۸۱۴۲۲۸
۱۷ نظر
۵۰۱۰
۱۷ نظر
۵۰۱۰
پ

وزیر آموزش و پرورش: مدرسه پادگان نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات با رفتارهای سختگیرانه، تمام احساسات کودکانه را در وجود دانش‌آموزانمان می‌کشیم اظهار کرد: هیچ کجای دنیا این کار را نمی‌کنند، مدرسه که پادگان نیست.

خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات با رفتارهای سختگیرانه، تمام احساسات کودکانه را در وجود دانش‌آموزانمان می‌کشیم اظهار کرد: هیچ کجای دنیا این کار را نمی‌کنند، مدرسه که پادگان نیست.

سید محمد بطحائی در گفت‌وگویی با اشاره به برخی نقاط ضعف موجوددر مدارس به لحاظ تربیتی و آموزشی اظهار کرد: نمره خوبی در همه امور مدارس نمی‌توانیم کسب کنیم. ۱۰ سال پیش برای بازدید به کشوری که از حیث فرهنگ، تمدن و زیربناهای حکومتی و اقتصادی کیلومترها از ما عقبتر است رفته بودم. با این حال دانش آموزان در مدرسه زنده بودند، زندگی می‌کردند و شور و اشتیاق در کلاس درس موج می‌زد. نمره ما از این جهت خوب نیست.

وی افزود: در این میان تقویت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی بسیار کمک کننده است. بچه‌های ما امروز چقدر نیاز دارند که مدل‌های حد در تابع یا فرمول‌های شیمیایی را بدانند و چقدر نیاز دارند که اگر به کار نادرستی دعوتش کردند، " نه " بگوید؟ چند نفر از دانش‌آموزان ما می‌توانند چندصد متر بدوند و گرفتاری عضلانی پیدا نکنند؟ چه تعداد با ضعف قامتی مواجه‌اند؟.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته نبود امکانات، نداشتن منابع، زمین، باشگاه و معلم تربیت بدنی نیز در این زمینه دخیل است گفت: معمولا اول معلم فیزیک و ریاضی را تامین می‌کنند بعد سراغ مربی بهداشت و تربیت بدنی می‌روند. گاهی اوقات نیاز بچه‌ها را سرکوب می‌کنیم.

بطحائی افزود: با نشاط سازی مدارس، کار بسیار سختی است و با یک دستورالعمل و بخشنامه انجام نمی‌شود؛ تا مدارس به این نقطه برسند مسیر سختی را پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش ما با انحراف‌ها و خطاهایی مواجه شده و ریشه بسیاری آسیب‌ها در سطح جامعه به غفلت در مدرسه برمی‌گردد گفت: گاهی نخواستیم و گاهی نتوانستیم؛ اما باید مدارس را به سمت مطلوب هدایت کنیم، ولو شده یک قدم به جلو برویم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زندگی کردن، صبوری و مسئولیت پذیری را با دانش آموز در مدارس کار نمی‌کنیم چون وقت و زمان کافی برای آن نداریم گفت: امسال در ۱۰ استان کشور اتاق اسباب آموزی آموزشی را برای پایه‌های اول تا سوم راه اندازی خواهیم کرد.

بطحائی با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات با رفتارهای سختگیرانه، تمام احساسات کودکانه را در وجود دانش آموزانمان می‌کشیم اظهار کرد: هیچ کجای دنیا این کار را نمی‌کنند، مدرسه که پادگان نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط بلدی حرف بزنی همین

    • داریوش

      بچه ها سرشار از نشاط و سرور وشادمانی هستند..دبیران ومدیران اموزش وپرورش اصلا حوصله بچه ها را ندارند و فقط بخاطر اینکه شغلشون هست و مثل همه مردم باید صبح به دنبال کسب درامد وروزی میروند.دریغ از عاطفه ودریغ از خوشحال بودن در تشویق کودکان....معلمها اگه بخان محبتی هم بکنند به بچه های خودشون میکنند...انروزها به تاریخ پیوست که معلمی خوشحال میشد که دانش اموزش دکتر شده...مدرسه از پادگان هم بدتر شده

    • داریوش

      بنده ی فرزند دختر دارم که در مدرسه ابتدایی درس میخونه .و ی بچه ی بسیار شاد و شوخ طبع هست..بخاطر همین دوستانش با او احساس راحتی وخوشحالی میکنند..متاسفانه هر چند وقت یکباری از طرف مدرسه ما اخصار میشیم.....معلم .از درسش رازی هستیم اخلاقش هم خیلی خوبه هم مودب... ولی یکم شلوغه.!!!!!!!

    • داریوش

      دبیران محترم.لطفا شادی را از کودکان نگیرید...اینا بچه هستند. وباید کودکی کنند...یادتون به خودتون نمیاد که چقد شیطون بودید!!!!!

    • بدون نام

      خفه شوتومملکتی که واسه ده ثانیه فیلم همه چی به هم میریزه حرف ازنشاط نزن ...

    • بدون نام

      آره تو راست ميگي پادگان نظامی نیست کشتارگاه بچه هاس

    • بدون نام

      پادگان رو ولش.مدرسه سرانه میخواد.اینها رو همه میدونن که مدرسه پادگان نیست

    • بدون نام

      شماها نسل جدید رابه زامبی های پادگانی تبدیل کرده اید اونوقت انتظاردارید کادر مدرسه مثل سیندرلا با اونها رفتارکند؟

    • مردم گاهی اوقات درصحنه!

      اصلا اینطور نیست همه چی آرومه ما چقد خوشبختیم.مرگ بر آنگولا

    • ریکا

      جانم
      توپادگان ها هم اینقدر انفجار وکشته نداریم
      که تومدارس ایران داریم
      صدای انفجار بیشتری از مدارس بگوش میرسه
      البت باکشته ومجروح زیاد
      خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      یه خورده دیگه اسون بگیرید کلا نسل بعدی به معلم دستور میدن چیکار کنه.نسبت به زمان ما الان بهشته در مدارس....مدرسه اسون و بعد هم که خدمت نرن یا بخرن و بعد مسئول یه خانواده بشن...عالیه...خوبه من میمیرم و ایران رو با هدایت دهه ۹۰ نمیبینم...تربیت خانواده ها این مملکتو داغون کرده

    • بدون نام

      نباید پادگان باشه ولی محل خوش گذرونی هم نباید باشه در مقاطع بالا محل آموزشه

    • فرهنگی

      شما جناب وزیر محترم آموزش وپرورش اگر واقعا دغدغه دانش آمزان را درسر داری،ابتدا فکری به حال معیشت شان کن که پدر مجبورنباشداز بام تا شام کارکندوفرزندرانبیندومادردرخانه خون دل بخوردوروحیه بیمارش رابه فرزندان انتقال دهد!!!چرا همش عادت کرده اید راههای میانبر کم هزینه راانتخاب کنید؟!!!تاکی میخواهیدکلیشه ای فکرکنیدوسر کیسه راسفت بگیرید وته آنرا شل کنید؟!واقع بین باشیدلطفا...

      پاسخ ها

      • رحام

        نمیدانم وزیرتاحالا سرکلاس رفته و تدریس کرده یا ژن خوبش وزیرش کرده .تاحالا از امکانات یک مدرسه ی دور افتاده 40 نفردریک کلاس دیدن کرده و .....حرف مفت هم اندازه داره

    • بدون نام

      بچه من ۷ سال در مدارس استعدادهای درخشان درس خواند و در نهایت در هیچ رشته مورد علاقه اش قبول نشد ، از ان طرف وزیر بهداشت میگه در یکی از کلاسهای پزشکی ، رتبه دو ، ده و صدوچهار هزار ، در یک کلاس نشسته اند انوقت برای این جوان اعصابی می ماند ؟ (کشور شده گرداب ارزوهای جوانان) ، این عدالته ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آموزش وپرورش با ارائه نمرات کاذب درواقع کلاه سر والدین میذاره وفقط رفع مسئولیت میکنه.پدر ومادربیچاره ودانش آموز فکر میکنندبعداز دیپلم به مدینه فاضله راه می یابندویکراست به دانشگاه ورشته موردعلاقه شان میرسنداماافسوس که همه خواب وخیال بوده ومدرکشان به مفت نمی ارزد

    • بدون نام

      فقز ایند میدونم ساعات درسی بچه ها کم شده اشکارا معلم از بچه ها می پرسه فردا کی می خوادبیاد مدرسه یه روز در هفته ابتدایی ها معلم ندارن سانسور نکنین لطفا یعنی برنامه درسیشون ورزش ورزش هنر هنر قران هست که خبری از معلم قران و وهنر نیست اکثرا اولیا نماینده تشریف دارن سر کلاس اونم یه هفته در میان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج