۸۱۴۲۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۴ طرح ملی بانکی رونمایی شد

چهار پروژه ملی ˈسپاسˈ، ˈآریا ˈ،ˈچکاوکˈ و ˈسامانه های نوین همراه بانکیˈدر حوزه خدمات بانکداری الکترونیک امروز با حضور محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

عصر ایران: در این مراسم سامانه پرداخت الکترونیکی سیار ˈسپاسˈ به منظور مدیریت تراکنش های تلفن همراه، کیف پول الکترونیکی و سایر فناوری های بانکداری الکترونیکی سیار در شرکت خدمات انفورماتیک طراحی و پیاده سازی شده رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، سامانه ˈآریا ˈکه در واقع سامانه بومی سازی شده و جایگزین ساتنا است نیز با تکیه بر دانش فنی متخصصان شرکت خدمات انفورماتیک و به منظور مدیریت پرداخت ها و وجوه بین بانکی در شرکت خدمات انفورماتیک طراحی و اجرا شده است.

از دیگر سامانه های ملی که در این مراسم رونمایی شد سامانه ˈچکاوک ˈ بود که با راه اندازی آن از نقل و انتقال لاشه چک در شبکه بانکی جلوگیری نموده و اعمال نظارت و کنترل های بانک مرکزی بر روی چک های بین بانکی تسهیل خواهد شد و همچنین امکان مدیریت تسویه حساب بین بانکها را نیز بیش از پیش برای بانک مرکزی فراهم می اورد.

سامانه چهارم نیز در ارتباط با فناوری های نوین بانکی است که در این سامانه ها محصولات مبتنی بر فناوری های موبایل و سرویس احراز هویت با امکان تولید رمز یکبار مصرف مرتبط می شود.

پیش از مراسم رونمایی محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی با اشاره به جایگاه ویژه شرکت خدمات انفورماتیک در شکل گیری و تحقق پروژه های بزرگ ملی بر این مهم تاکید کرد که بسیاری از توانمندی هایی که حاصل شده در بحرانی ترین شرایط تحریمی محقق گردیده و شرکت خدمات انفورماتیک در این راستا به خود باوری رسیده است و امروز نقش مهمی را در راهبری اهداف بلند بانک مرکزی به منظور توسعه بانکداری الکترونیک برعهده دارد.

سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به اینکه سامانه های یاد شده و بسیاری دیگر از اقدامات صورت گرفته حاصل اعتماد و حمایت دبیرکل بانک مرکزی به مجموعه شرکت، آرامش در زمان وقوع برخی بحران ها، ثبات در مدیریت و در نتیجه برنامه ریزی و اجرا است، اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در سه سال اخیر را برنامه ریزی استراتژیک چهار ساله شرکت، استقرار و ایجاد مدیریت امنیت، ایجاد سرویس های حاکمیتی جدید شاپرک، کاشف، نسیم، اعتبارات اسنادی، سپام، سوئیفت،شفق و ظرفیت سازی در شتاب تا مرز ۵۰ میلیون تراکنش روزانه ، مدیریت ماهانه یارانه ها در سه سال گذشته ، تکمیل و بکارگیری سایتهای پشتیبان، بکارگیری شبکه جدید DVB/RCS ، حضور بانک سپه در خانواده مشتریان با تکیه بر سیستم گر جدید شرکت و غیره یاد کرد و تاکید نمود این همه در سایه ایجاد روحیه شادابی، چالاکی و ظرفیت سازی درپرسنل محقق گردید.

در نهایت وی به نکاتی در خصوص اقدامات شرکت در مسیر کسب مزیت رقابتی با افزایش امنیت ، ارتقای کیفیت و پایداری سرویس ها، ثبات در سود آوری و حوزه پیشرو بودن صنعت با نوآوری و خلق سرویس های نوین و ارتقای تعالی سازمانی اشاره نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج