۸۱۳۳۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

حذف داور فمینیست از جشنواره تجسمی فجر

یک عکاس که رگه‌های فمینیستی در عکس‌هایش بارها حاشیه‌ساز شده بود، در اقدامی عجیب به عنوان داور یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انتخاب شد. حال به نظر می‌رسد برگزارکنندگان این اشتباه خود را اصلاح کرده‌‌اند.

خبرگزاری فارس: شادی قدیریان که با پروژه‌های عکاسی «قجر»، «مربع سفید»، «هیچ به هیچ» و «شاپرک خانم» در فضای هنری شناخته شده است، از جمع داوران رشته عکاسی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خط خورد.

حذف داور فمینیست از جشنواره تجسمی فجر

دو نمونه از عکس‌های شادی قدیریان

انتخاب قدیریان که در آثارش بر عقاید فمینیستی تأکید دارد و در لایه‌های زیرین بر زن مسلمان ایرانی طعنه می‌زند، برای داوری در جشنواره‌ای که به مزین به نام «فجر» است ـ آن هم در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ـ به شدت سؤال‌برانگیز بود و مورد انتقاد هنرمندان انقلابی و دغدغه‌مند قرار گرفت؛ هر چند که هادی مظفری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره معتقد است: «خط‌کشی بین هنرمندان و اینکه هنر انقلاب داریم و هنر ضدانقلاب، کار درستی نیست.»

با این حال، به نظر می‌رسد مسئولان برگزارکننده جشنواره اشتباه خود را پذیرفته‌اند و نسبت به حذف این داور از جشنواره تجسمی فجر اقدام کرده‌اند، اقدامی که البته برخلاف رویه معمول جشنواره، از سوی ستاد اطلاع‌رسانی آن رسانه‌ای نشد و صرفاً به درج آن در صفحه اینستاگرام جشنواره بسنده شد! و البته دلیل این برکناری، همزمانی داوری آثار با حضور قدیریان در اسپانیا (به دعوت مرکز نیمایر آستوریاس برای نمایش مجموعه آثار) عنوان شده است.

حذف داور فمینیست از جشنواره تجسمی فجر

با حذف قدیریان از فهرست داوران بخش عکس که دبیری آن بر عهده کیارنگ علایی است، «محمدرضا شریف‌زاده» دکترای تخصصی فلسفه هنر، دانشیار و عضو هیأت علمی دانشکده هنر تهران مرکز به عنوان داور جایگزین معرفی شده است.

این اقدام برگزارکنندگان یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گرچه دیرهنگام و در سکوت خبری صورت گرفت، اما از آنجا که در راستای اصلاح است، اقدامی مثبت تلقی می‌شود. هر چند بهتر بود مسئولان جشنواره از اعلام تصحیح اشتباه خود نمی‌هراسیدند و این موضوع را مانند دیگر اخبار روزانه جشنواره،‌ رسانه‌ای می‌کردند.

امید است که یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی به «هنر متعهد»، «هنر دینی» و «هنر انقلابی» توجه بیشتری داشته باشد؛ عباراتی که مورد تأکید رهبر انقلاب هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزهای آخر ...از این لحظه ها لذت ببرین

    • بدون نام

      آره! فمینیست ها رو حذف کنید و استاد رائفی پورها رو داور کنید تا با رسم نمودار بهتون ثابت کنند زن کالایی برای استفاده مردهاست و در چهل سالگی به افول میره

    • ممد

      بهتر... . من موندم فمنیست توی ایران دیگه چه صیغه‌ایه؟؟؟ ؟!!! تو خارج زنها هم مثل مردا زحمت میکشن و عضو ارتش میشن برای حق و حقوقشون. اینجا فقط یه عده جوجه فمنیست با مهریه، گردن کلفت کردن و تازه طلبکار هم هستن.

      پاسخ ها

      • علی

        احسنت

    • بدون نام

      انشاالله به فضل الهی تمام فمینیستهای کافر به درک واصل خواهند شد. مرگ بر آمریکا که این تخم لق حقوق زنان را در دهن مردم شکست.

      پاسخ ها

      • علی

        بله.تازگی ها چادر سر جارو کردن و توهین به پوشش زنان مسلمان شده حق زنان رو طلب کردن.همه چیز بر عکسه در این مملکت.فردا یکی فحش هم بده میگه جز ادب و احترام چیزی نخواستیم.باشه شما خوبی شما زورویی.

    • بدون نام

      احسنت .کار بسیار بجایی بود . حیف این ملت نجیب که ابنها هنرمندش باشند ...

    • بدون نام

      هر کی نسبت به چیزای بد جامعه اعتراض میکنه یا دشمنه یا فمنیسته یا.................
      عجب بابا

    • بدون نام

      آفرین.این کار درسته.این زنهای فمنیست رو بجای این که حذفشون کنین باید زنده زنده بسوزونین.یا این که ببندینشون به ماشین با سرعت 70 کیلومتر زوی زمین بکشین.اینجوری اینا آدم میشن

    • بدون نام

      مملکت عقب افتاده جاییه که وقتی یکی در مورد حقوق زنان حرف میزنه بهش میگن فمنیست بزنن هرچند فمنیست هم چیز بدی نیست فقط یکم افراطیه
      اون بدتر اوج عقب افتادگی وقتیه که عده ای از زنا ن اون مملکت هم بدتر از مردهاش براش خنجر بکشن البته این حجم از مردهای زن ستیز از مریخ نیومدن نتیجه تربیت همین زنها هستند

    • خدا

      چطوره اصلأ کل جشنواره رو حذف کنین؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج