جاباما
۸۱۰۱۵۰
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

خروج آمریکا از سوریه ۱۰۰ روز طول می‌کشد

پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور در شکست داعش در سوریه موفق شده است، کاخ سفید از آغاز عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور در شکست داعش در سوریه موفق شده است، کاخ سفید از آغاز عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد.

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به شبکه آمریکایی الحره گفت: دو هزار و ۱۳۰ نفر از نیروهای یگان ویژه آمریکایی در روزهای آینده سوریه را ترک خواهند کرد و در شهر اربیل عراق مستقر خواهند شد.

این مسئول آمریکایی افزود: خروج از سوریه در مرحله بعدی، پایگاه التنف و منطقه ۵۵ را شامل خواهد شد و این خروج احتمالا تا ۱۰۰ روز به طول بینجامد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا و هم پیمانانش آماده اند درصورتیکه ضرورت اقتضا کند، برای دفاع از منافع کشور، دوباره در همه زمینه‌ها وارد عمل شوند.

سندرز تاکید کرد: پیروزی‌هایی که در مقابله با داعش حاصل شد، به معنای پایان فعالیت ائتلاف بین المللی برای مبارزه با این گروه نیست.

کاخ سفید تاکید کرد واشنگتن و شرکایش به تلاش با هم "به منظور محروم کردن تروریست های تندرو از حمایت مالی و ابزاراهایی که ممکن است به آنها اجازه نفوذ از طریق مرزهای آمریکایی را بدهد"، ادامه خواهند داد.

ترامپ پیشتر در توییتر خود اعلام کرده بود: داعش را در سوریه شکست دادیم و این تنها علت حضور ما در خاک این کشور در دوره ریاست جمهوری من بود.

بنا بر گزارش شبکه العالم، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که کاخ سفید از آنها خواسته است تا طرحی را برای اجرای خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه تهیه کند.

خبرنگار شبکه دولتی الحره در پنتاگون به نقل از یک منبع نوشت نیروهای آمریکایی در حال حاضر به همکاری با شرکای خود در سوریه مانند گذشته ادامه می دهند.

وی درعین حال ابراز نگرانی کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خلأیی ایجاد کند که به ادعای وی ایران و روسیه از آن بهره برداری کنند.

«ربکا ریباریچ» سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا گفت: تهدید داعش همچنان به قوت خود باقی است و این تهدید درهمه نقاط جهان وجود دارد.

انتهای پیام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قراره ترکیه جای خالی آمریکا در شرق و شمال سوریه پر کنه ‌بزودی ترکیه عملیات گرفتن شرق فرات را انجام میده و ترکیه عملا به نیابت از غرب سوریه شمالی را به مرکزیت ادلیب و حاکمی ترکمانان ایجاد خواهد کرد .تجزیه سوریه در راه است

    • بدون نام

      با خروج آمریکا بجاش ترکیه وارد میشه و سوریه شمالی از ادلب کنار مدیترانه شروع و از شمال حلب به منبج و تا مرز موصل ادامه پیدا میکنه و عملا سوریه شمالی ایجاد میشه و آمریکا هم نزدیک لاذقیه در برابر پایگاه طرطوس روسیه یه پایگاه دریایی ایجاد میکنه و ترکیه هم کردها را به تصرف خودش در میاره .

    • اسد

      کدام قسمت مال ایران و روساست. یاروس و ایرانی ها کیش ومات میشن البته فکرنکنم ایران وروس با خرج های زیادی که انجام دادند بدون حق السهم از سوریه وعراق خارج شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج