۸۱۱۱۷۵
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

علت وجود خانه‌های خالی در شمال تهران

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: دام میانگین، بسیاری از سرمایه‌گذاران و حتی تحلیل‌گران بازار مسکن را به اشتباه انداخته و عاملی برای وجود خانه‌های خالی شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: دام میانگین، بسیاری از سرمایه‌گذاران و حتی تحلیل‌گران بازار مسکن را به اشتباه انداخته و عاملی برای وجود خانه‌های خالی شده است.

مهدی روانشادنیا اظهار کرد: گاهی قیمت، مطلوبیت و تعداد معاملات مسکن دو کوچه در یک محله تفاوت‌های معنی‌داری با یکدیگر دارند؛ در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ، روند عمومی قیمت‌ها را مبنای تصمیم‌گیری ساخت مسکن قرار می‌دهند.

وی افزود: عدم تطابق عرضه و تقاضای بازار مسکن فقط مختص متراژ نیست و بعضا مناطق پرطرفدار ساخت با مناطق مورد علاقه‌ی مصرف‌کننده انطباق ندارد.

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به وجود ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران گفت: دام میانگین، بسیاری از سرمایه‌گذاران و حتی برخی تحلیل گران بازار مسکن را به اشتباه انداخته و عاملی برای وجود خانه‌های خالی از یک طرف و تقاضای انباشت از طرف دیگر شده است.

روانشادنیا درخصوص راهکارهای جلوگیری از اتلاف منابع در بخش خانه‌های خالی گفت: سرمایه گذاران مسکن، در ارزیابی‌های خود علاوه بر روند کلی بازار، وضعیت منطقه‌ای و محلی تقاضا را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گزارش‌های ماهیانه بانک مرکزی، مرکز آمار و دفتر اقتصاد مسکن، جداول و نمودارهای تحلیلی بیشتری از وضعیت عرضه و تقاضای منطقه‌ای ارائه دهند. آگاه‌سازی سرمایه گذاران و خریداران مسکن و اطلاعات میدانی، می‌تواند به توازن منطقه‌ای عرضه و تقاضا کمک کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد خانه‌های واقع در محله‌های قیطریه، فرمانیه، زعفرانیه، میرداماد، دروس، قلهک، الهیه، پونک، آریاشهر و جنت‌آباد بیش از ۹۰ درصد فایل‌های پیشنهادی فروش را در دفاتر املاک و سایت‌های مجازی فروش ملک به خود اختصاص می‌دهند؛ با این حال فروش قطعی در این مناطق نسبت به حجم عرضه بسیار پایین‌تر است.

سوی دیگر بالاترین تعداد معاملات در محله‌های پونک، جنت‌آباد، آریاشهر، آهنگ، ابوذر، تهرانپارس، مجیدیه، منیریه، بریانک، استاد معین، باغ آذری، کارون، مختاری و آبشار دمار انجام می‌شود. این مساله به راحتی نشان می‌دهد حجم عمده‌ای از ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه استان تهران مربوط به شمال و شمال غرب پایتخت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این نابسامانی را دولت بوجود آورده چون تمام برجها وآپارتمان سازی شمال تهران وغرب تهران مال سرمایه گذار خودشان و آقا زاده ها هستند وحالا که خالی موندند موجی از گرانی وهیا هو ایجاد وباعث گرانی بی حد مسکن شدند کجای دنیا مثل اینجاست پارسال خونه خریده شده در شرق تهران امسال همون خنه شده ششصد وهشتاد میلیون خوب یه جوان هر چقدر زحمت می کشند خودشونو از همه چیز محروم میکنند به امید اینکه امسال بتونیم خونه ای بخریم ولی ناگهان مواجه میشوند با گرانی سر سام آور بعدش نا امید و س خورده خوب باید بره پی کار خلاف که آقایان می خواهند به در آمدهای نجومی برسند ای مرگ بشما ای مرگ بر بچه های شما باد تا دنیا باقیست

    • بدون نام

      دام میانگین خیلی بده

    • خدا

      بخش زیادی از شستشوی پولهای کثیف توی مسکن خرج شد!سازنده های عادی قبل یا بلافاصله پس از اتمام پروژهاشون ،اونا رو میفروشنداما کسانی که 10 یا 20 یا دیده شده 40 واحد خالی رو 5 ساله نگه داشته جز رد پولشویی چیز دیگری نیست

    • بدون نام

      وجود قیمتهای کاذب و توهمی مسکن نشانه واقعی بودن آن قیمتها نیست! بلکه نشانه سوء استفاده از وضعیت موجود و نابسامانی و بی عرضگی مدیریتی و چه بسا منافع دولتمتران در گرانی های کاذب است!
      ولی واقعیت آنستکه با این قیمتها مسکن رونق نخواهد گرفت و شاید عده معدودی اقدام به معامله نمایند ولی این معاملات صوریست نه واقعی!!!!

    • بدون نام

      هیچ سرمایه داری حاضر به خرید مسکن با این قیمتها نخواهد شد به امید اینکه روزی در آینده ای نامعلوم بتواند آنرا با قیمتهای بالاتری بفروشد! سرمایه دار در چیزی سرمایه گذاری می کند در در اسرع وقت به پول نقد تبدیل شود. بنابراین این قیمتها نشان از سودجوئی افراد خاص دخیل در آن مانند املاکی های کلاش است و بس.

    • بدون نام

      تنها زمانی که مسکن به قیمت واقعی و معقول عرضه شود می تواند باعث شود که همه عوامل دخیل در آن مانند خریدار و فروشنده و سازنده سود ببرند و به یک منبع درآمد و اشتغالزایی تبدیل شود. وگرنه تنها یک عده افراد سودجو مانند املاکی های کلاش آنهم بصورت خیلی موقت سودجوئی می کنند و دیگر هیچ مانند وضع کنونی مسکن!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج