۸۱۲۷۷۲
۷۳ نظر
۵۰۱۲
۷۳ نظر
۵۰۱۲
پ

آقای ازغدی شما درست می‌گویید: ما تنبلیم!

امیر هاشمی مقدم در فرارو نوشت: برخی رسانه، قسمتی از سخنرانی آقای رحیم‌پور ازغدی منتشر شد که در آن می‌گوید: «آیا ژاپن به خاطر تسلیم امریکا شدن پیشرفت کرد؟ نه. یک عالمه کشور داریم که تسلیم مطلق امریکا شدند، اما هیچ پیشرفتی نداشتند، بلکه پسرفت هم داشته‌اند. یکی‌اش هم همین ایران زمان شاه بود. ما در ایران اصلا یک کارخانه مستقل نداشتیم. بزرگترین کارخانه‌های ما یکی‌اش نفت و ذوب‌آهن و این‌ها بودند.

امیر هاشمی مقدم در فرارو نوشت: برخی رسانه، قسمتی از سخنرانی آقای رحیم‌پور ازغدی منتشر شد که در آن می‌گوید: «آیا ژاپن به خاطر تسلیم امریکا شدن پیشرفت کرد؟ نه. یک عالمه کشور داریم که تسلیم مطلق امریکا شدند، اما هیچ پیشرفتی نداشتند، بلکه پسرفت هم داشته‌اند. یکی‌اش هم همین ایران زمان شاه بود. ما در ایران اصلا یک کارخانه مستقل نداشتیم. بزرگترین کارخانه‌های ما یکی‌اش نفت و ذوب‌آهن و این‌ها بودند.

همه‎اش خارجی‌ها بودند. بالای سرشان همه خارجی بودند. ایرانی نبوده اصلا. ما پروژه تکنولوژی مستقلی زمان شاه نداشتیم اصلا [..]پیشرفت اقتصادی ژاپن چایی دیگر است علتش. می‌دانید کجاست؟ ژاپنی زحمت می‌کشد و کار می‌کند. ایرانی نمی‌کند. ژاپنی نظم سرش می‌شود، ما نظم نداریم. ژاپنی تولیدش از مصرفش بیشتر است، ما مصرف‌مان از تولیدمان بیشتر است [..]مثل بعضی از آدم‌های ساده که می‌گویند آقا ببینید، غربی‌ها در این صدسال بی‌حجابی، بی‌دینی، شراب‌خواری، چقدر پیشرفت کرده‌اند!

آقا این پیشرفت مال بی‌دینی نیست، این پیشرفت مال نظم، کار، تحقیق، دقت و اینهاست [..]تازه همین آل‌سعود و قطر و امارات که تسلیم مطلق امریکا شدند، پیشرفت کردند؟ یک عده می‌روند دو تا پاساژ و خیابان‌های اصلی این‌ها را می‌بینند می‌گویند آقا این‌ها پیشرفت کردند. این‌ها آب خوردن‌شان را از بیرون می‌آورند. کدام پیشرفت؟».

این بخش دو دقیقه‌ای از سخنرانی ایشان در بردارنده چندین ادعای نادرست است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

۱- بحث منتقدان که آقای ازغدی پاسخ ایشان را می‌دهد، این نیست که، چون ژاپن تسلیم شده پیشرفت کرده، بلکه اینست که ژاپن که بزرگترین قربانی امریکا در جنگ جهانی دوم بود و میلیون‌ها نفر به‌واسطه بمب اتمی جنگنده‌های امریکایی در هیروشیما و ناکازاکی قربانی شدند (چه کشته‌شدگان، چه چندین نسل بیماری‌های ناشی از پرتو‌های هسته‌ای)، دید با دشمنی ورزیدن با امریکا نمی‌تواند پیشرفت کند؛ بنابراین روابطش را با امریکا عادی‌سازی کرد و اکنون با سونی، تویوتا، میتسوبیشی و...، امریکا را به وحشت انداخته، نه با شعار‌های مرگ بر امریکا و آتش زدن پرچم این کشور.

۲- آقای ازغدی مدعی می‌شود که، چون در زمان شاه، مسئولان کارخانه‌های ما خارجی بودند، بنابراین با ژاپن قابل مقایسه نیستیم. برای پاسخ به این بخش از ادعای ایشان، بخشی از آخرین یادداشت دکتر لشکربلوکی در کانال استراتژیست را در اینجا می‌آوریم: «هنوز که هنوز است، «بهره‌کشی» (عمدا کلمه بهره‌کشی را استفاده کرده‌ام) ژاپن از خارجی‌ها ادامه دارد، نه تنها در کسوت مشاور که بسیاری از مدیران ارشد شرکت‌های معروف ژاپنی، خارجی بودند و یا هستند: یک فرانسوی رییس نیسان است، مزدا از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳ مدیران عامل غیر ژاپنی داشته است. آلبرت کریچمن مدیر عامل گروه میتسوبیشی فوسو است و ...»؛ بنابراین مشاور یا رئیس خارجی برای یک کارخانه، لزوما به معنای غیرمستقل بودن آن نیست و یکی از رموز موفقیت ژاپن هم در همین امر نهفته است.

۳- برخلاف ادعای آقای ازغدی، همه کارخانه‌های ایرانی زمان شاه روسای خارجی نداشته‌اند. بسیاری از آنها، یا همه یا بیشتر مدیران‌شان ایرانی بوده و در منطقه و حتی اروپا، برند شناخته‌شده‌ای بودند. لوازم خانگی آزمایش، ارج، پارس الکتریک، کفش‌های ملی و بلّا، شرکت مینو، نساجی مازندران، ماشین‌سازی هپکو و... بخشی از این برندهاست.

دکتر سعیدی در چهار جلد کتاب که به «موقعیت تجار و صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی» می‌پردازد، نشان می‌دهد که بخش اصلی مشکل نه از تنبلی ایرانی در برابر سخت‌کوشی ژاپنی، بلکه به مسائلی همچون مصادره اموال این صنعت‌دارانِ ایران‌دوست و برخورد‌های نادرست با ایشان پس از انقلاب باز می‌گردد.

۴- پیامد کینه‌ورزی با کشور‌هایی همچون امریکا در تفاوت برند‌های پیش و پس از انقلاب هم قابل درک است. آنگونه که مثلا هواپیمایی هما جزو معتبرترین و امن‌ترین خطوط هواپیمایی بود که در فاصله سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ هیچ سانحه هوایی نداشت و طولانی‌ترین پرواز مستقیم دنیا (از ایران به امریکا) را در کارنامه خود داشت؛ اما اکنون هواپیما‌های فرسوده‌مان نه تنها جزو نامعتبرترین هواپیما‌های جهان به شمار می‌آیند، بلکه حتی از دریافت سوخت در فرودگاه‌ها نیز محرومند.

۵- یکجا هم به امارات و عربستان و قطر می‌پردازد که یکی دو پاساژ و خیابان اصلی‌شان شیک است و بقیه فکر می‌کنند این‌ها نشانه پیشرفت است. واقعیت این است که دست‌کم امارات و قطر، خیلی فراتر از یکی دو خیابان و پاساژشان اینگونه است. اکنون معماری امارات و قطر، جزو توسعه‌یافته‌ترین معماری‌ها در خاورمیانه است و بسیاری از پروژه‌های معماری در این کشورها، کارشناسان را هم شگفت‌زده کرده است. می‌توان وضعیت سیاسی و اجتماعی این کشور‌ها را نقد کرد، اما اینکه توسعه شهری و اقتصادی‌شان را نادیده بگیریم منطقی نیست. همانگونه که منصفانه نیست به بخش ناچیزی از آب آشامیدنی این کشور‌های بیابانی که از خارج وارد می‌شود اشاره کنیم، اما به اینکه بزرگترین آب‌شیرین‌کن‌های جهان در عربستان و امارات فعالیت می‌کنند و ۷۰ درصد آب آن‌ها را تامین می‌کند، اشاره نداشته باشیم.

۶- آقای ازغدی از قضا سخنان درستی هم در این میان گفته: پیشرفت به کار و تلاش و تحقیق بسته است نه به بی‌حجابی و شراب نوشیدن. این سخن ایشان کاملا درست است. اما ای‌کاش به برخی همفکران خودشان که مداما از بدحجابی و... در ایران به‌عنوان دلایل همه بدبختی‌های اقتصادی و محیط زیستی نام می‌برند هم این نکته را یادآوری می‌کردند.

۷- نکته درست دیگر در سخنان ایشان، این بود که ژاپنی‌ها بیش از مصرف‌شان تولید می‌کنند و ایرانیان بیش از تولیدشان، مصرف. اما این نکته را نمی‌توان به همه ایرانیان نسبت داد. مثلا ما در ایران بیش از نیاز و مصرف‌مان، تولید سخنران و سخنرانی داریم. سخنرانانی که تولیدات‌شان سخنان غیرمستند و عوام‌فریبانه است. البته این‌ها که در همه شبکه‌های رادیو و تلویزیونی، وزارتخانه‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس و... حضور پررنگ دارند، مصرف خودشان بیش از تولیدات‌شان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولى ازهرچيزى که کناربزاريم واقعا ژاپنى هاخيلى تلاش ميکنن وتوليدشون ازمصرفشون خيلى زيادتره اماايران چى مدام واردات واردات واقعا اين تحريم نشون داد که ايران حتى بطرهاى اب معدنى هم واردميکنه همه کارخانه هاش گيرمواداوليه هستن اکثرن دارن تعطيل ميشن واقعا بيل وکلنگم که وارد ميکنيم ديگه چه حرفى دارى کدوم متن دفاعيه رودارى ارزش گذارى ميکنين

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیشب یه ویدئو دیدم از یکی دیگه از مغز متفکرهای این جریان به اسم رائفی پور.در مورد زنها بود و مدام تاکید می کرد نگاه ما به زنها کالایی نیست! بعد در آخرهای ویدئو برای توجیه تعدد زوجات گفت زن چهل ساله به افول می رسه!!! این رو مردکی می گفت که هنوز چهل ساله نشده شکم در آورده بود و چروک شده بود و داشت فرهنگ قجری زن ستیز رو تبیین می کرد!فرهنگی که زن رو ناتوان میکنه رو چه به کار و تلاش؟؟؟

      • hassan.h

        نویسنده معظم اگاهانه یا نا آگاهانه در مجموع کل انقلاب 1357 رو زیر سوال برده است
        ایران و آمریکا اختلاف دارند ولی ریشه اختلاف کجاست؟
        آیا در سال 57 طی یک انتخابات حکومت از محمد رضا به جمهوری اسلامی منتقل شد؟یا نه در میدان های ژاله و غیره خونها ریخته شد
        ما به دلیل ایدئولوژی با آمریکا اختلاف داریم و به دلیل اینکه با توسل به همین عنصر حکومت قبلی را ساقط کرده ایم نمی توانیم آنرا کنار بگذاریم و از طرفی آمریکا می گوید آنرا کنار بگذارید

    • بدون نام

      این ازغدی فقط وراجی میکنه

      پاسخ ها

      • وطندوست آریایی

        ازغدی ؛ مردی که سالها در جبهه برای نگهبانی از وطن جنگید
        و سالهاست که دلسوزانه برای اگاهی همگانی تلاش میکنه
        خدا نگهدارش

    • بدون نام

      ایول دستخوش واقعا متن قشنگی بود دمت گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید یک نفر مثل این آقا بیاد در تلویزیون یا در یک محیط دانشگاهی با ازغدی مناظره کند و نسخه ازغدی رو برای همیشه بپیچه (البته اگر ازغدی حاضر به مناظره بشه)
        این آقا بد جوری دور ورداشته
        همیشه متکلم وحده بوده و تلویزیون و نماز جمعه حمایتش کرده

    • بدون نام

      احسنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من از سخنان امیری هاشمی که مسایل را منصفانه بیان کردند لذت بردم آقای ازغدی یک تبلیغات‌چی کم دانش است ومعلوم نیست چرا ایشان به همه چیز ایراد می گیرند و ایرادهای خودشان را نمی بینند

    • بدون نام

      دمت گرم خوب تحلیل کردی ازغدیو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا که تولیدمان تو سخنران و مبلغ و مداح که خوب بوده

    • علی

      اگر واقعت ها تجزیه وتحلیل شود راه کارها به کار رفته کشورهای پیشرفته مثل اموزش وپرورش حتی اموزش کارمندان وکارگران ماهم پیشرف بیشتری داشته باشیم

    • بدون نام

      مدیریت ژاپنی،بخاطر داشتن پارامترهای اجتماعی یکی از موفق ترین نوع مدیریت است،که بیشتر برمیگردد به آمادگی ملت در برخورد به مشکلات طبیعت آن سرزمین.
      آیا علامه ازغدی میدانستند،یکی از برجسته ترین مدرسان چند دانشگاه ژاپن،روان شاد دکتر محمد علی طوسی بودند؟؟!!
      اگر ممکن است تالیفات و پژوهش های تحقیقی علامه ازغدی در سطح جهانی را لیست نمایید،تا از آنها بهرمند شویم!
      نخبه های ایران استادهای ممتاز دانشگاه های غرب اند.

    • کیهانی شهاب

      بدبختی ما این است که فرمایش کننده تولید میکنیم نه تولیدکننده. با اینها هم راه به جایی نخواهیم برد. همین آقایان مردم را نسبت به دین بدبین کرده اند؛ خودشان میخورند و می چاپند و نفسشان از جای گرم بلند میشه و خبر از کارگری که چند ماه هست حقوق نگرفته یا ندارند و یا نمیخواهند داشته باشند. دین با فقر همخوانی ندارد؛ به قول آقای حداد ناعادل میشه در آمریکا نشست و خانواده شهیدپرور بود ولی در دل کعبه هم با فقر و نداری نمیشه دیندار ماند. دیگه چرت و پرت بس هست مردم به حد کافی میفهمند؛ دیگر به تئوریسین و نظریه پرداز نیازی نیست مرد عمل میخواهیم که دزدها و اختلاسگران را اعدام و جوانها میدان بدهد؛ البته اگر دست خودشان با اختلاسگران در یک کاسه نباشد.

    • بدون نام

      نقد منطقی و خردمندانه امیر هاشمی در خصوص سخنان سست و بی پایه سخنران فرمایشی

    • بدون نام

      ۱- اصلا چرا آمریکا ما رو تحریم کرده؟ اون که از مرگ بر آمریکا وحشت نداره!
      ۲- مدیر خارجی؟ هزار تا جوان شایسته داریم که هر کجای دنیا میرن میشن بهترین اون مجموعه.
      ۳- ملت اون کشور توسعه رو ایجاد کردن یا خارجی ها که با یه اتفاق ساده میرن و پشت سرشون رو هم نگاه نمی کنن؟
      ۴ - در مورد آب شیرین کن حق با شماست

      پاسخ ها

      • دراكولا تا به تا

        شما هم تو همون دسته تنبلهايي كه مطالعه نميكني
        قشنگ اين قسمت مقاله رو دوباره بخون و روش فكر كن!
        ، بلکه به مسائلی همچون مصادره اموال این صنعت‌دارانِ ایران‌دوست و برخورد‌های نادرست با ایشان پس از انقلاب باز می‌گردد.""

    • بدون نام

      7خخخخخ

    • بدون نام

      آقای ازغدی مهمترین دلیلی پیشرفتشون دزدی نکردن و مدیریت درست مسئولان کشورشون هست

    • وطن دوست آریایی

      واقعا آقای ازغدی راست میگه: بیشتر ایرانیان تنبل هستند و علاوه بر آن برخی از ایرانیان هم مثل این نویسنده فرارو (که مثلا جواب داده به حرفهای استاد ازغدی ) عقده ای هستند و از حرفهایشان معلومه چقدر بدش میاد از استاد ازغدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به دکتر برو تو

      • وطندوست آریایی

        13:59 لطفن آدرس دکتر خودت رو بده برم سفارشت رو بکنم داروهاتو عوض کنه

    • بدون نام

      عزغدی درست می گه ، عقده ای

    • کارشناس تنبلى

      صحبتهاى اين آدم رو خوندم بيشتر شبيه صحبتهاى عوامى ميمونه که کنار جوب ميشنن و حرف مفت مى زنن نقد به صحبت هاى اين آدم کاملا درست و منطقى است

    • مهدی

      یادتان باشد که کشور هائی که منابع طبیعی نداشتن راحتتر استقلال خود و پیشرفت را دارا بودن.
      آنها برای پیشرفت و هزینه کشور فعال تر و در نتیجه قوی تر میشدن.چون آنچنان خطر برای دیگران نبودن تا جنگ جهانی.
      ما 300سال است برای سلطه گران چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ منابع مهم بوده و هستیم.
      نفوذ و دشمن داخلی و فریب و حماقت متولیان به استثنای اندکی باعث شد .کشور به تاراج رود .مردم در سختی مضاعف باشند.و سرگرمی فراموشی را در پی داشته باشد.
      ما دشمن خارجی داشتیم اما بیشترین ضربه را از وابسته ها و نفوذی ها خوردیم.
      هنوز برای فریب و عقب نگه داشتن کشور آدرس غلط میدهند.
      اقتصاد ما بزرگترین هرزه گی کشور است چه آنهائی که با واسطه و یا بی واسطه ضرب ممتد می زنند و چه کسانی که بستر سازی میکنند.مطمئنا به هر شکلی پاسخ آن را دریافت خواهند کرد.
      مجوز به نااهلان دادن و حاشیه امن برای آنها ساختن
      فرق فاحش ما با کشور های پیشرفته است.

    • همایون (فرهنگی)

      بیخیال... همه میدونیم داستان چیه

    • سلطان

      آقا تا وقتی خودتونو بخواب بزنید آش همین آشو کاسه همین کاسه هست

    • بدون نام

      خب راست میگه تا تقی ب توکی میخوره اداره هاتعطیل مدارس تعطیل براهرروزمون ی سالروز هست ک بهونه بده بهمون ک تعطیل کنیمو بریزیم بیرون

    • بدون نام

      این بابا نان به نرخ روز خور است .زیاد به حرفاش توجه نکنید.

    • MMIISSSEEE

      ازغدی جان کسانی پاسخ شما را میدهند که جیره گیر دولت هستن ایرانی تنبل نیست باید شرایط را برای او آماده کنی با این شرایط شیر تو شیر دولت مجبور هستیم برای اقدام هر کاری تا پایان این دولت باید صبر کنیم.

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      درود بر امیرخانی مقدم حرف دلمون زدی،آقای ازغدی بیسوادی یا کوری بعدشم همش میگیدبعده انقلاب میشدیم نشد مردم که خرنیستن،ببینیدپهلوی‌ها ازقاجار چه ایرانی گرفتن چه ایرانی درست کردن

    • بدون نام

      حرف مفت میزنه

    • محسن

      نمیدانم چرا همیشه ایران چهل سال قبل را با ایران امروز مقایسه میکنید. ایران ناسیونال،ارج، آزمایش،فاستونی مقدم،استارلایت.دارو پخش هم تولیدات مرغوبی داشتند. حداقل گرفتار سفره خانواده نبودند جمعه ها در پیک نیک ها بوی کباب از همه جا میآمد. اگر پیششان میرفتیم نمک بگیریم یک سیخ کباب هم میدادند حداقل خودتان اینها را میدانید.

    • مهران خوزستان

      خخخخ
      حالا تو چرا سو....ختی

      اون از تلاش وهمت و واقیعت ها (تنبلی )گفته

      یا مث اون وزیر هم کاسه و(رانت خوارت) معتقدی مدیر جوان و قوی تو کشور نداریم باید بریم از خارج مدیر وارد کنیم

    • ایران

      درود به شما باجواب محکم و منطقی که ارایه دادید ...هزار لایک.....اما هستن هنوز نفرات ساده که پای حرف این فرد مینشینند به به چه چه میکنند.

    • بدون نام

      سلام من چنتا سخنرانی از ایشون دیدم
      بسیار اگاه و دلسوزانه حرف میزنه
      چون ضد فاسد وفساد حرف میزنه تو مقابلش جبهه گرفتی

    • ayat

      ایرانی تنبل و بی خاصیت نیست ایران وقتی که بی خاصیت ها پست می گیرند و دلسوزان و غیرتمندان خانه نشین می شوند هر روز پسرفت می کند!

    • بدون نام

      نویسنده این مطالب ی انسان باشرف و با وجدان هستش . درود بر خودت و بر قلمت . درود بر تمام کسانی که حقایق را بدون حب و بغض بیان میکنن

    • بدون نام

      متاسفانه اکثر سخنرانان و خطیبان بخاطر حفظ منافعشان حقیقت را کتمان کرده و مجیز گوی این و آن شده اند . یعنی اینقدر پول ارزش داره که آخرت خودشون را میفروشن با وجودی که دائم مردم را از آتش دوزخ میترسونن

    • بدون نام

      احسنت. خیلی خوب جواب دادید

    • افضل زاده

      آقای هاشمی مقدم تاامثال شماودولت غربگراه توراس باشند ایران هیچوقت پیشرفت واقعی نخواهدکرد...بلکه روزبروز وابسته ترخواهدشد...کاش لااقل به اندازه گاندی میهن پرست بوددید

    • حجت

      من کاری باشاه ندارم که چی چشد ولی از اون تاریخ تاالان 40سال گذشته شماهمون تاریخ نگاه کنیدببینی وضعیت اقتصاد وصنعت کشوربادیگرکشورها مقایسه کنید. مثلآ امارات عربی ,,,کره جنوبی ,,,ژاپن ما کجابودیم الان کجایم. ما چه کردیم پیشرفت 40سال دنیا نگاه کنیدحداقل انصاف داشته باشید

    • بدون نام

      احسنت

    • ابن احمد

      روحانی میگه امروز روز آزمایش دولت نیست

      روز آزمایش کل ملت است



      پس بگو چرا انقدر گرسنه داریم آخه واسه آزمایش باید ناشتا بود خخخخ

      ۴۰ سال ملت مظلوم مورد آزمایشات شما اصلاح‌طلبان و اصولگراها و همه جناح‌های خود پسند هستند
      ولی ماشاءالله گردن شما کلفتر میشه نمیدونم چرا

      مگه آزمایشگاه شما کجاست ایران نیست نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر شما گرسنه هستید آدرس بدهید تا برایتان غذا بفرستم

      • دراكولا تا به تا

        بدون نام ١٤:٣٥
        شما هم ادرس بده چند تا كتاب بفرستم برات

    • بدون نام

      نقد در مورد ازغدی عالی بود . ...

    • احد

      عوام فريبي اين آقا هاشمي مقدم معرکه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم هرکس بلده ايرانى روچجور باعوام فريبى ساکت کنه

    • بدون نام

      امثال آقای ازغدی فقط بلدند خرده بفرمایند

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      افرين بر شما كه پاسخ ازغدي بيسواد را داديد

    • بدون نام

      تلاش کردیا...جون کندی یه چیزی دست و پا کنی تا ایشونو تخریب کنی..ولی کاملا مشخصه که متنت مغرضانه ست..

    • بدون نام

      بازی با کلمات آقای ازغدی خوب است به خاطر همین بازیهاست که حال و روزمان این است .پس بازی کنید آقای ازغدی ولی هر بازی تمام شدنی است حتی اگر آخر عوام فریبی باشیدودروغگویی.
      طاقتمان بالاخره تمام خواهد شد و وای به حال ازغدی و ازغدیهای ریا کار و عوام فریب. خدا جوابگویتان خواهد بود.به گفته خود نامردت.

    • بدون نام

      مقصر این ازغدی نیست,مقصر اونهایی هستند که این را بزرک کردند,تربون صد ا وسیما ونماز جمه ودانشگاه و ,,,,در اختیار این بیسواد قرار میدن تا هر چه میخواد وراجی کنه,

    • بدون نام

      چه مقاله خوبی!!اینو خود ازغدی هم بخونه خوب میشه

    • بدون نام

      ممنون از این پاسخ عالی به ازغدی... واقعا شرم بر ایشان باد...کسی نیسا از ایشان بپرسه کار مفیدی که در طول عمر به جز حرفهای عوام پسند زده چی بوده؟ چه خدمتی برای کشور ایشلن انجام داده واقعا ؟؟؟

    • مقدم

      قطعا سخنان منتقدانه جناب هاشمی مقدم برنقد سخنان جناب ازغندی مبنی برعدم تلاش وکم کناری صنعتی ایرانیان صادقانه و ومنصفانه ست

    • بدون نام

      قشنگ معلومه نویسنده از استاد ازغذی کینه داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه استادی!!

    • بدون نام

      مثال میزنم
      واقعا مصرف گرا و اصراف گر هستیم وقتی یه چی داشته باشیم تا تمومش نکنیم ولش نمیکنیم

    • بدون نام

      واقعا این اقا چرا از رو نمی رود لا مصعب هرچه بدبختی وعقب افتادگی هست مقصر 100 درصدی شما و کسانی که مواجب امثال شما را می دهند خجالت بکشید اقای ازغذی نه که شما بیل کلنگ می زنید ویا چیزی به دانش واقتصاد این مملکت اضافه کردید شما هنوز که هنوز حوادث طبیعی را به حجاب زنان ربط می دهید حرف از پیشرفت وژاپن نزنید نکنه ژاپن هم گشت ارشاد دارد حتما گشت ارشاد ژاپن کارشون بهتر از دوستان شما انجام دادند وبه خاطر همین پیشرفت بیشتری کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت کاربر ۱۵:۲

    • بدون نام

      اینوبه اصلاح طلبان وروحانی غرب زده بگین چیزهاخوب غرب ننیگن ونمیبینن وچیزهای بدش وسریع اجرامیکنن وقانون کردن ...

    • بدون نام

      ما با آمریکا دشمنی کردیم؟ عجب. معلومه از سیاست چیزی نمیدونی آقایی که منتقد آقای علامه پور ازغدی هستی.. آقای پور ازغدی خودش واقعا نابغه هستش. خدا حفظشان کند.

    • بدون نام

      پاسخ منطقی و شایسته ای به سخنان سست ازغدی است

    • اسد

      مشکل ایران این است که باسلام و صلوات میخواد مملکت را راه ببره نه به روش علمی یک عده با ظاهری فریبنده شدند مدیر یک قسمت بعد شدند دزد غارتگر

    • سیاوش

      احسن
      جواب خیلی خوبی بود

    • بدون نام

      درود بر ازغدی
      روزنامه به درد نخور

    • بدون نام

      میخوای رساله بیرون بدی موندی از چه تونلی رد بشی؟ ایده پردازی نظام و برای کارمندان سخنرانی و پولشو گرفتی! حالا رفتی سراغ حوزه و فقه !؟ حرف بی سند ومفتی کنتور نداره ولی پا تو کفش خودت بکن و فقه و دین با مراجع هست همین حد که سیاسی ش کردی بسه.....! کسی چیزی نمیگه خودت که میتونی بری دوغتو بنوشی، زمان جنگ هم نبودی که بگیم میراث دار جنگ هستی برو یکم هوا به کله بخوره ....

    • بدون نام

      میخوای رساله بیرون بدی موندی از چه تونلی رد بشی؟ ایده پردازی نظام و برای کارمندان سخنرانی و پولشو گرفتی! حالا رفتی سراغ حوزه و فقه !؟ حرف بی سند ومفتی کنتور نداره ولی پا تو کفش خودت بکن و فقه و دین با مراجع هست همین حد که سیاسی ش کردی بسه.....! کسی چیزی نمیگه خودت که میتونی بری دوغتو بنوشی، زمان جنگ هم نبودی که بگیم میراث دار جنگ هستی برو یکم هوا به کله بخوره ....

    • بدون نام

      واقعا حرف حساب جواب ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج