۸۱۷۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

نگاهي به بزرگترين پرونده فساد در تاريخ اقتصادي كشور

عامل اختلاس ۳ میلیارد دلاری کیست؟

باورش سخت است، اما بالاخره شاهد پرونده اي در مفاسد اقتصادي كشور هستيم كه رقم آن از هزار ميليارد تومان هم فراتر رفته است و برخي خبرها از ارقامي نزديك به سه هزار ميليارد تومان حكايت مي كند.

هر روز كه از پرونده گروه سرمايه گذاري "آ" مي گذرد ابعاد تازه اي از حجم باورنكردني اختلاس مالي كه در آن شده رو مي شود.

باز شدن اعتبارات اسنادي در حدود چند هزار ميليارد تومان آن هم به صورت صوري اتفاقي نيست كه در يك نظام بانكداري سالم بتوان براحتي از كنار آن گذشت.

مسلما سيستم بانكداري كشور همكاري گسترده اي با اين گروه سرمايه گذاري داشته كه توانسته با پشتوانه ال سي هاي صوري سه هزار ميليارد تومان از منابع بانكي كشوررا به يغما ببرد.
علاوه بر نظام بانكي همكاري سازمان خصوصي سازي كشور در رابطه با واگذاري شركت هاي عظيم فولادي و راه آهن كشور به اين گروه سرمايه گذاري خود جاي سوال دارد كه مي توان به صورت مفصل به آن پرداخت.

اما يادمان نرفته كه مقام معظم رهبري در ديدار اخير خود با فعالان اقتصادي به نكته بسيار جالبي اشاره كردند آنگاه كه فرمودند در پرونده هاي فساد اقتصادي كسي بايد پاس بدهد تا فرد مفسد بتواند آبشار بزند.

"مسئله‌ى مبارزه با فساد اقتصادى هم خيلى مهم است. البته متأسفانه هميشه اينجور است كه مفسد اقتصادى در مركز دولتى جاپا پيدا ميكند. يعنى يك كسى را پيدا ميكند كه به او كمك كند، به او پاس بدهد، تا او آبشار بزند. تا كسى در داخل حصار نباشد كه به آن متجاوز كمك كند، آن متجاوز نميتواند فساد اقتصادى بكند. لذا مسئولين دولتى موظفند نسبت به بُروز و نفوذ فساد اقتصادى در دستگاه‌هاى دولتى بشدت حساس باشند."بيانات مقام معظم رهبري در ديدار فعالان بخش‌هاى اقتصادى‌ كشور در رمضان امسال.

حال با دقت در اين سخنان و با توجه به ابعاد باور نكردني فساد اقتصادي كه در نظام بانكي و خصوصي سازي كشور رخ داده، اين سوال مطرح است كه واقعا چه كسي در نقش "پاسور" در اين پرونده اقتصادي بازي كرده است.بايد منتظر بود و ديد آيا دولتمردان سكوت خود را در اين خصوص خواهند شكست.

منبع: مشرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

عامل اختلاس 3 میلیارد دلاری کیست؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این فصاد اقتصادی با قرارداد رویتر کم شبیه نیست

    • حسن مجرد

      با سلام ، بنده فردي 75 ساله ام و با صراحت مي گويم كه قبل از انقلاب كاري باين مسائل نداشتيم و اعتقاد بر اين بود كه نظامي كه از بيخ و بن فاسد است
      از همه اينها گذشته امثال بنده براي گرفتن يك ميليون وام از هر بانكي بايد زمين و زمان را ضامن بياورم و سفته پز كنم و چك بانكي بدهم و فيش حقوقي يا مستمري ، چگونه است كه اين افراد پول مردم را از بانكهائي با مديريت فاسد مي گيرند و كارخانه ها را مي خرند و ميلياردر مي شوند و از همه اينها گذشته اقساط همان بانك را نمي دهند و آب از آب هم نكان نمي خورد و باز هم از همه اينها گذشته هنچكس در اين مملكت نبايد بداند اين دزدها و همداستانشان كي هستند ، و با گردن افراشته و برج عاج نشيني بريش امثال بنده بخندند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج