۸۱۱۵۲۳
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

پیشنهادات یک نماینده برای تجهیز مدارس فرسوده

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف نسبت به حادثه مدرسه زاهدان گفت: ضرورت دارد که از بودجه مسائلی که ضروری نیست به این موضوع تخصیص دهند تا برای مدتی دانش آموزان از این گونه حوادث به دور باشند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف نسبت به حادثه مدرسه زاهدان گفت: ضرورت دارد که از بودجه مسائلی که ضروری نیست به این موضوع تخصیص دهند تا برای مدتی دانش آموزان از این گونه حوادث به دور باشند.

محمد قمی در گفت‌وگویی در خصوص حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان بیان کرد: آموزش و پرورش یک سازمان پرجمعیتی است که در سراسر کشور هم دانش‌آموز و هم معلم دارد، ولی متناسب با جمعیت آموزش و پرورش نه حقوق خوبی به معلمین داده می‌شود و نه برای ساخت و بهبود وضعیت مدارس بوجه لازم تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: دولت‌ها سعی می‌کنند تا جایی که برای‌شان مقدور است چرخ آموزش و پرورش بچرخد، اما این کار اساسی و زیربنایی نیست، ما هر ساله شاهد حوادث متعددی در مدارس کشور هستیم که متاسفانه به دلیل نبود بودجه کافی عده از معلمین یا دانش آموزان با خطر روبه رو می‌شوند.

وی عنوان کرد: وضعیت یک سری از مدارس ما که توسط خیرین و آموزش و پرورش ساخته شده است قابل قبول است، همچنین یکسری دیگر از مدارس هم نوساز هستند و هم تجهیز هم شده اند، ولی یکسری مدرسه هم داریم که نیاز به تعمیر و ترمیم دارند، تعداد این مدارس کم نیست، لازم است برای تعمیرات این مدارس اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهند، همچنین یکسری مدارس هم وجود دارد که قابل استفاده نیست و تحصیل در این‌گونه مدارس خطرناک است ولی بالاجبار دانش آموزان در آن‌جا تحصیل می کنند، این مدارس فرسوده است و یا تجهیزات کافی ندارند، این مدارس مخصوصا در مناطق محروم و به خصوص در سیستان و بلوچستان باید مورد توجه باشد، نباید دانش آموزان در مدارسی که وضعیت خطرناکی دارند تحصیل کنند بلکه این مدارس باید جایگزین مدارسی باشند که امنیت دارد، اینکار باید انجام شود ولو اینکه مدارسی برای تحصیل اجاره شوند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدارسی که فرسوده هستند و احتمال خطر دارند موجب ناامنی جان دانش آموزان و معلمین هستند، متاسفانه همه ساله شاهد این حوادث هستیم، گاهی اوقات این حوادث موجب فوت دانش آموزان ما می‌شود، دانش آموزانی که در زاهدان در آتش پرپر شدند دل هر انسان آزاده‌ای را می‌رنجاند، دولت و مردم خیر و مدرسه‌ساز باید یک اقدام جدی در این خصوص به عمل آورند.

وی ادامه داد: دولت یک بودجه خاصی را به آموزش و پرورش تخصیص دهد، باید یک نهضتی ایجاد شود و مردم هم کمک کنند که مدارس فرسوده مناطق محروم بازسازی شوند، باید خیرین را به سمت بازسازی مدارس خطر ساز سوق دهند، باید برای تجهیز مدارس و سرمایش و گرمایش مدارس یک استاندارد مشخص شود، ضرورت دارد که از بودجه مسائلی که ضروری نیست به این موضوع تخصیص دهند تا برای مدتی دانش آموزان از این گونه حوادث به دور باشند.

وی عنوان کرد: قسمتی از مالیات صاحبان صنایع و کارخانجات به این مسائل اختصاص پیدا کند، علمای دینی مردم را تشویق کنند و از محل درآمدهای شرعی به این گونه مسائل و ساخت مدارس توجه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      یه مشت حرف تکراری و مفت و عوامفریبانه
      مگه شمای قانونگذار و دولت مصخرخون نباید این بودجه ها و پولارو تصویب کنید و صرف کنید ؟ واسه کی میگی این حرفارو ؟
      خجالت بکشید همه کارتوح شده حرف و سخنرانی و توئیت ،پس کی میخواید یه قدم واسه این ملت بردارید .

    • بدون نام

      پیشنهاد میکنم از بودجه که صرف فلسطین غزه لبنان سوریه یمن بحرین و غیره میشه به نوسازی مدارس اختصاص داده بشه

    • بدون نام

      بجای این که دست توجیب مردم کنید، ازبودحه مؤسسات به اصطلاح فرهنگی که هیچ سودی برای بشریت ندارد کم کنید، می‌شود تمام مدارس راازنوع بسازید، بعضی ازآن مؤسسه هابودجه می‌گیرند فقط برای ناسزاگفتن وترویج خرافات،

    • بدون نام

      جلوی رانت واختلاس گرفته شود بیش از نیمی از مشکلات مدارس حله .هی نگین مردم کمک کنند چقدر ازجیب مردم میزنید .از اول انقلاب تا به حال بودجه را صرف کارهای بیخودی کردید وبه نهادهایی دادید که اثر گذاریشان در رشد وتوسعه فرهنگ واقتصاد کشور هیچ بود وگرنه امروز اینقدر عقبگرد نداشتیم .یه نیم نگاهی به کشورهای همجوار عربی خودمان بیندازید تا مقایسه کفایت دولتها را ببینید .آنهم کشورهایی که درآمدشان نصف ما هم نیست

    • بدون نام

      چند بچه دیگه قربانی باید بشن تااینها فقط وعده به مردم بدن فقط یک لحظه خودش جای پدر ومادر این بچه بگذارن یا جای پدر ومادری که یک عمر چهره سوخته فرزندش را باید ببینه شین اباد

    • بدون نام

      خیرین. خیرین. خیرین. پس دولت چکاره ست دولتهایی که پیشرفت کردن از مدارس شروع کردن و تجهیز مدارس ولی دولتی که نمیخواد پیشرفت کنه معلومه

    • بدون نام

      لطفا از هزینه تحصیل اقا زاده ها در خارج ازکشور که بیشتر به تفریح شباهت دارد تا تحصیل برداشت کنید و به مدارس مناطق محروم رسیدگی کنید

      به خدا همین بچه های مناطق محروم چند صد برابر این اقازاده ها برای کشور منقعت دارند

      مثل رتبه های برتر کنکور امساتل از سیستان و بلوچستان

    • جاسم

      کمتر موشک ساخته بشه و به سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و جاهای ديگه کمک کنند خرج ساخت مدرسه و مناطق محروم شود

    • بدون نام

      این حادثه هم چند روز دیکه فراموش میشه تا اینکه دوباره چند وقت دیگه یه آتش سوزی اتفاق می افته خبر اول رسانه ها میشه وبعد دوباره یه اتفاق دیکه و دوباره صدای همه در میاد همه اینها بخاطر اینکه از خدا دور شدیم و چند روزی به خودمون میاییم دوباره گمراه میشیم ولی یه انسان خدا دوست هیچ وقت وعده خود را فراموش نمیکند

    • بدون نام

      بودجه کشور به یک عده محتاج و حریص داده می شود ، مونده جیب مردم ، هر سازمان و نهادی ، هر متفکری ! هر تئوریسینی ، هر .....میخواهند از جیب مردم کار رو پیش ببرند ، مگر میشه !!

    • بدون نام

      اگر مدیران دولتی اختلاص های خود ورانت های خودشان وحقوق های نجومی را صرف بهبود آموزش کنند هیچ مدرسه ای با مشکل مواجه نخواهد شد

    • بدون نام

      چرا از بودجه های کلانی که برای موسسه هایی که هیچ تاثیر و کارایی ندارند و اسمی هم ازشون نمیبرید! کم نمی کنید و خرج مدارس نمی کنید؟!

    • پروانه

      40ساله دارید حرف میزنید تورو خدایی که میپرستید به حرفاتون یه کوچولو عمل کنید

    • بدون نام

      کاردوک جان لطف کن اول تکلیف خودتو با خودت روشن کن بعد نظر بده.توی یه خبر درباره توهین پدر داماد آقای احمدی نژاد در تلگرام به اقای هاشمی رفسنجانی نظر داده بودی که مگه توهین و حرف آقای خورشیدی پدر داماد دروغ بوده؟! و دفاع ازش کرده بودی ولی حالا اینجا نظر میدی و میگی خجالت بکشید از بس توییت و ....میکنید!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج