۸۱۱۳۴۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

چرا دولت فدرال امریکا تعطیل شد؟

درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا،مبنی بر تامین منابع مالی ساخت دیوار مرزی، دولت فدرال را به تعطیلی کشاند؛ این درحالی است که مجلس نمایندگان که تحت کنترل جمهوریخواهان است، روز پنجشنبه بسته ای شامل درخواست ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ترامپ را به تصویب رساند که از سوی سنا رد شد و در نتیجه به تعطیلی دولت فدرال امریکا انجامید.

نامه نیوز: درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا،مبنی بر تامین منابع مالی ساخت دیوار مرزی، دولت فدرال را به تعطیلی کشاند؛ این درحالی است که مجلس نمایندگان که تحت کنترل جمهوریخواهان است، روز پنجشنبه بسته ای شامل درخواست ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ترامپ را به تصویب رساند که از سوی سنا رد شد و در نتیجه به تعطیلی دولت فدرال امریکا انجامید.

کاخ سفید اعلام کرد در صورتی که دولت تعطیل شود، ترامپ روز جمعه برای تعطیلات سال نو میلادی به فلوریدا نخواهد رفت.

حال که توافقی پیش از نیمه شب جمعه حاصل نشد، بیش از ۸۰۰ هزار کارمند فدرال با مرخصی های اجباری مواجه خواهند بود یا مجبور خواهند شد بدون حقوق کار کنند.

بحران تعطیلی دولت ممکن است نتیجه یکی از آخرین اقدامات اکثریت جمهوریخواهان مجلس نمایندگان باشد که ماه ژانویه کنترل مجلس را به دموکرات ها واگذار خواهند کرد.

انتظار می رفت کنگره بودجه درخواستی دولت را تصویب کند ولی روز پنجشنبه زمانی مشکل پیش آمد که ترامپ، در پی انتقاد حامیان محافظه کار خود، اعلام کرد بدون تامین منابع مالی ساخت دیوار، هیچ طرحی را امضا نخواهد کرد.
محافظه کاران هشدار داده اند که کوتاه آمدن ترامپ از وعده های مکرر خود درباره ساخت دیوار مرزی ممکن است به

احتمال انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور در سال 2020 و همچنین بخت دیگر نامزدهای جمهوریخواه لطمه بزند.
سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، پیش از رای گیری در مجلس نمایندگان، اعلام کرد: "رئیس جمهور از ابتدا به روشنی گفته است که چیزی را می خواهد که امنیت مرز را تامین کند و چیزی را که فاقد چنین تضمینی باشد، امضا نخواهد کرد".

این طرح، که تا حد زیادی بر اساس گرایشات حزبی با ۲۱۷ رای موافق در برابر ۱۸۵ رای مخالف در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، به سنا رفت و همانطور که پیش بینی میشد جایی به علت مخالفت شدید دموکرات ها احتمال تصویب آن ضعیف است. در سنا به رای ۶۰ سناتور برای تصویب این طرح نیاز است.

میچ مک_کانل، رهبر اکثریت سنا، به سناتورها هشدار داد ممکن است لازم باشد ظهر روز جمعه برای رای گیری به واشنگتن باز گردند.

محتمل ترین سناریو برای روز جمعه این بود که سنا منابع مالی دیوار مرزی را از این طرح حذف کند و آن را به مجلس نمایندگان بازگرداند. رهبران دموکرات ها تاکید کرده اند از مخالفت خود با ساخت دیوار در مرز آمریکا - مکزیک کوتاه نخواهند آمد.

تعطیلی دولت فدرال در امریکا سابقه داشته و طولانی ترین زمان تعطیلی دولت به زمان ریاست جمهوری اوباما بر میگردد که دولت ۲۱ روز تعطیل بود. اما چشم انداز مشخصی در حال حاضر وجود ندارد و آن هم بخاطر این است که سنا قصد ندارد بیش از مبلغی که برای دیوار مرزی پیشنهاد داده بود تصویب کند و ترامپ هم یکدنده تر از آن است که کوتاه بیاید. حال با همزمانی تعطیلات سال نو با تعطیلات با توجه به اینکه کارمندان دو هفته یکبار حقوق میگیرند مشکلات خاصی میتواند برای سیستم دولت فدرال و کارکنان آن پیش بیاید.

از سویی در کنار این التهابات داخلی موضوع سیاست خارجی امریکا و خروجش از سوریه بحثی است که میتواند بحرانی در روابط ترامپ و سنا باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Dam

      آمریکا داره به کجا می ره!!!

    • شهروندایرانی

      خوب عشقشون کشید دولتشون برامدتی تعطیل کردن به توچه...مگه کسی توتعطیلات شما دخالت میکنه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج