۸۱۵۰۵۲
۵۴ نظر
۵۰۱۲
۵۴ نظر
۵۰۱۲
پ

تورم نشئه پران در بازار مواد مخدر!

براساس اعلام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، قیمت مواد مخدر تریاک ۵۵ درصد، هروئین ۵۲، مورفین ۸۷، حشیش ۳۰ و شیشه ۱۲۹ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: براساس اعلام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ تهران، قیمت مواد مخدر تریاک ۵۵ درصد، هروئین ۵۲، مورفین ۸۷، حشیش ۳۰ و شیشه ۱۲۹ درصد افزایش یافته است.

محمد علی اسدی روز سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: این افزایش قیمت مربوط به ۹ ماه گذشته از سال جاری درمقایسه با مدت مشابه پارسال است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۶ درصد از کل کشفیات مواد مخدر کشور سهم استان تهران است، یادآورشد: در بخش دستگیری در این زمینه نیز ۲۴ درصد و لابراتوارهای کشف شده ۵۹ درصد از آمار کشور مربوط به عملکرد این استان است.

اسدی اظهارداشت: طی ۹ ماه گذشته امسال کشفیات مواد مخدر در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ۳۰ تن به ۳۵ تن رسیده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: دستگیری افراد فروشنده و توزیع کننده هم از ۶۸ هزار نفر سال ۹۶ به ۷۷ هزار نفر در سال جاری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ۲۴ درصدی لابراتوارهای تولید شیشه و هروئین در این استان جای نگرانی دارد.

اسدی ادامه داد: به علت نبود ظرفیت، جمع آوری معتادان متجاهر به دست پلیس ۱۳ درصد و پذیرش آنها در مراکز اقامتی به دلیل نبود مراکز غربال ۳۸ درصد کاهش یافته است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه در این زمینه در بخش عملیات ۱۸ درصد افزایش داریم گفت: جمع آوری و توقیف خودروهای حامل مواد مخدر ۲۴ درصد و نیز موتورسیکلت ها ۲۲ درصد کاهش داشته که نشانه تغییر شگردهای قاچاقچیان است.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در این نشست با بیان اینکه اعتیاد با دیگر آسیب های اجتماعی هم افزایی دارد،خاطر نشان کرد: اعتیاد برای افراد بحران هویت ایجاد می کند و متاسفانه هدفگذاری هم بر روی نسل جوان جامعه است.

استاندار تهران گفت: اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی کشور محسوب می شود و موجب نگرانی همه دلسوزان از رهبر معظم انقلاب تا خانواده ها شده است.

وی با بیان اینکه بناست برای ۱۵ هزار معتاد ، یک کمپ ترک اعتیاد ایجاد شود، شهرداری را موظف به راه اندازی ظرفیت دو هزار نفری آن اعلام کرد.

محسنی بندپی تاکید کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی به نظر مهمتر از ساخت سازه ها و بناهاست چرا که این اقدام با جان انسان ها و نجات آنها سر و کار دارد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ هم در این جلسه گفت: سپاه آماده است تا در هر بخشی که برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر لازم شد، کمک کند.

سردار محمدرضا یزدی به آماده سازی پادگان شهید زیاران برای بهره برداری به عنوان کمپ ترک اعتیاد اشاره کرد و زمان پیش بینی شده برای بهره برداری از آن را بهمن برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: سپاه تهران از نظر امکانات و تجهیزات از محروم ترین واحدهای سپاه کشور است و باوجود استقرار جمعیت ۸.۵ میلیون نفر معادل حدود ۱۰ درصدی کشور در این شهر، کمتر از ۲ درصد امکانات مورد نیاز در اختیار این نیرو قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به همین نسبتها هم دزدی زیاد میشه

      پاسخ ها

      • آرش

        دقیقا من هم میخواستم همینو بگم

      • بدون نام

        مگه دزد کیه، بلاخره باید اینجور بازیهایی اجرا کنن

      • بدون نام

        مبارکه به این میگن پیشرفت

      • بدون نام

        دقیق امارشو دارن مصرف کنندها

    • بدون نام

      اينقدشماكه امارهمه چيوداريديه روزاعلام كرديد كه لوازم خوردوخوراك مردم چقدرفته بالاياحقوق يه كارمند

      پاسخ ها

      • ه ع

        ایول عالی گفتین گوشت بر اثر قاچاق دام به عراق ۳۰۰ درصد رشد داشته سیاست این دولت اینگونه اس که تولیدات داخل را صادر و برای بازار مصرف وارد میکند برای همین گوشت و شیر گاو مشتی حسن با دلار میره بالا همینطور میوه و سبزیجات

      • سمیه

        تو برترینها نمیدونم ولی اکثر خبرگزاری ها و صداسیما به گرانی کالاها دائما میپردازن

      • بدون نام

        احسنت
        واقعا همین است

    • پشمک حاج عبدالله

      حداقل بانک مرکزی به این مورد می تونه افتخار کنه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جای بسی تاسف است!!
        آمار جوانان بیکار سرخورده از اجتماع را هم دارید،که پناه به مواد مخدر میبرند،آنگاه دست به کار خلاف میزنند،زورگیری،کیف قاپی ،قتل ،دزدی ووووو آخر سر هم چوبه دار!!!
        تمام مشکلات بخاطر دو اصل کلی است
        مدیریت
        برنامه ریزی
        تمام جوامع مترقی وپیشرفته براساس این دو اصل استوار است.

      • باس ساب

        کارشناسان اجتماعی طرحی را ارائه بدهند تا وظیفه خانواده ها و مردم و دولت و معتادان مشخص شود

    • مردی که از بی عدالتی ها تبدیل به بدبخت شد...

      هر کی معتاد شد ولش کنین.. الکی پول بیت المال رو خرج اینا نکنین.. من حداقل هزار نفر معتاد میشناسم یکیش خودم.. همیشه ول کردم دوباره شروع کردم.. ما درست بشو نیستیم..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اراده کن میذاری کنار اگه واسه خودت شخصیت قائلی

    • م میر

      بازم نسبت به مایحتاج عمومی که سه برابر شده خوبه.

    • ایرانــــــــدوست

      ڪاش این مواد لعنت اصلا تو ڪشور ما دیڱه نیست میشد تا خانواده ها اینقدر زجر نڪشند
      من اڱه جاے مقامات ڪشوری بودم یڪ خط ترانزیت درست میڪردم تا مافیا مواد مخدر راحت موادشون رو به اروپا ببرند وتضمین دهند ڪه یڪ گرم در ایران نفروشند تا اروپاییها بفهمند ڪه با ایران در افتادن واز برجام بیرون رفتن برای آنها بی هزینه نیست وجوانهای ڪشور هم در دام اعتیاد نمی افتادند وسربازان وڪادر مرزبانی هم بیش از این شهید نمیشدند تا امنیت اروپا به هم نخورد وپولی ڪه سازمان ملل میدهد رابیشتر ڪتد

    • بدون نام

      بزنید حال کنید ایران نخبه و مغز سالم نیاز نداره گور بابای زندگی شما مقصر نیستین تا ته بکشین تو ریه هاتون لا اقل تلخی این روزا رو حس نکنید کمتر زجر بکشین

    • دزفولی منش

      این خبر را اگر یک جامعه شناس جرائم اجتماعی بخواند بی شک به عمق فاجعه ایی که در حال وقوع است پی خواهد برد . در حالیکه دولت داشت وعده توزیع سهمیه ایی تریاک میان معتادین را مطرح میکرد به ناگاه قیمت مواد مخدر مخصوصا تریاک که مورد تایید مراکز ترک اعتیاد کشور و روشی برای ترک سایر مخدرها بوسیله تریاک محسوب میشود ، با تورم قیمتی بالایی روبرو میشود و این یعنی شروع ناامنی های متجاهر . یعنی دیگر خماری باعث خواهد شد تا در روز روشن از دیوارها بالا روند و کیف بقاپند و جیب ببرند تا بلکه یک گرم تریاک که سال نود پانصد تومان بود را اکنون به قیمت چهار هزار و پانصد الی پنج هزار تومان خریداری کنند . به نظر من ریشه اصلی ناامنی ها در ماههای اخیر و ماههای اتی در همین رشد ناگهانی قیمت مخدرها مخصوصا تریاک است . ای کاش متولیان امر به تریاک بصورت یک مخدر استراتژیک که ارتباط مستقیمی به امنیت کشور دادد نگاه کرده و جهت سهمیه بندی و توزیع ان از طریق مراکز ترک اعتیاد اقدام کنند . در حال حاضر کار مراکز ترک اعتیاد فقط و فقط توزیع متادون و بوپرونورفین است و جا دارد تریاک هم به این سبد مخدرها اضافه شود . در غیر ایتصورت شاهد ناامنی های مهارناپذیر در ماههای آتی باید بود

    • بدون نام

      افتخار کنید مردم به فلاکت کشوندید

    • بی نام‌

      مگه معتادین در انتخابات شرکت فعال ندارند مگر معتادین در مجلس نماینده ندارند مگر معتادین اتحادیه ندارند بابا باید فکر این ها هم بود حداقل برای این قشر یارانه خرید مواد در نظر بگیرید یا مقل شاه خدا بیا مرز کوپن اختصاص دهید بهر حال اینها هم ایرانی هستند یا از محل جریمه دریافتی قاچاقچی ها سهمیه برای ما در نظر بگیرید خداتون و شکر قیمت ها خیلی رفته بالا سازمان تعزیرات فکری بکند

    • بدون نام

      تمام این بدبختی ها بر اثر بی کفایتی مسئواین محترم است چون سواد کشور داری را ندارن علت تمام این مصائب اول اقتصاد بیمارمان است دوم بیکاری جوانان ما سوم نبود مسکن وانگیزه تشکیل خانواده برای فرزندانمان وترس ودلهره از آینده ای که به نا.کجا آباد منتهی می شود به این صورت تمام.پادگانها باید.مرکز ترک اعتیاد کرد باز جای تشکر وقدر دانی دارد از واگذاری پادگانهای دلسوز

    • محسن مرادی

      اون ۱۲۹ درصد افزایش قیمت یعنی افزایش دزدی و قتل و ...

    • بدون نام

      دولت حتما باید یه یارانه و یا بسته حمایتی برای این دسته از سربازان گمنام فراهم کنه تا تعدادشون همینطور افزایش داشته باشه

    • بدون نام

      هر چیو میخواین گرون کنی این لامصب گرون نکنید .
      ...
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .معتاد خودتی اینا دردودل یک معتاد بود گفت :به گوش مشولین برشون.گفتم چشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ

    • بدون نام

      کالاهای دیگه دو سه برابر شدن ولی مواد مخدر یک و نیم برابر
      واقعا باید از دولت برای کنترل قیمت کالاهای ضروری تشکر کرد

    • بدون نام

      اتفاقا تو این مملکت آخرین چیزی که شاید قیمتش بره بالا مواده چون بعضیا دوست دارن جوونا معتاد باشن

    • بدون نام

      شاید معتادان گرامی بابت گرونی مواد مخدر ، بفکر ترک کردن بیفتن !
      کلا هرچی گرون بشه ، مردم میرند تو ترک !
      ترک پسته و آجیل !
      ترک گوشت!
      ترک مرغ و ماهی!
      ترک لبنیات !
      ترک مواد مخدر!

      به همین راحتی !!

    • بی نام

      نکنه فروشنده خودتان هستید

    • بدون نام

      گل بزنین دوستان تورمش صفره چون یچیزه مقدسیه

    • اکبر

      یه خبری از شادی و نه ازپیشرفت ونه امیدبه آینده؟ همش خبرها شده ازجنگ. خونریزی. قحطی. تصادف. مرگ. حصبه... وبا... طاعون... الوداع... خاله بسنتی

    • بدون نام

      ببین چه دقیق قیمت داره
      با تحریم‌ها قیمت ها تشدید شده!!!!

    • علی

      اقا به این وزارت بهداشت بگید این کلینکهای ترک اعتیاد یک بیزینس ایجاد کرده اند هیچ کمکی نمیکنند فقط از سرمایه مملکت داروی متادون ارزان میگیرند 20 برابر بالاتر بفروش میرسانند الان داروی متادونرا سیگار فروشیها توزیع میکنند یه کم بفکر همون معتادا باشید تا جیب موسسین کلینک ترک اعتیاد.من حاصرم بیایم همون میدان امام حسین تهران هر مقدار تریاک و یا قرص متادون ازادانه بخرم چطور نیروهای امنیتی این توانایی را ندارند

    • بدون نام

      والا اگر دلسوز داشت مملکت که این اوضاعمون نبود
      با این فقر و بدبختی که دامن همه رو گرفته و کسی ککشم نمی گزه معلومه باید امار معتادان بره بالاتر

    • وطندوست

      افزایش قیمت موادمخدربنفع کیست ایابهترنبودمانندقبل انقلاب مخدرسنتی تریاک به بالای 60سال توزیع میشدومواددیگرهم رواج نداشت مسکل مااینه که اماردرستی ازمقدارمصرف مثلاتریاک نداریم وورودبه ان راتابوکرده ایم وگرنه اینکه دهاتن مخدرسنتی درتهران روزانه مصرف میشودوناخالصی ان مبلغ زیادی هزینه به دولت تحمیل میکند وپول موادهم به جیب برادران افغان میرود برکسی پوشیده نیست مسولان فکری بکنند

    • بدون نام

      بیشتر نشون داد که شورای هماهنگی نرخ گذاری مواد مخدره

    • بدون نام

      خنده دارترین قسمت این مقاله، پاراگراف آخرش بود

    • بدون نام

      همش دروغه.من که اهل مواد نیستم ولی دیدم که صحبت میشه چیزی که گرون نشده تریاکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گرون شده حسابی داداچ

    • مدافع حقوق فقرا

      آفرین بر دبیر شورا قیمت ها را خوب رسد میکنی، فکر کنم سهم بیشتری داری خخخ

    • بدون نام

      ی کاری کنید از این هم گرونتر بشه بخصوص گل. خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      مواد مخدر باید ریشه کن شود

    • بدون نام

      حالا روحانی میگه دلار را هم معتادها گران کرده اند نه دولت تدبیر ما.

    • بدون نام

      مسئولین مبارزه با مواد مخدر هیچگاه از دستگیری رهبران و مافیای اصلی ورود یا تولید انبوه موادمخدر حرفی نمیزنن!
      فقط گزارش دستگیر کردن چند تا خورده فروش!
      چرا؟ جای سوال داره، کدام دست پشت پرده عامل اصلی است!
      قطعاً میلیون ها تن موادمخدر در چهار تا آشپزخانه تولید نمیشه
      کدوم تشکیلات سال 85 کراک رو به بازار آورد و سال 90 کلا جمعش کرد! چهار تا قاچاقچی؟

    • کریم

      خب به سلامتی خدا رو شکر دزدی بیشتر میشه و مردم ضربشو میخورن

    • بدون نام

      تا حالا شده عاملان اصلی ورود و تولید موادمخدر در سطوح بالا معرفی یا دستگیر کنند!
      واضحه که کار چهار تا قاچاقچی نیست

    • مرودشتی

      سلام خودتون خوب میدونید که توکشور چقدر معتاد داریم وخوب میدونیم که معتاد تا معتاد داریم معتاد تریاک در زمان شاه خدابیامرزسهمیه تریاک داشت یعنی ارزانی وخطر بیماریهای هپاتیت وایدزاصلا وجودنداشت وبه خاطرارزانی وپاکی تریاک کسی به سمت موادهای دیگر گرایش پیدا نمیکرد دولت باید در این باره فکری کنه وگرنه با گرانی تریاک جز اشوب وقتلو غارت چیزی عایتمون نمیشه معتاد هم یه انسان هست وبعضیهاشون خیلی ابرو دارن مثل دکترها مهندسها فقط دولت فکر ی بکنه که جنایتها رو کاهش بدهیم

    • بدون نام

      افزایش دادن ناخالصی اش حساب نکردند

    • بدون نام

      بیچاره اونهایی که سن بالایی دارند و درامد کمی دارند و با مصرف یه مقدار جرئی زنده اند چکار کنند.
      چرا به فکر اونها نیست دولت قاچاقچی ما!

    • بدون نام

      آدم پولدار مواد مصرف میکنه مث ما کارگرا نون خالی هم گیرمون نمیاد. کارکمه

    • بدون نام

      لابد مقصران اصلی تلگرام و اینستاگرامند و مسئولین محترم هم با توجه به تلاش برای رسیدگی به وضعیت بهینه سازی زندگی مردم یمن و سوریه و لبنان و ......... وقتی برای رسیدگی به امور داخلی ندارند

    • قلی

      این وضعیت برای معتادین خیلی سخته بعضیها واقعا از درک خماری عاجزن .درد همه جانبه و بیپولی عامل خیلی دزدی و حتی قتل میشه . درد داره بد جور . ترک کرده هستم چهار ساله ولی هنوز هم نرمال نیستم . شکر خدا تریاکی بودم وگرنه تحمل درد صنعتی واویلاست.

    • ق

      بابا دولت باید یک منطقه را تریاک کاری کند ودر اختیار معتادان قرار دهد آخه این چه وضعی است که مواد از خارج به داخل مملکت بیاد حال آنکه کم نشده روز به روز زیادتر شده حال اگر دولت این کار انجام دهد بسیاری از مشکلات معتادان حل می شود ویا کوپن تریاک بدهند به معتادان

    • حسین

      لااقل یه کاری کنین جنس خالص به دست مردم برسه نه که هر چیزی دستشون اومد قاطیش کنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج