۸۱۵۴۶۲
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

ترامپ: ایران بیشتر از ما از داعش تنفر دارد

ترامپ گفت: همه می‌گویند اگر ما داعش را نکشیم، آن‌ها به کشور ما می‌آیند. بسیار خوب، احتمال این خیلی کم است. ولی آن‌ها (داعشی) به ایران هم می‌روند که [این کشور]بیشتر از ما از داعش متنفر است. آن‌ها به روسیه می‌روند که بیشتر از ما از داعش متنفر هستند.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه درباره مسائل مختلف از جمله تعطیلی دولت آمریکا و بازگرداندن نظامیان کشورش از سوریه اظهارنظر کرد.

او که به دلیل تعطیلی دولت آمریکا مجبور شده بود در کاخ سفید بماند گفت: «در تعطیلات، کاخ سفید سوت و کور بود.» او درباره تعطیل شدن دولت گفت: «ما در وضعیت تعطیلی دولت قرار داریم چراکه دموکرات‌ها با اختصاص بودجه برای امنیت مرزی خودداری می‌کنند.»

ترامپ همچنین هشدار داد تعطیلی دولت ممکن است «مدت زمان زیادی» طول بکشد.

وی درباره تصمیمش برای بازگرداندن نظامیان آمریکا از سوریه هم گفت: «بعد از شکست در برابر داعش داریم نیروهایمان را به آهستگی از سوریه باز می‌دانیم.» ترامپ همچنین گفت که فرایند خروج را «در یک بازه زمانی» محقق خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که هر کاری که آمریکا در سوریه انجام می‌دهد، به نفع ایران و روسیه تمام می‌شود. او مدعی شد که مسکو و تهران نمی‌خواهند آمریکا از سوریه خارج شود.

ترامپ بار دیگر این ادعا که ایران بعد از تصمیم او برای خروج از سوریه به کشوری متفاوت تبدیل شده را تکرار کرد. او گفت: «ایران، الان کشور کاملاً متفاوتی است.»

ترامپ درباره سیاستش در سوریه گفت: «سوریه از خیلی وقت پیش از دست رفته بود. علاوه بر آن ما داریم درباره شن و مرگ صحبت می‌کنیم. درباره ثروتی عظیم صحبت نمی‌کنیم، صحبت از شن است و مرگ.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «کُردها... من از این خوشم نیامد که آنها نفت اندکی را که دارند به ایران می‌فروختند و از آنها خواستیم که به ایران نفروشند.کردها شریک ما هستند، ولی به ایران نفت می‌فروشند. ما از این مسئله راضی نیستیم؛ خشنود نیستیم.»

وی در ادامه درباره نیروهای کرد گفت: «در عین حال، آنها وقتی که ما در کنارشان مبارزه می‌کنیم بهتر می‌جنگند. می‌دانید که وقتی ۳۰ فروند اف‌-۱۸ کنار آنها فرستادیم، بهتر جنگیدند. ما می‌خواهیم از کردها محافظت کنیم، ولی نمی‌خواهم تا ابد در سوریه باشم. آنجا شن است و مرگ.»

ترامپ در ادامه اضافه کرد: «همه می‌گویند اگر ما داعش را نکشیم، آنها به کشور ما می‌آیند. بسیار خوب، احتمال این خیلی کم است. ولی آنها (داعشی) به ایران هم می‌روند که [این کشور] بیشتر از ما از داعش متنفر است. آنها به روسیه می‌روند که بیشتر از ما از داعش متنفر هستند. پس، ما داریم [داعش را] می‌کشیم و بعد، وقتی که می‌خواهم نیروها را خارج کنم می‌خوانم که اوه، روسیه خوشحال شد. نه، روسیه خوشحال نیست.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به مسئله کره شمالی اشاره کرد و گفت که «نامه فوق‌العاده‌ای» از «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی دریافت کرده است. وی گفت انتظار دارد به زودی با رهبر کره شمالی دیدار کند.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که ممکن بوده کار آمریکا با کره شمالی به جنگ با این کشور منجر شود. او گفت: «ممکن بود جنگ جهانی سوم را با کره‌شمالی داشته باشیم اما الان روابط خوبی با "کیم جونگ اون" دارم.»

روی میزی که امشب ترامپ همراه با وزیرانش نشسته بود، پوستر اقتباس‌شده از مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» که او چند ماه پیش برای هشدار درباره آغاز تحریم‌های ایران از آن استفاده کرده بود قرار داشت. روی این پوستر نوشته شده است: «تحریم‌ها در راهند، ۵ نوامبر.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      ایران از تو هم متنفره!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخ فکر میکنی براش مهمه؟

      • بدون نام

        آره مهمه

    • بدون نام

      این بار خوب فهمیدی.

    • بهلول

      حاجی ترامپ که خیلی وقت پیش میخواست از سوریه بره ولی برادران عربستانی نگذاشتند احتمالا هزینه ای در خواستی حاج ترامپ را نداد اند کلا حاجی آگه ببینه کاری نمیصرفه انجامش نمیده تو یمن هم آگه هزینه پرداخت نشه میره کلا باید توجه داشت که اونی که هزینه ها رو میده دشمن اصلیه و دوست هم نمیشه.

      پاسخ ها

      • یک خواننده

        هم وطن محترم، استفاده از کلمه حاجی که مختص حج گذارندگان خانه ابراهیمی در ستایش پروردگار است، اصلا برای هیچ منظوری جز آنچه که در شریعت مقرر شده است، روا نیست...

    • بدون نام

      گفتار سیاسی ایران به سمت بهتر شدن تغییر کرده که قابل تقدیره ، اعلام خروج از عراق ، گشایش سیاسی یمن ، و اینکه نگفته قصد داره یک کشور سازمان مللی رو نابود کنه ......

    • ایرانی مسلمان

      مرگ بر ترامپ دروغگو !

    • یک خواننده

      در جهان مملو از واقعیت ها نمی شود با خیالاتی بچه گانه و اداهایی که تنها در سایت های خبری زرد خریدار دارد، زندگی کرد، چه برسد به حکومت بر سرزمین ها..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج