جاباما
۸۱۲۳۵۹
۲ نظر
۵۳۷۲
۲ نظر
۵۳۷۲
پ

مربای انار شیرین بدون هسته، شکرک و کپک در کمتر از یک ساعت

طرز تهیه مربای انار همراه با نکات آن

«انار» شاه میوه فصول پاییز و زمستان برای تهیه انواع کیک، شیرینی، دسر، دمنوش، اسموتی، مارمالاد و مربا است. در حالی‌که خانم‌های کدبانو ایرانی این توانایی را دارند که با هر میوه و صیفی و حتی پوست انواع میوه خوشمزه‌ترین مرباها را تهیه کنند به نظر می‌رسد هنوز طرز تهیه مربای انار چندان شناخته شده و همه‌گیر نشده است.

وب‌سایت مجله کوروش: «انار» شاه میوه فصول پاییز و زمستان برای تهیه انواع کیک، شیرینی، دسر، دمنوش، اسموتی، مارمالاد و مربا است. در حالی‌که خانم‌های کدبانو ایرانی این توانایی را دارند که با هر میوه و صیفی و حتی پوست انواع میوه خوشمزه‌ترین مرباها را تهیه کنند به نظر می‌رسد هنوز طرز تهیه مربای انار چندان شناخته شده و همه‌گیر نشده است.

مواد لازم مربای انار شیرین و مجلسی

  • آب انار تازه: ۳ و ½ پیمانه
  • دانه انار تازه: ۱ پیمانه (در مجموع برای درست کردن این مربا به حدود ۴ کیلوگرم انار نیاز دارید)
  • شکر: ۳ پیمانه
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای انار  همراه با نکات آن

طرز تهیه مربای انار شیرین و مجلسی

1. برای درست کردن مربای انار شیرین و مجلسی به سه برابر میزان شکر نسبت به دانه انار نیاز دارید. با این‌که برای درست کردن اغلب مرباها میزان میوه و شکر یکسان است اما به دلیل ملس بودن اغلب انارها برای درست کردن مربای انار شیرین و مجلسی بهتر است به ازای یک پیمانه انار، سه پیمانه شکر اضافه کنید. اگر قصد دارید مقدار بیشتر مربای انار درست کنید همین مقادیر را به همین ترتیب چند برابر کنید.

2. ابتدا یک بشقاب را داخل یخچال بگذارید تا سرد شود. این ترفند روشی برای تعیین غلظت مناسب مربای انار شیرین و مجلسی است. چند عدد انار را آب بگیرید تا ۳ و نیم پیمانه آب انار به دست بیاورید. در یک قابلمه بزرگ آب انار و شکر را با هم مخلوط کنید. مخلوط آب انار و شکر را روی شعله ملایم گاز بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید.

3. بعد از ۳۰ دقیقه دانه‌های انار و آبلیمو را به مخلوط شکر و آب انار اضافه کنید. بعد از اضافه کردن دانه‌های انار اجازه دهید ۳۰ دقیقه دیگر مواد داخل قابلمه با هم بجوشد. بعد از نیم ساعت با استفاده از بشقابی که در یخچال سرد کرده بودید غلظت مربا را بسنجید. برای این کار یک قاشق مربا روی بشقاب بریزید و بشقاب را کج کنید. اگر مربا به حدی غلیظ بود که از روی بشقاب سُر نخورد و نریخت غلظت مربای انار در حد معقول است.

4. اگر هسته انار را در مربا نمیپسندید میتوانید یک روش در را امتحان کنید و در حقیقت مارمالاد انار تهیه کنید. به همین منظور یک لیوان آب انار، یک لیوان شکر و یک قاشق مریاخوری سر صاف پودر ژلاتین نیاز دارید. برای تهیه مارمالاد انار به آب اناری نیاز داریم که حاوی گوشت دانه های انار هم باشد. پس چند عدد انار را دان کنید و در مخلوط کن یا غذاساز بریزید. چند پالس مخلوط کنید و سپس آب انار به دست آمده را از صافی بگذرانید.

طرز تهیه مربای انار  همراه با نکات آن

نکات مهم برای درست کردن مربای انار شیرین و مجلسی بدون کپک و شکرک

  • برای این‌که یک مربای انار شیرین و مجلسی خوش‌رنگ داشته باشید در طول پخت مربا درب قابلمه را باز بگذارید تا رنگ دانه‌های انار سفید نشود.
  • مربا انار را بعد از سرد شدن در ظروف شیشه‌ای خشک و تمیز بریزید و در جای تاریک و خنک نگه دارید.
  • باید اجازه دهید شهد شکر به غلظت مناسب برسد و به اصطلاح قوام پیدا کند تا آب موجود در شهد مربا باعث کپک زدن مربا نشود. اگر هم مربا کپک زد مقداری شکر روی مربا بریزید و دوباره آن را بجوشانید تا کپک مربا از بین برود زیرا ممکن است شکر مربا کم بوده باشد.
  • اگر مربای اناز شما شکرک زد یک راه‌حل وجود دارد. مقداری آب جوش و یک قاشق غذاخوری آبلیمو به مربا اضافه کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز کمی بجوشد.
  • اضافه کردن آبلیمو به مربا در مرحله پخت احتمال شکرک زدن آن را کاهش می‌دهد.
  • قوام شربت مربا در شکرک و کپک نزدن آن موثر است. برای آزمایش میزان قوام شربت مربا کمی از شربت را با قاشق بر میداریم و اجازه می دهیم تا سرد شود، اگر شربت مثل عسل کشدار بود و به سختی از قاشق ریخته شد قوام مربا مناسب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مزش چطوره خیلی شیرینه ؟

    • بدون نام

      برای فهمیدن غلظت مناسب مربا و این که به قوام رسیده یانه، یک راه بسیار عالی وجود دارد: یک قطره از آب مربای درحال جوش را برمی داریم و روی دستمال کاغذی می ریزیم اگر نم پس داد، باز هم باید بجوشد ولی اگر مثل یک نگین ایستاد و آبی پس نداد، مربّا آماده است. همان لحظه خاموش کنید. اگر بیشتر بجوشد شکر بیشتر از آب می شود و مربّا شروع به شکرک زدن یا همان کم آبی می شود که باز باید کمی آب در آن ریخت و جوشاند تا به همین مرحلۀ نگینی شدن برسد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج