۸۱۹۰۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شب های کریسمس و ترس هر ساله آمریکا

پلیس فدرال آمریکا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی تدابیر امنیتی را به ویژه در فرودگاه های این کشور افزایش داده به طوریکه یکی از کارکنان فرودگاه کانزاس به اتهام تلاش برای بمبگذاری بازداشت شده است.

خبرگزاری مهر: پلیس فدرال آمریکا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی تدابیر امنیتی را به ویژه در فرودگاه های این کشور افزایش داده به طوریکه یکی از کارکنان فرودگاه کانزاس به اتهام تلاش برای بمبگذاری بازداشت شده است.

پس از حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، آمریکا در وحشتی روز افزون از فعالیت تروریستی قرار گرفت و به ویژه در سال های اخیر انجام اقدامات خرابکارانه در هنگام سال نو میلادی و کشف برخی بمبگذاری ها در فرودگاه ها در هنگام کریسمس سبب شد تا نهادهای امنیتی ایالات متحده برنامه ای ویژه در روزهای پایانی هر سال به اجرا بگذارند.

هر چند هنوز ابهامات و سوالات پاسخ داده نشده زیادی در مورد حملات ۱۱ سپتامبر وجود دارد، اما اقداماتی که آمریکا متعاقب آن به ویژه در افغانستان و عراق انجام داد موجب شد تا ایالات متحده تبدیل به یکی از اهداف اصلی گروه های افراطی شود که در این دو کشور مورد حمله قرار گرفته اند.

در همین رابطه دیروز جمعه مردی ۵۸ ساله از کارکنان فرودگاه کانزاس بازداشت شده است. برخی رسانه های غربی اعلام کرده اند که این مرد در فعالیت های سایبر خود اعلام کرده که در آرزوی انجام فعالیت های تروریستی و کشته شدن است.

به نوشته دیلی تلگراف، این مرد ۵۸ ساله در خودرو خود در نزدیکی فرودگاه بازداشت شده و به احتمال قوی، خودرو وی حامل مواد منفجره بوده است.

این مرد که "تری لوون" نام دارد متهم به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی، تلاش برای تخریب اموال عمومی، و تلاش برای حمایت از شاخه القاعده در یمن شده است.

رسانه های غربی نوشته ای از لوون منتشر کرده اند که در آن آمده است : در این زمان که شما این نوشته را می خوانید اگر همه امور آنگونه که برنامه ریزی شده پیش برود من در راه خدا به شهادت می رسم.

در ادامه این نوشته آمده است : اتفاقی در فرودگاه رخ می دهد که من مسئول آن هستم. این عملیات حداکثر کشته ها و ویرانی را برجا خواهد گذاشت.

به گفته مقامات آمریکایی، لوون در گفتگوهای آنلاین (چت) خود در اوایل سال جاری میلادی که با یکی از ماموران مخفی اف بی آی داشته به وی در مورد تصمیمات خود اطلاعاتی داده است.

وی همچنین متهم است که مطالب منتشر شده در خصوص "انور العولقی" رهبر آمریکایی القاعده که در سال ۲۰۱۱ در حمله پهپادهای آمریکا به یمن کشته شد، را با افتخار برای دیگران نقل می کرده است.

به نوشته دیلی تلگراف، لوون در گفتگو با این مامور مخفیف در مورد اینکه چگونه می خواهد در فرودگاه دست به عملیات تروریستی بزند گفته است که به راهها و امکاناتی دسترسی دارد که امکان تسلط بر برج کنترل فرودگاه را برای وی فراهم می کند.

با بازداشت این فرد، پیش بینی می شود که تدابیر امنیتی آمریکا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افزایش بیابد. البته این موضوع فقط به آمریکا محدود نمی شود، بلکه در اغلب کشورهای غربی همچون انگلیس و فرانسه نیز چنین وضعیتی حاکم است.

با توجه به آنکه فرانسه در سال جاری میلادی به چند کشور آفریقایی به بهانه مبارزه با تروریسم حمله کرده امکان وقوع حملات تروریستی در این کشور اروپایی بیش از سایر کشورهای غربی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج