۸۱۲۷۵۰
۲۳ نظر
۵۰۰۶
۲۳ نظر
۵۰۰۶
پ

جزئیات طرح جدید مجلس درباره مهریه

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس آخرین روند بررسی طرح جدید نمایندگان درباره مهریه در مجلس را تشریح کرد.

تسنیم نوشت: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس آخرین روند بررسی طرح جدید نمایندگان درباره مهریه در مجلس را تشریح کرد.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، در تشریح روند بررسی طرح جدید نمایندگان درباره مهریه، گفت: طرح مذکور در حال بررسی در کمیسیون قضایی‌وحقوقی مجلس است.

وی افزود: محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مسئول بررسی طرح جدید مهریه در کارگروه ویژه‌ای در این کمیسیون است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس تصریح کرد: چکش‌کاری این طرح تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد و برای بررسی در صحن کمیسیون قضایی آماده می‌شود.

ابوترابی در تشریح طرح مذکور اظهار داشت: در این طرح پیش‌بینی شده که رئیس دستگاه قضا می‌تواند با صدور مجوز برای افرادی که به‌ دلیل مهریه، در زندان هستند به‌ تناسب تورم و درآمد آنها، پرداخت مهریه را تعدیل کند.

وی اضافه کرد: همچنین در این طرح پیش‌بینی شده افرادی که می‌خواهند در آینده ازدواج کنند با توجه به شرایط فعلی ۱۴ سکه بهار آزادی را به‌عنوان مهریه در نظر بگیرند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس درباره نحوه دریافت این میزان مهریه در محاکم قضایی تصریح کرد: اگر خانمی برای دریافت ۱۴ سکه به محاکم قضایی مراجعه کند، می‌تواند به‌طور مستقیم به اجرای احکام دادگستری مراجعه کند که فرآیند دادرسی حذف می‌شود و اگر مرد از پرداخت مهریه امتناع ورزد به مجازات حبس محکوم می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چشم امر دیگه ای ندارین!!!؟؟

    • بدون نام

      خدا پدرومادرت رو بیامرز. اگر از جلوتر این کار کرده بودید این همه اختلاف وچنگ و دعوا بین زن و مرد ها نبود حداقل دیگه اون زنهایی که فقط از زندگی قصد گرفتن مهریه رو داشتن، حذف میشدن.

    • Somi

      بعد این چکش کاری یه چکشی هم ب قانون چند همسری بزنید . شما ک دست ب چکشتون خوبه!! یا اینکه نمیصرفه واستون؟!

    • بدون نام

      خانمها که همیسه مورد ظلم جور وستم بوده اند حتی در کشور اسلامی هم حق وحقوقشان تضعف شده این عالی جنابان برای دختران خودشان هم همینطور عمل می کنند یا طبق معمول آنها قضیه شون فرق میکنه راست می گید آداب زن داری را به مردها یاد بدید آداب انسان بودن را یاد بدید آنوقت خواهید دید هیچ زنی به دنبال مهریه تیست و بهترین رندگی را برای خانوادشی سازه چون زن مظهر گذشت و ایثار و مهربانیه تا پای جان فداکار اما دریغ از قدر دانی آن روز زن هم فر مایشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الکی نگو زن مظهر گذشته ببین چقدر مرد بی گناه بخاطر مهریه تو زندانه فقط پولو میشناسن بخاطر پول جون میدن

      • بدون نام

        دنیا عوض شده خواهر همه پول رو میشناسند در کشور اسلامی که ریال در جریانه همه چیز با طلا و دلار سنجیده میشه فقط این مردهای بیچاره هستند که دارن له میشن مخصوصا اگر سرو زبان نداشته باشند

      • بدون نام

        اونوقت آداب شوهر داری رو چه کسی باید رعایت کنه؟

      • بدون نام

        خوب تو که داری حرف مفت میزنی زن اگر شعور داشته باشه شوهرش برای مهریه میندازه زندان زن اگر قدرت مرد دستش بود چنان مرد را زنجیر میکرد که مرد بودن یادش بره شما زنا را خدا شناخته که زنتون کرده

    • بدون نام

      شمارابه خداقسم میدم این حق ازخانمها گرفته نشه خیلی دردناک که خانمی به هردلیلی مجبوربه جدایی میشودبدونه پشتوانه بماندپدرمن اتقادداش مهریه کی داده کی گرفته ولی بعدازدواج زندگی فاجحه باربودچونمهریه نداشتم خیلی راحت بادست خالی مراطلاق دادن سی ساله که درتنهایی وسختی زندگی خودم ماندم اگرهمپول نباشه هیچکسی محل نمی گذارند وبه عنوان یک مزاحم دوروبریات تردت میکنند پس خواهش میکنم ۰۰۰۰

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت ۱۴سکه امروز نزدیک به ۵۵ ملیون امروزه .این پول را اگر هرکسی زن یا مرد بخواهد پس انداز کند حداقل پنج سال برای قشر متوسط زمان میبرد .این حق برای خانم ها باقی میماند.بعدشم خواهران عزیز خیلی وقت هست که همه چیز را مال خود کرده اند و ظاهرا در اسیا حق زنان ضایع شده ولی درواقع کاملا از هر حیث بر مردها برتری پیدا کردهاند.

    • امین

      اگه این طرح تصویب بشه خوب حال زنا رو میگیریم.فکر کن با 14 تا سکه بشه زن گرفت!!!!

    • بی نام

      دم چکشت گرم. .چکش طلا.

      با این قانون. قدرت صاحب چکش بالا میره..میتونه در آن واحد چند نفر رو چکش کاری کنه....

    • مردی که زنش در سن 62 سالگی تقاضای طلاق کرده است

      آقایانی که قصد ازدواج دارید حداقل بروید از اجرت المثل مسکن و اجرت المثل زندگی زناشویی و نفقه و مهریه و حق و حقوق زن در زندگی زناشویی و حق و حقوق مرد اطلاعاتی کسب کنید و از قوانین موجود باخبر باشید و بعد تن به ازدواج بدهید.

    • بی نام

      اگر 14 سکه یک گرمی بشه خیلی ‌شرایط ازدواج آسان میشه

    • بدون نام

      وجدانا ۱۴ سکه خوبه. نه مرد بی دلیل زن طلاق میده نه زن طمع پول زیاد میگیره هر چند اونم پول کمی نیست ولی بهتره

    • بدون نام

      قسطی ش نکنین باز هم زیاده

    • بی نام

      شماها که دم ازقانون میزنید مگر درقانون صراحتا ذکر نشده که به محض وقوع عقد زن مالک مهر میشود وهر وقت خواست میتواند از زوج بگیرد حال شمایی که هرروز بااعصاب بچه های مردم بازی میکنید ایابرای خوددخترشما چنین گرفتاری پیش بیاید اینقدر باسخاوت هستید که گذشت کنید همه میدانیم جواب منفی است پس هیچکس نمی تواند ازجیب دیگران ببخشد شماهااگر وافعا راست میگویید بیایید مسایل راحل کنید نه اینکه صورت مسئله راپاک کنید شماها در قبال همه مسئولید چرا باظلم کردن به دختر خانمها راه ستم را برای تعدادی ازاقایان هموار میکنید

    • بدون نام

      تابیکاری وفقرنجومی رفع نکنیداینهابی فایدش اصل مهم ترین واصلی ترین مشکلات مملکت شغل بقیش خودبه خوددرست میش مثل قبلا الان هرساعت ۳۰نفرطلاق میگیرن وخالا بازم بودجه ومنابع شغل ایران وایرانی برای حدود۲۰ملیون افغانی هزینع کنیدوبه گفته امار۹۸درصدافغانهای جهان توایرانن باس چی بااین بیکاری وفقرنجومی بی ابی کم بودجگی ..

    • جلال جلالی

      هرچه زودتر این قانون وتصویب کنید تا دندان طمع زنهای ناشزه وخانوارههای طمع کارشون کشیده بشه

    • علی

      از کجا و چه کسی گفته که مهریه پولی است که وقتی زن طلاق گرفت تا آخر عمرش توسط مرد پرداخت شود! مهریه یک هدیه از جانب مرد به زن است بر اساس توانایی مالی مرد. این خانمها هستند که موضوع را به یک کاسبی کثیف تبدیل کردند .۱۴ سکه پایه مهر .تکلیف کسانی که باید ۱۰۰ یا بیشتر مهریه بدهند چی؟! قسطی میشود ؟! ماهی چقدر با حقوق ۱۲۰۰۰۰۰ تومانی.آیا مرد میتواند دوباره ازدواج کند؟! تنها راه برای مهریه های قبل از سال ۹۸ پرداخت مهریه به قیمت تاریخ عقد است و ولاغیر.

    • بدون نام

      سلام تا حالا ندیده بودیم هدیه (مهریه)رو به زور و زندان از کسی بگیرند.پس این هدیه نیست پول زور هست.بعضی ها با سواستفاده فقط به دنبال به زندان انداختند مردان هستند

    • رضا

      دو تا. سوال می پرسم
      اول. چرا تنها در ایران زندانی مهریه و نفقه داریم و هیچ کشور اسلامی و غیر اسلامی زندانی در این خصوص نداریم. (ضعف قانون)
      دوم. مگر در صدر اسلام تا کنون شنیدید یا در آیات و روایات وجود دارد که مرد معسر از پرداخت مهریه یا نفقه به زندان انداخته شود. (انحراف)
      الله علم

    • hadi

      من پسرم ولی شما ها ک دارین از این مسئله حال میکنین بفکر خواهرتونم هستین،،،،یا بااین وضع بنظرتون دختر سالمی باقی میمونه؟هردختری یگوشه بگند کشیده میشه بهتر به عمق فاجعه پی ببریم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج