adexo3
۸۱۳۱۹۵
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

ارتش سوریه کنترل «منبج» را به دست گرفت

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که در راستای دفاع از تمامیت ارضی سوریه و بنا به درخواست اهالی شهر «منبج» کنترل این شهر را بدست گرفته است.

خبرگزاری فارس: در پی درخواست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از ارتش سوریه برای ورود به شهر و منطقه «منبج»، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از ورود نیروهای ارتش به این شهر و بر افراشته شدن پرچم سوریه در مرکز آن خبر داد.

این اقدام ارتش سوریه اندکی پس از درخواست رسمی یگان‌های مدافع خلق (YPG) از دولت برای ورود به منبج و کنترل این شهر و حمایت از آنان در مقابل تهدیدات ارتش ترکیه صورت می‌گیرد.

ترکیه تهدید کرده است که در روزهای آتی حمله به این شهر را با کمک نیروهای وابسته به خود در داخل سوریه، آغاز خواهد کرد. اعلام «دونالد ترامپ» برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و تنها گذاشتن کردهای سوریه در مقابل ترکیه، شهر منبج را در روزهای اخیر در حالت آماده‌باش و بحرانی قرار داده بود.

منابع محلی در شمال سوریه اعلام کرده‌اند که گروههای وابسته به ترکیه در حال تحکیم مواضع خود در اطراف منطقه «منبج» هستند تا همراه با عقب‌نشینی نیروهای آمریکا به این منطقه حمله کنند.

شهر منبج در شمال استان حلب و در نزدیکی مرزک ترکیه واقع شده است. ساکنین این شهر را کردها و عرب‌ها تشکیل می‌دهند. این شهر در مرداد سال ۹۵ به دست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از اشغال داعش خارج شد.

ترکیه به همراه نیروهای هم‌پیمان خود از جمله گروهک «ارتش آزاد سوریه» در جریان عملیات «سپر فرات» ( ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ الی ۲۹ مارس ۲۰۱۷) که هفت ماه و پنج روز به طول انجامید، در نبرد با داعش شهر «جرابلس»، «اعزار» و مناطقی در شمال سوریه را به کنترل خود در آورد و سپس در جریان عملیات «شاخه زیتون» علیه نیروهای کرد، (از تاریخ ۲۰ ژانویه الی ۲۴ مارس ۲۰۱۸) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید شهر «عفرین» را اشغال کرد. ترکیه تلاش دارد شمال سوریه را به منطقه نفوذ خود تبدیل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیلاخ برای ترکیه

    • بدون نام

      یگانهای مدافع خلق کابوس‌ ترکیه وخردوغان

    • کردستان و ایران دو روی یک سکه اند

      اخبار خروج آمریکا از سوریه و تهدید های اردوغان نسبت به کردها ناشی از سردرگمی و بن‌بست و شکستء نقشه های شومشان است، چه آمریکا خارج شود یا نشود پی آمدهای این شکست خود را آشکار خواهند کرد، مطمئناً هر نقشه ای که در سر داشته باشند و متعاقبا مرتکب هر اقدامی شوند بیش از پیش در باتلاق خودخواهی و خودشیفتگی خود فرو خواهد رفت.

    • 999

      به کوری چشم خردوغان فاشیست..

    • یوسف

      انشاء ا... دروغ نیست!!!

    • زینب

      سلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج