۸۱۳۵۷۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

عمان برای ایرانی‌ها ویزای ریالی صادر می‌کند

عمان در فرودگاه مسقط، امکان صدور ویزای فرودگاهی یک ماهه به ارزش ۲۰ ریال معادل ۵۶۰ هزار تومان را برای عموم مسافران ایرانی فراهم کرده است؛ اتفاقی که می‌تواند باعث شود این کشور به مقصدی جایگزین برای سفرهای تفریحی ایرانیان تبدیل شود.

خبرگزاری ایسنا: عمان در فرودگاه مسقط، امکان صدور ویزای فرودگاهی یک ماهه به ارزش ۲۰ ریال معادل ۵۶۰ هزار تومان را برای عموم مسافران ایرانی فراهم کرده است؛ اتفاقی که می‌تواند باعث شود این کشور به مقصدی جایگزین برای سفرهای تفریحی ایرانیان تبدیل شود.

با شروع تحریم‌های آمریکایی از آبان ماه سال جاری، آنها تلاش کرده‌اند به مدل‌های مختلف جلوی دسترسی ایران به ارزهای خارجی را بگیرند. اثر چنین اقدامی چند برابر شدن قیمت ارزهای خارجی و در راس آنها دلار، یورو و پوند بوده است.

راهکار مقابله با این مساله به زعم کارشناسان، ایجاد پیمان‌های پولی دو جانبه یا چند جانبه است؛ امری که می‌تواند جلوی فشار تحریم‌های پولی و بانکی غربی را بگیرد.

در همین راستا امروز (هشتم دی) گمرک دو خبر منتشر کرد؛ یکی ویزای فرودگاهی ریالی توسط عمان و دیگری معافیت کامیون‌های ایرانی از پرداخت عوارض ۱۵۰ دلاری ترکمنستان.

صدور ویزای ریالی برای ایرانی‌ها در عمان

بر این اساس و بنا بر گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، کشور عمان در فرودگاه مسقط، امکان صدور ویزای فرودگاهی یک ماهه به ارزش ۲۰ ریال معادل ۵۶۰ هزار تومان را برای عموم مسافران ایرانی فراهم کرده است. همچنین ویزای تک سفره عمان به شرط درخواست از سفارت این کشور معادل شش ریال (۱۶۸ هزار تومان) تعیین شده است.

افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشتنه باعث شده ایرانی‌ها بسیاری از سفرهای تفریحی خود به کشورهای خارجی را متوقف کنند. در چنین شرایطی و مخصوصا در این فصل سرد، کشور عمان که در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای گردش‌پذیر کردن خود انجام داده است، می‌تواند مقصدی جذاب برای ایرانی‌ها باشد.

معافیت کامیون‌های ایرانی از عوارض ۱۵۰ دلاری

همچنین بر اساس گزارش گمرک، رایزن بازرگانی سفارت ایران در ترکمنستان با اشاره به تصمیم عشق آباد برای وضع عوارض جدید ۱۵۰ دلاری برای ورود کامیون ها به ترکمنستان اعلام کرد که این عوارض مشمول کامیون‌های ایرانی نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیست ریال مساوی پانصد و شصت هزار تومان.
      ....

    • نیما

      آقا یعنی چی آخه عمانی ها بخوان بیان ایران بدون ویزا میان اما ایرانی ها باید ویزا بزنن چرا ویزا ایران برای عمانی لغو شده ولی ویزای عمان برای ایران لغو نشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ویزا بزارن که پولش تو جیب کی بره؟؟؟
        خیلی ها هستن که منبع درامدشون وابسته به مسافر وگردشگره.
        پس بهتره کاری نکنن که تعدادشون کم بشه

    • بدون نام

      یعنی هر ریال عمان 28000 تومان .خیلی گرون ه . نمی ارزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج