جاباما
۸۱۳۰۶۳
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

وزیر کشور: حوادث دی‌ ماه سازمان یافته نبود

وزیر کشور با اشاره به برداشت‌های غلط دشمن از طرح برخی مطالبات و احیاناً حرکات اعتراضی درون ایران تأکید کرد: نه دی‌ماه گذشته، نه در اعتراضات کامیون‌داران و بازار، نه در مسائل اقوام و اقلیت‌ها هیچ‌گونه سازمان‌یافتگی از سوی اصناف یا جریانات سیاسی و یا حضور به صورت متشکل در این وقایع مطرح نبوده است. این مسئله نشان از شعور و آگاهی مردم و علاقه به انقلاب و امنیت کشور بود.

خبرگزاری ایلنا: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با تشریح وضعیت فعلی کشور در عرصه داخلی و شرایط بین‌المللی اظهار داشت: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و انقلاب با فراز و فرودهای زیادی مواجه بوده است.

وی افزود: در طول این ۴۰ سال دو محور مهم، مستمراً در کشور پر رنگ بوده؛ اول اصرار مردم بر استمرار انقلاب اسلامی و مقاومت برابر دشمن و دیگری؛ استمرار اراده خصمانه دشمن در برابر کشور. در تقابل دشمن با انقلاب اسلامی آنچه قابل ارزیابی است اتحاد، انسجام، ثبات و استمرار مقاومت کشور و ملت در برابر دشمن است و موفقیت‌های زیادی هم در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی نصیب کشور شده است.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: آنچه مبنای داوری مردم دنیا و افکار عمومی جهان، نسبت به ایران است؛ ادبیات و مقاومت انقلابی مردم ایران و اهداف و آرمان‌هایی است که امام ترسیم کرده بودند که این مورد توجه افکار عمومی در همه دنیا است.

وزیر کشور اضافه کرد: از ابتدای انقلاب دشمنان و معاندین داخلی، به همدیگر نوید می‌دادند که انقلاب اسلامی به زودی سرنگون می‌شود. دوران جنگ تحمیلی هم همه دنیا یک‌طرف و ایران اسلامی، مظلومانه در یک‌طرف دیگر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ادبیات مقاومت در ایران عمومی شده و دشمن هم دیگر دم از فروپاشی نمی‌زند، اظهار داشت: الان همه دنیا قبول کرده‌اند که ایران کشور تاثیرگذاری است و هیچ تحولی در منطقه بدون حضور ایران نمی‌تواند عملی شود.

رحمانی‌فضلی افزود: وقتی کشورهای مسلمان منطقه، مورد تهاجمی قرار می‌گیرند، تنها کشوری که به درخواست آنان کمک می‌کند ایران است و کشورهای بسیاری سرنوشت منطقه را با ایران مشترک می‌دانند. هر چند کشورهایی که به اسلام و آینده منطقه توجهی ندارند دنبال بهره‌وری خود هستند.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت بین‌المللی ایران با اشاره به اینکه کشورهای جهان ایران را پایبند به تعهدات بین‌المللی می‌دانند، خاطرنشان کرد: امروز آرایش جهانی به گونه‌ای شده که آمریکا درباره اقدامات علیه ایران در عرصه جهانی تنها مانده و نه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نه کشورهایی از جمله چین و روسیه و کشورهای اروپای در این زمینه آمریکا را همراهی نمی‌کنند.

رئیس شورای امنیت کشور ادامه داد: پیشرفت‌های مختلف کشور از جمله در حوزه صنایع دفاعی و نظامی هوا فضا و مسائل هسته‌ای به نحوی است که دشمنان عنوان می‌کنند ایران پیشرفت کرده و این رخدادها برخلاف نظر و خواست دشمن است.

رحمانی‌فضلی به مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه اقتصادی ساختار نامناسب، غلط و کهنه اقتصادی که همانا وابستگی مطلق به نفت بود باید تغییر کند و تا حد زیادی هم شاهد تغییرات هستیم طوری‌که بسیاری از تجار و بازرگانان ما که دارای علم وتجربه کافی هستند، می‌توانند فعالیت های موفقی را در عرصه اقتصاد دنبال کنند و اگر شرایط مساوی برقرار باشد، کشور ما هم در عرصه اقتصادی پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت.

وزیر کشور به بخش سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: در ۲ - ۳ سال اخیر پس از توافق برجام روشن شد سرمایه‌گذاران خارجی علاقه و اشتیاق زیادی برای حضور و سرمایه گذاری در ایران دارند چراکه ایران ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف دارد.

رئیس شورای امنیت کشور گفت: دشمنان در حوزه امنیتی باورشان این است که ایران قوی‌ترین کشور در منطقه و بلکه فرامنطقه از جهات امنیتی است، چراکه شب و روز توطئه می‌کنند و می‌بینند که هیچ تاثیرگذاری در حوزه امنیت داخلی ما نمی‌توانند داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم نسبت به هدف و مسیر توسعه کشور توجیه هستند، گفت: اختلافاتی هم که در کشور هست خانوادگی است و نگران این تفاوت‌نظر و اختلافات نیستیم. دشمنان پس از خروج از برجام به دنبال این هستند که با فشار بر ایران، به اهداف خود برسند و با اتکا به کشورهایی مثل عربستان به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر این هدف خود را دنبال کنند اما موفق نشدند ولی نباید از این توطئه‌ها غافل شویم.

وی اصلی‌ترین مسئله در کشور را وحدت و انسجام در کشور ذکر کرد و گفت: رسانه‌های خارجی آنچنان روی مسائل کوچک در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به‌زعم خود، عدم وحدت در کشور را نمایش دهند؛ در حالی‌که، هیچ‌کدام از این موارد، امنیت ملی را تهدید نمی‌کند. البته بهتر این است که قبل از اینکه مسائلی شروع بشود که مایه موج‌سواری دشمن باشد، به آن رسیدگی و در واقع پیشگیری کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به تحلیل غلط دشمن از اعتراضات دی‌ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: دشمنان همین تحلیل‌های غلط را هم سال ۸۸ انجام می‌دادند اما با اتکا به پشتوانه اصلی مشروعیت و اقتدار کشور که مردم هستند و با کاربست دقیق تدابیر سیاسی، امنیتی و انتظامی، فضای کشور مدیریت شد و در همین اتفاقات هم مردم وارد صحنه شدند و این مسائل ختم شد.

وزیر کشور با اشاره به برداشت‌های غلط دشمن از طرح برخی مطالبات و احیاناً حرکات اعتراضی درون ایران تأکید کرد: نه دی‌ماه گذشته، نه در اعتراضات کامیون‌داران و بازار، نه در مسائل اقوام و اقلیت‌ها هیچ‌گونه سازمان‌یافتگی از سوی اصناف یا جریانات سیاسی و یا حضور به صورت متشکل در این وقایع مطرح نبوده است. این مسئله نشان از شعور و آگاهی مردم و علاقه به انقلاب و امنیت کشور بود.

رئیس شورای امنیت کشور خاطر نشان کرد: در حوزه مسائل امنیتی نمی‌گویم تهدید نداریم اما نگران تهدیدها نیستیم چراکه متکی به مشروعیت مردمی و امنیت مردم‌محور هستیم و مرتب شرایط را رصد و کنترل می‌کنیم. مسئله مهم کشور پس از وحدت، رضایت‌مندی مردم در حوزه های اجتماعی و اقتصادی است. لذا ما به‌عنوان بدنه مدیریتی کشور از مرکز تا عمق مناطق، باید مسائل مختلف را تسهیل‌گری کنیم و زمینه های فعالیت بخش خصوصی را فراهم و موانع را برداریم.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: معتقدم کشور را می‌توانیم مبتنی بر ظرفیت‌های انسانی، مدیریتی موجود مدیریت کنیم و با ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانیم کشور را اداره کنیم و به پیش ببریم و این امر به معنی تکیه قوی بر ظرفیت‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه به آمریکا در هیچ زمینه‌ای نیاز نداریم، اضافه کرد: اگر کشوری در مواجهه با ما یا دیگران، شرور است و شرارت می‌کند؛ باید هر طور شده شرارت آن را کم کنیم، که این امر با قدرتمندتر شدن کشور ما میسر می‌شود. قدرتمند شدن کشور هم با انفعال و ضعف امکان‌پذیر نیست، بلکه اگر انفعال و ضعف نشان بدهیم دشمن هم جلو می‌آید.

وزیر کشور با بیان اینکه بی انضباطی مالی، یکی از مشکلات کشور در حوزه اقتصادی است، گفت: تحول‌نیافتگی نظام برنامه‌ریزی، نظام بودجه‌ریزی، نظام پولی و بانکی و نظام اداری و مالیاتی از دیگر مسائل و مشکلات در کشور است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب باید اصلاحات ساختاری در نظام بودجه‌ریزی صورت گیرد، گفت: با خلاقیت و نوآوری و مشارکت مردم باید مسائل و مشکلات را حل کرده و کشور را پیش ببریم.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب استان بوشهر در زمینه های مختلف بیان داشت: یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر؛ گردشگری دریایی است اما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که از این ظرفیت استفاده مناسب شود. استاندار بوشهر باید یک گروه مشورتی قوی از افراد اجرایی و دانشگاهی داشته باشد که ایده‌های بلندی داشته باشند و با استفاده از یک مشاور در تامین مالی، امور مالی و اقتصادی را پیش ببرد.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر ایجاد امید و نشاط در بین مردم گفت: باید افق‌های بسیار روشن موجود را برای مردم بیان کنیم، بعلاوه تأمین مستمر نشاط برای مردم لازم است و همچنین، تأکید بر اعتماد زایی پیوسته هم مهم است. البته آفتی که در کشور رخ داده، بروز خدشه در اعتماد است و دشمن هم مرتباً با انواع و اقسام روش‌ها سعی می کند به آن دامن می‌زند.

وزیر کشور درباره نکات مطرح شده از سوی برخی مدیران در مورد تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها گفت: یکی از این موارد دستور رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری اعتبار یارانه‌ها برای ۳ دهک به استان‌هاست تا با هماهنگی مردم یارانه‌ها پرداخت شود.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد تفویض اختیارات به استان‌ها، هر گونه امکانی را که مدیران فکر می‌کنند به توسعه و حل مشکلات مناطق کمک می‌کند، اعلام کنند تا پیگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمیخواد راه بیفتید از این شهر به اون شهر. مردم ما خودشون عاقل هستند دیگه فهمیدند کار شماها چیه و چکار میکنید نیازی به صحبت ها و نصیحت های شما و امثال شما ندارن.

    • رامین

      واقعا سازمان یافته نبود؟!!!!!!!

    • محسن مرادی

      پس چرا اون همه آدم بدبخت کشته شدن

    • مجيد

      حداقل با اقاى روحانى هماهنگ با بين سلطان حرف بى عمل چى ميگه بابا!!!

    • بدون نام

      همه کشور ها با سرمایه داری مبارزه می کنند .
      ما کمتر از فرانسه هستیم .

    • آ زاد

      بع کسانی بگو که به هر بهانه ای می خواهند صدای اعتراض مردم را ساکت وبه چپاول کشور ادامه دهند

    • بدون نام

      یعنی برادرزن صدام بیگناهه

    • بدون نام

      بابا ول کنید دی گذشته رو بفکر مردم باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج