۸۱۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

مشکل خودروسازی، دولتی بودن است

رئیس تحقیق و تفحص مجلس نهم از خودروسازی با تاکید بر اینکه علت اصلی مشکلات کنونی، دولتی بودن صنعت خودرو است، گفت: دولت باید در صنعت خودروزسازی، اصل ۴۴ را به درستی اجرا کند.

خبرگزاری مهر: علی علیلو با بیان اینکه ما منتقد خود صنعت خودرو نیستیم، گفت: این صنعت به علت آنکه سهم بسزایی در اشتغال، تولید و ارزش افزوده ملی دارد باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: ما چه در قالب کمیته تحقیق و تفحص و چه در قالب‌های دیگر همواره نقد مان بر روی عوامل بازدارنده رشد صنعت بوده است. ریشه اصلی مشکلات به مدیریت دولتی، رانتی و نبود استراتژی بلندمدت برای صنعت بر می‌گردد که متاسفانه در حال حاضر نیز این مدیریت حاکم است.

علیلو با تاکید بر اینکه علت اصلی مشکلات کنونی، دولتی بودن صنعت خودرو است، گفت: دولت باید در صنعت خودروسازی، اصل ۴۴ را به درستی اجرا کند و صنعت خودرو را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس نهم، با بیان اینکه مدیران خودروسازان بزرگ کشور دولتی و سیاسی هستند که با نظر وزیر انتخاب می‌شوند، گفت: این مدیران برای آنکه بر مسند قدرت بمانند باید خواست وزیر را برآورده کنند وگرنه در این جایگاه باقی نمی مانند. شاکله حاکم در خودروسازی کشور تحت سیطره دولتی‌ها و سیاسیون است.

علیلو در خصوص تسری مشکلات صنعت خودروسازی به قطعه سازی گفت: آفت‌های خودروسازی کشور که همان رانتی بودن، سیاسی بودن و .. است، دامن گیر صنعت قطعه سازی کشور نیز شده است. قطعه ساز برای آنکه چرخه اقتصادی‌ اش بچرخد یا باید به این سیاسی بازی‌ها و رانت بازی ها تن دهد و یا اینکه از دور فعالیت خارج می‌شود و لذا صنعت قطعه سازی کشور، توسط خودروسازان به گروگان گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالبه همه چیز را خصوصی سازی کردند ولی به خودرو که میرسد ترمز میکنند . چراااااااااااااااااااااا .؟

    • شهرام

      مشکل مافیاست که در دولت رخنه کرده .

    • بدون نام

      اگر مصرف بالا و عدم ایمنی و امار تلفات جاده ای همچنین الایندگی خودرو های داخلی رو در نظر بگیرید هیچ سودی که ندارند ضررهای زیادی هم دارند

      پاسخ ها

      • علی حقانی

        سلام با این منطق جاهای دیگه مثه آموزش و پرورش با این استرسی که به بچه ها میدن بیشتر صدمه میزند تا فایده داشته باشن، یا لبنیاتی ها با پالم و....

    • حمید

      مشکل حمایت غیر عقلانی دولت است که باعث عقب ماندگی ، کیفیت پایین و قیمت بیش از حد خودرو ها شده است

    • بدون نام

      صنعت خودروسازی وارز بطوراخص وسایر خدمات ومنابع غذایی بطورکل ابزاری برای رفع کمبودهای ریالی وبطورعام وسیله ای برای کاهش نقدینگی است واین عاملی است که هیچوقت دولت تصدیگری براین عوامل وامکانات رارهانمی کند وبه بخش خصوصی واگذار نمی کند.دولت بجای اینکه بخشی ازهزینه های خودرا واقعا باید از منابع مالیاتی تامین کند چون قادر نیست دریافت کند،لذاهرگز این منابع را واگذار نمی کند.حال کارشناسان اقتصاد وصنعت هرچه دلشان میخواهد بگویند.کشورهای پیشرفته تصدیگری براین منابع رارهاکرده و۶۰%ازکلیه بخشها مالیات میگیرد ونه فقط از کارکنانش.ودرکنارش نیز حجم دولت نیز بالطبع کوچک است وبه اکثر خدماتش برای مردم رسیدگی میکند.

    • بدون نام

      هورا هورا بلاخره فهمیدین خخخخخخ

    • سلطان

      شریک دزد و رفیق قافله

    • مومن

      حاصل از صرفه جویی در سوخت هزینه کمتر تلفات جاده ای و الایندگی کمتر از سود اشتغال زایی ان بیشتر است

    • احمد‌قنبری

      مشکل‌دولتی‌‌بودن‌خودرو‌نیست‌مشکل‌‌عدم‌‌نظارت‌دقیق‌است‌وبسیاری‌از‌این‌خصوصی‌‌سازی‌ها‌‌‌هم‌از‌همین‌مشکل‌عدم‌نظارت‌دقیق‌‌ناشی‌شده‌است

    • علی

      حالا کدام خصوصیها مثلا رشد و پیشرفت داشته اند
      بخاطر فساد در حاکمیت است که میخواهد همه چیز را در سیطره خود داشته باشد

    • فلاحت

      واردات خودرو دسته دوم باید ازاد بشه

    • فلاحت

      واردات خودرو دسته دوم باید ازاد بشه

    • بدون نام

      مصرف بالای خودرو های داخلی عدم ایمنی و تلفات جانی وهزینه های بیمارستانی همچنین الودگی هوا ضررهای بیش از اشتغال زایی و ارزش افزوده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج