۸۱۰۱۷۷
۲۳ نظر
۵۰۰۶
۲۳ نظر
۵۰۰۶
پ

روزنامه ولایتی: آقای لاریجانی شما دیگر چرا؟

از یکی، دو روز گذشته کلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که بازتاب‌های گسترده‌ای در سطح جامعه داشته است؛ کلیپی که نشان می‌دهد محمد باسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس ضمن درگیری لفظی با یک کارمند اداره گمرک، الفاظی را بر زبان می‌راند که نظیرشان شاید بیشتر در استادیوم و کف خیابان به گوش می‌رسد، الفاظی که فارغ از شخصیت آقای نماینده لااقل از یک عضو پارلمان که قرار است عصاره فضایل ملت باشد، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

فرهیختگان: از یکی، دو روز گذشته کلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که بازتاب‌های گسترده‌ای در سطح جامعه داشته است؛ کلیپی که نشان می‌دهد محمد باسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس ضمن درگیری لفظی با یک کارمند اداره گمرک، الفاظی را بر زبان می‌راند که نظیرشان شاید بیشتر در استادیوم و کف خیابان به گوش می‌رسد، الفاظی که فارغ از شخصیت آقای نماینده لااقل از یک عضو پارلمان که قرار است عصاره فضایل ملت باشد، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

انتشار یک فیلم کوتاه از صحبت‌های درازهی در این جلسه غیرعلنی که با موبایل یکی از نمایندگان به صورت مخفیانه فیلمبرداری شده بود، ماجرا را وارد فاز جدیدی کرد و باعث شد مجلس یک روز بعد مجددا برای پیگیری موضوع، دومین نشست غیرعلنی خود را تشکیل دهد. حالا حرف‌های درگوشی و نقل قول‌های درست و غلط از منابع آگاه، ابعاد کمتردیده شده ماجرا را هم رسانه‌ای کرده؛ از جمله ‌انگیزه جناب نماینده برای حضور در گمرک، ماجرای لکسوس آبی‌رنگ و مالک آن که گفته می‌شود یک وارد‌کننده بزرگ خودرو است و... . به اینها باید گفته‌های وزیر اقتصاد را هم اضافه کرد که ضمن رد شایعات مبنی‌بر عذرخواهی‌اش از نماینده سراوان بابت این اتفاق گفت: «در جلسه غیرعلنی مجلس اصلا فرصت نشد من صحبت کنم!»

جان 3 کودک مهم‌تر بود یا ساحت نماینده؟

قربانی شدن سه کودک معصوم دوباره باب بحث در مورد محرومیت استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان را باز کرد و این سوال را به میان آورد که مگر قریب به دو سال پیش خط لوله گاز به زاهدان نرسیده بود؟ و مگر برای آن جشن نگرفته بودید، پس چرا دوباره باوجود ممنوعیت استفاده از وسایل گرمایشی نفتی، به مدرسه گاز نرساندید یا نظارت نکردید که فاجعه آتش‌سوزی دوباره تکرار نشود؟

مطالبه بحق مردم زاهدان در این روزها اما تحت تاثیر اتفاق عجیب و غریب مجلس و نماینده هم‌استانی آنها محمد باسط درازهی قرار گرفته است. مجلسی‌ها این روزها به جای اینکه همه دغدغه‌شان پرداختن به فاجعه زاهدان باشد تا بالاخره بتوانند جلوی تکرار وقایع اینچنینی را بگیرند، در عرض ۲۴ ساعت دوبار برای ماجرای درگیری و فحاشی یک نماینده به کارمند ساده گمرک، جلسه می‌گذارند و علنا ابراز نگرانی می‌کنند که نکند چنین اتفاقی برای دیگر نمایندگان مجلس هم تکرار شود!

آقای لاریجانی شما دیگر چرا؟؟؟

اتفاق جالبی افتاد و کلیپ بسیار مهمی از جلسه غیرعلنی مجلس منتشر شد. فردی که ظاهرا از نمایندگان مجلس است و حسابی هم از رفتار همکاران خود کفری شده، در اقدامی عجیب و غیرقانونی از مهم‌ترین بخش نشست غیرعلنی مجلس فیلمبرداری می‌کند و آن را به دست کاربران فضای مجازی می‌رساند؛ اقدامی که هرچند خلاف قانون بوده و از سوی لاریجانی دستور رسیده که حراست مجلس موضوع را پیگیری کند، اما به هرحال همین تصاویر کوتاه بسیاری از وقایع و پشت‌پرده‌ها را روشن کرد و نشان داد که زیر پوست مجلس دهم چه می‌گذرد. در این ویدئوی کوتاه نشان داده می‌شود که محمد باسط درازهی علنا از نمایندگان می‌خواهد که با فوریت و جدیت به ماجرا رسیدگی کنند و این خواسته خود را هم اینچنین توجیه می‌کند که اگر این کار را نکنید، در آینده چنین اتفاقی برای شما هم رخ خواهد داد!

او در ادامه این سخنان تعجب‌برانگیز خود می‌گوید: «اگر وزیر اقتصاد استیضاح نشود و اگر رئیس گمرک و کارمند هتاک برکنار نشوند، همین امروز استعفا می‌دهم.»

در این بین اما عجیب‌تر از اظهارات محمد باسط درازهی، سخنان رئیس مجلس بود که روایتی متفاوت از آنچه در بیرون از مجلس دیده می‌شود، به مردم نشان داد. علی لاریجانی که از او انتظار می‌رود شائبه تقلیل رفتار نمایندگان از سطوح ملی و کلان به سطوح منطقه‌ای را برطرف سازد و موجب ارتقای شأن مجلس شورای اسلامی باشد، با تایید اظهارات درازهی نه‌تنها شائبه اول را مرتفع نمی‌سازد، بلکه حالا این شبهه را هم در اذهان ایجاد می‌کند که مجلس نه‌تنها به امور ملی نمی‌پردازد، بلکه خود را از سطوح منطقه‌ای هم پایین‌تر آورده و فعلا درگیر مسائل فردی شده است.

رئیس مجلس در جلسه یادشده خواستار این می‌شود که انتشار‌دهنده ویدئوی درگیری نماینده سراوان با کارمند گمرک‌ مشخص و با آن فرد برخورد شود. رئیس مجلس می‌گوید این کار شوخی نیست و باید معلوم شود چه کسی آن را منتشر کرده است.

اما گویا تسویه‌حساب‌های شخصی و منافع گروهی انگیزه‌های قوی‌تری را برای نمایندگان پدید آورده و آنها را برای ثبت رکوردی جدید در تاریخ مجلس مصمم کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست لاریجانی خوب رو شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای لاریجانیه عوام فریب چهره اصلیت خوب روشد خوب .... درسته خدا ستارالعیوبه ولی دیگه خدام صبرش تموم شد از دستت خوب چهره ت از پشت نقاب بیرون اومد اقای سانسورچی جان عزیزترین کست چاپش کن دارم اتیش میگیرم اگه چاپ کنی خودم و خانوادم یه عمر دعات میکنیم

      • بدون نام

        اره واقعا!

      • بدون نام

        آقای لاریجانی شما دیگه چرا نه

    • بدون نام

      دمش گرم‌ اونی که منتشرکرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا دمه این فیلمبردارا گرم خوب پته مجلسیارو تو این ۴ روز ریختن رو اب شیر مادر حلالشون

      • بدون نام

        قوربون دستش آدم با وجدان هم هست در مجلس جای شکرش باقیه

    • کامران

      حالا مشخص شد این مجلس بیشتر به فکرخودشان است یک نماینده بی عرضه خلاف می کند طلب کار هم است استعفا بده به درک!؟
      بروید به گرانی هابرسید ایشون رفته برای ورود ماشین خارجی برای آقای xمجوز بکیره تحویلش نگرفته اند کاش ایشون همین قدر پی گیری گرانی وبی لیاقتی دولتمردان می شد شده مثل مجلس قدیم یکی چیزی می گفت بقیه می گفتند صحیح است صحیح است!!!!!!؟؟؟؟؟،

    • بدون نام

      همش کار دشمن است؟ ؟ ?

    • امیر حسین

      از بس آزادی داشتید رانت داشتید هر جا رفتید راحت بودید
      افتضاح شدید
      افتضاحید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنتی ها

    • منوچهر ندائی

      واقعا متاسفم برای خودم واین ملت شریف که کشتن چهار دختر معصوم در زاهدان برابشان مهم نیست ولی جواب بی ادبی توسط یک کارمند وظیفه شناس به نماینده اینقدر مهم شده در ضمن ایشان با ماشین لکسوس دنبال کار یک میلیارد بوده اگر یک فقیر وبیچاره ای گرفتاری داشته باشد حاضر است پیگیر کارش باشد

    • بدون نام

      کاربر کامران و منوچهر خدایی چه به خق گفتید
      فعلا تویی مجلس بیشتر از روز آفتابی هدف وکار نمایندگان مشخص شد سرکوب کردند صدا حق

    • بدون نام

      کار بر کامران و منوچهر حرف ملیونها نفر را گفتند که تویی این مجلس خاموش کردند حق علیه باطل است

    • بی نام

      واقعااین کارمند باید تشویق بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لاریجانی تاکی باید ریس مجلس باشد. خیلی کار میکنه خسته شد دیگه.

    • بدون نام

      خطاب به روزنامه ولایتی از خودتون یاد گرفته. شما ولایتی ها هم بیشتر به فکر مردم یمن هستید انتظار دارید ما نون خشک بخوریم و لنگ بندازیم

    • بدون نام

      نمایند ه ای که در زمان تبلیغاتش میلیاردی خرج کرده امروز فصل برداشت محصول شومش از قوت و غذای مردم مظلوم ایران است. چرا ملت باید امثال چنین افرادی برای مجلس انتخاب کنند. ؟؟؟
      از ماست که بر ماست.

    • بی نام

      اگرحرفهای اقای نماینده را لب خوانی کنید میبینید که کارمندبدبخت خیلی محترمانه باایشان حرف میزند وحتی ان ارباب رجوع راهم از درگیری ممانعت میکند ولی متاسفانه مملکت ما همیشه جای شاکی با مجرم مخصوصا اگر پست ومقامی داشته باشد عوض میشو برای مثال شما به کلانتری برو واز یک ادم سرشناس شکایت کن متوجه عرایض بنده میشوید

    • بدون نام

      احتمالن درپایان میگویندملت بهوش باشیدواسیرترفندهای استکبارومهرههای آن نشوید
      خب دیگه مردم رو........فرض کردن

    • بدون نام

      خلایق هرچی لایق

    • علی

      خاک بر سر ۸۰ میلیون جمعیت ایران از جمله خودم که اینقد بدبخت شدیم

    • بدون نام

      مردم باید به خود بیان لعنت به این مجلس مزخرف که ریسش لاریجانی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج