۸۰۶۷۳۶
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

وزارت صنعت: فعلا چاره‌ای جز واردات برنج نداریم

مدیر کل تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به کسری برنج در کشور، گزینه ای برای ممنوعیت واردات آن نداریم زیرا در غیر این صورت قیمت هرکیلوگرم برنج خارجی در بازار به ۱۱ هزار تومان و برنج ایرانی به ۲۰ هزار تومان می رسد.

خبرگزاری تسنیم: محمد رضا کلامی مدیر کل تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با درخواست یکی از نمایندگان مجلس برای لغو بخشنامه واردات برنج، اظهار کرد: واردات برنج به طور هرساله برای حمایت از کشاورزان در زمان برداشت محصول داخلی ممنوع می شود و افزایش قیمت مقطعی برنج در بازار نیز به همین دلیل است.

وی افزود: در این شرایط انتقال ارز، برآورد کسری تولید برنج در کشور یک و نیم میلیون تن بود که یک میلیون تن آن به کشور آمده بود و قیمت این محصول در بازار در حال افزایش بود.( به همین دلیل ممنوعیت برداشت برنج برداشته شد)

مدیرکل تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از تاریخ ۹۷/۹/۱ که برداشت برنج کشاورزان تمام شد،دوباره اجازه واردات این محصول داده شد تا کسری این محصول در کشور تامین شود و در صورتی که بعد از این تاریخ برنجی داخلی وجود داشته باشد دست واسطه ها و حلقه های توزیع است تا با نگهداری آن بتوانند در آینده گرانتر بفروشند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی گزینه ای برای ممنوعیت برنج نداریم زیرا در غیر این صورت قیمت هرکیلوگرم برنج خارجی در بازار به ۱۱ هزار تومان و برنج ایرانی به ۲۰ هزار تومان می رسد.

کلامی گفت:کسری هرساله برنج، در سال جاری نیز وجود دارد و برای تامین آن باید اقدام به واردات کرد.

بنابراین گزارش شاعری عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی چندی پیش طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار لغو فوری بخشنامه واردات برنج با هدف حمایت از برنج کاران شمال کشور شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چی شده که یه دفعه همه چیز ته کشیده؟برنج نداریم دام نداریم میوه نداریم مگه میشه مگه داریم؟

    • ناشناس

      یه مشکلی که این مملکت داره اینه که اگر مسئولینش امسال بغض کنند، سال دیگه اشکشون در میاد!!! شما باید قبل از اینکه بگذارید برنج داخله اینقدر گران شود، واردات را انجام میدادید تا جلوی افزایش قیمت را بگیرید. واقعاً نمیدانم یه بچه 10-11 ساله چه چیزی از شما کمتر دارد که شما وزیر میشوید و آنوقت؟؟؟؟استغفرا... معنی نخبه رو فهمیدیم.

    • بدون نام

      بله دیگه به هندنفت میدن اونم به جاش برنج میده مافقط بودنمون به نفع کشورهای همجواروجهان ووبه ۲۰ملیون افغان میانماری بادمپایی پاره اومده ودنبال نون خشک بودجه ومنابع کم وگرانبهاروتقدیمشوت میکنیم وهم شغلامونم اشغال کردن زندباشیدقهرمان خداقوت باغیرتا روحانی استعفابده برومملکت ونابودکردی خودت ودولتت

    • بدون نام

      بله دیگه به هندنفت میدن اونم به جاش برنج میده مافقط بودنمون به نفع کشورهای همجواروجهان ووبه ۲۰ملیون افغان میانماری بادمپایی پاره اومده ودنبال نون خشک بودجه ومنابع کم وگرانبهاروتقدیمشوت میکنیم وهم شغلامونم اشغال کردن زندباشیدقهرمان خداقوت باغیرتا روحانی استعفابده برومملکت ونابودکردی خودت ودولتت

    • حسن

      نفت در برابر کالا هند به جای پول نفت برنج میده بهمون . اونوقت اینا میگن واردات برنج ازاد شده خب بیچار ها چاره ای جز گرفتن برنج به جای پول نفت ندارید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج