداقل یه خونه نقلی بگیریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا برعکسه هرچی را گفتن میاد پایین رفت بالا

    • بدون نام

      مقصر فروشنده ها و دلالان نیستن، مقصر اصلی خریداره که به راحتی گول میخوره ، ملک سراغ دارم که در مدت ۲ ماه دست بدست چرخیده و از متری ۵ تومن دلال به دلال متری ۹ تومن انداختن به مصرف کننده فلک زده

    • بدون نام

      با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشه

    • بدون نام

      خوشم میاد که دست رو هر چیز دولت میزاره دو و سه چهار برابر میشه .کاشکی روی این هم دست میگذاشت تا حد عقل نیم برابر بشه تا از خجالت چند ساله در بیایم.

    • بدون نام

      بازم تسنیم آسمون ریسمون بافت که مشکلات اقتصادی مملکت رو بندازه گردن یه عده دلال و واسطه. ایراد از جای دیگه ای آب میخوره جناب تسنیم

    • بدون نام

      علی برکت اله ازلطف کلیدروحانی دولت تدبیرامیدیه جوک جدیدبگوملت ناراحتن استعفابده برودیگه تابه نابودی ایران ایرانی چیزی نزاشتی

    • کارشناس

      مسکن راهی جز سقوط و واقعی شدن قیمت ندارد. سرمایه دار حسابگر وارد این بازار نمیشه جون می داند که اولاً هزینه نگهداری آپارتمان بسیار بالاست و ثانیاً در نهایت به خریدار واقعی باید بفروشه خریدار واقعی نیز یا پول نداره و در طول سالیان دراز هم نمی تواند با این قیمتها خانه بخرد یا پول داره و به قیمت واقعی خانه خواهد خرید و زیر باز شارلاتان بازی شیادان مسکن مانند املاکی های کلاش نخواهد رفت!

    • بدون نام

      شیادانی که با گران خریدن مسکن منتظرند تا خریدار واقعی را سرکسیه کرده و با چندین برابر قیمت به آنان بیاندازند این آرزو را بگور برده و یا در توهم قیمتهای کنونی خواهند ماند و هر روز با خیال ارزش توهمی ملکشان با این قیمتها روز را به شب می رسانند و یا با افت شدید قیمتها و فروش نرفتن ملکشان سرمایه شان بر باد رفته و خواهد سوخت!!!! شک نکنید و الان نیز اوناییکه جو میدن که قیمتها بالا میره و بخاطر اینکه امید دارن اندک افراد ساده رو شاید بتونن بدوشن!!

    • بدون نام

      آخرش اینکه باید ملکشونو به خریدار واقعی بفروشن و مطمنئاً خریدار واقعی با این قیمتها خونه نمی خره و فقط با قیمت واقعی می خره!!!! شما حساب کن ببین کی ضرر می کنه؟؟؟!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج