۸۱۶۹۱۶
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

بولتون خروج آمریکا از سوریه را مشروط کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت خروج نظامیان این کشور از سوریه باید به نحوی انجام شود که امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کند.

خبرگزاری فارس: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا یکشنبه شب بار دیگر بر تعهد واشنگتن بر امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت خروج نظامیان آمریکایی باید به نحوی باشد که امنیت تل‌آویو تأمین شود.

بولتون که در قدس اشغالی در نشست خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، روابط میان تل‌آویو و واشنگتن را در «بهترین وضعیت» توصیف کرد و گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتقال سفارت به قدس، به وعده‌ای که در انتخابات داده بود، عمل کرد.

وی که دولت متبوعش به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، با وجود گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، بار دیگر جمهوری اسلامی را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم کرد و این مسئله را «تهدیدی مداوم» خواند.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: «با وجود تحریم‌ها، ما تقریبا تردیدی نداریم که سران ایران همچنان به صورت راهبردی متعهد به دستیابی به سلاح اتمی قابل استفاده هستند. ایالات متحده و اسرائیل هم به نحو راهبردی متعهد هستند که از تحقق این امر ممانعت کنند.»

او در مورد برنامه آمریکا برای پایان دادن به مأموریت نظامی در سوریه هم گفت که واشنگتن می‌خواهد این خروج به نحوی انجام شود که «اطمینان حاصل کنیم که داعش شکست خورده و توان احیای خود و تبدیل دوباره به تهدید را ندارد.

همچنین می‌خواهیم اطمینان یابیم که امنیت اسرائیل و دیگر متحدانمان در منطقه قطعا تضمین شده است و از آن‌هایی که همراه ما با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی جنگیدند، محافظت می‌شود.»

بولتون گفت ترامپ بارها به صراحت و «با افتخار» تأکید کرده است که از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت می‌کند.

در حالی که ترامپ دو هفته پیش فرمان خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را صادر کرد، از آن زمان مواضع متناقضی از سوی مقام‌های کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا اتخاذ شده است. بولتون صبح امروز هم گفته بود که در سیاست آمریکا در قبال سوریه تغییری ایجاد نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      با تمام استقلال طلبی ترامپ .او یک فرد دیوانه غیر آمریکائی را مسئولیت داده.

    • غلامرضا خوشی

      آقای بلتون کار شما دراین منطقه تمومه وتمام شده اسرائیل هم کسی کاری بهش نداره خود مردم اسراییل خودشون با رضایت خودشون ازاینجا به تدریج کوچ میکنند .اونهایی که سرزمین اصلشون هست میمانند .هرمهاجر هوس خاک خودشو میکند.

    • حسناز

      آقای جان باتون حرفهای تو به یک ریال هم ارزش ندارد تو یک دروغگو در کاخ سفید هستی همیشه خواب میبینی هیچکدام از خوابهای تو عملی نمیشود تو باید خجالت بکشی پس چه شد میگفتی مردم ایران 2019 را نمیبینند ایران شما و سناتورهای کثیف آمریکا را بگور میفرسدت باز سرپا وقدرت من میشو د

    • اکبر

      بازهم سوریه؟چه سوریه ای شد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج