۸۱۰۷۹۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

زائری: جای طالقانی، احساسی‌ها منبر می‌روند

زائری نوشت: وقتی خواب و خرافه را ترویج می کنیم،جریان دروغین مدعی امام زمان تقویت می شود/به جای طالقانی و بهشتی ومطهری،سخنرانان احساسی منبر می روند

حجت الاسلام محمدرضا زائری در روزنامه خراسان نوشت: یکی از دوستان فهیم و متدین به تازگی از ریزش های معرفتی و فکری بسیار گلایه داشت و با آزردگی و تأسف از انحراف اعتقادی یکی از دوستان مؤمن و مذهبی خود و پیوستن او به یک جریان مدعی ظهور امام زمان سخن می گفت.

پاسخ دادم که از تنوع انحراف های فرهنگی و دینی مختلف آگاهم و اعتراف می کنم که این جریان انحرافی نه تنها جوانان ساده و خام، بلکه برخی از چهره های فعال مذهبی را نیز جذب کرده است. اما به این نکته نیز باید توجه کرد و پذیرفت که متاسفانه ما خودمان زمینه اثربخشی این سم پاشی ها را ایجاد کرده ایم.

ما خودمان طی سال‌های گذشته با تضعیف جریان عقلانی و استدلالی و با تخریب رویکردهای اعتدالی و منطقی و تضعیف جایگاه مرجعیت زمینه ساز پذیرش این انحراف ها شده ایم!ما خودمان با ترویج خواب و خرافه و میدان دادن به منبرهای احساسی و عاطفی به جای سخنرانی های حماسی و آگاهی بخش به رشد انحراف فرصت داده ایم.

قارچ وقتی رشد می کند که رطوبت و گرما و تاریکی فراهم باشد و آن وقت کمترین بهانه زمینه رشد قارچ ها خواهد بود. آتش سوزی وقتی رخ می دهد که مواد قابل اشتعال در فضای خشک و گرم متراکم شود و آن وقت کوچک ترین جرقه هم آتش می افروزد.

۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد، چگونه در این چهار دهه از خطبه های طالقانی و منبرهای علامه جعفری و سخنرانی های شهید مطهری و آگاهی بخشی های شهید بهشتی فاصله گرفته ایم و ملاک باور و اعتقادمان را سخنرانی های احساسی و پر اشک و آه روحانیون کم بهره و گاه سخنرانان پرشور غیرحوزوی قرار داده ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر زائری کار فرهنگی روی مردم نشد نتیجه ش این شده ...

    • بدون نام

      زائری فقط برای دیده شدن حرف میزند و کاملا مشخص است که فوق العاده بیسواد است.

    • بدون نام

      وقتی ازمطهری شهیدعلی مطهری بوجودبیادکه تمام هواسش وکارش شده زبان پولداره وشماهرکس که ازارباب کدخداحرف بزنه خوبه باباول کن خداوکیلی دست وردارفقط اراررراررراررر شعار شعار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج