۸۱۹۲۳۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

سعداوی: عیار ما از بازی با عراق مشخص می‌شود

نعیم سعداوی هنوز هم عادت دارد با همان زنگ‌های اول گوشی را بر دارد.

فرهیختگان: نعیم سعداوی هنوز هم عادت دارد با همان زنگ‌های اول گوشی را بر دارد. عادت دارد خوب حال و احوال کند و بیش از آنکه دنبال مصاحبه باشد، حال خودت را بپرسد. ببیند کجا بودی و کجا نبودی در همه این سال‌ها و بعد هم که خوب صحبتش گل کرد، به چند سوال هم جواب بدهد. بعد از سال‌ها با نعیم سعداوی همکلام شدم تا در مورد تیم ملی حرف بزنیم و بازی‌های جام ملت‌های آسیا.

بازی تیم ملی را دیدید؟

بخش‌هایی از بازی را بله دیدم. متاسفانه در هر دو بازی درگیر جلسات ناخواسته‌ای شدم و تنها نزدیک به یک نیمه از بازی را دیدم.در بازی اول، نیمه‌اول را دیدم و در بازی دوم، نیمه دوم را. احتمالا در بازی سوم هم فقط برای بین دو نیمه وقت داشته باشم.(می‌خندد)

در همین دقایق از تیم ملی چه دیدید؟

اول از همه نظم در تیم و پختگی در رفتار. بهتر از خیلی از تیم‌های دیگر بودیم. نظم و انسجام خوبی داشتیم. در مجموع نتایج هم خوب بوده. هم خوب گل زدیم و هم خوب گل نخوردیم و دفاع را بسته نگه داشتیم و هم اینکه توانایی بالایی در خط حمله داشتیم. دو مدعی آقای گلی داریم. از دو بازی اول دیگر چه چیزی می‌توانستیم بخواهیم؟

پس تیم ملی رضایت خاطر شما را جلب کرده؟

مهم شروع خوب بود. باور کنید من بیشتر نگران بازی با یمن بودم تا بازی با عراق چون بازی اول همیشه سخت‌تر است. ما سال ۹۶ هم می‌توانستیم قهرمان بشویم اما در همان مسابقات که خیلی هم خوب کار کردیم، بازی اول را به عراق باختیم. امسال که تا این لحظه شروع خوبی برای ما بوده. هر دو تیمی هم که با آنها بازی کردیم از ما ضعیف‌تر بودند و در این مورد بحثی نیست اما همین ویتنام یقه عراق را نگرفت؟ ویتنامی که می‌توانست عراق را شکست بدهد، دیدید که مقابل ما کاری از پیش نبرد.

فقط یکی دو موقعیت گل داشتند که فکر نکنم خیلی غیرمعمول باشد. ما خودمان هم مقابل پرتغال یا آرژانتین یا اسپانیا چند موقعیت گل داشتیم.

واقعا همین است. بازی که نمی‌تواند ۹۰ دقیقه یک‌طرفه باشد. آنها هم برای شرکت در این مسابقات زحمت کشیده‌اند و حتما تیم خوبی بودند که به این مسابقات آمدند. دیگر در حد یکی دو حمله که باید به آنها میدان برسد. هنوز محک جدی‌ای نخوردیم. این را هم می‌فهمم. عیار ما از بازی با عراق مشخص می‌شود و بعد هم در مراحل حذفی است که باید نشان بدهیم با تیم‌های زهردار‌تر چه می‌کنیم، منتها تا آن موقع باید از جام لذت ببریم.

چقدر برای قهرمانی به این تیم دل بستید؟

من دوست دارم ایران قهرمان شود. چه با کی‌روش چه با هر مربی دیگری. تیم‌های دیگر را هم دیدم. جام خوبی است. بعضی از مدعیان در بازی‌های ابتدایی حسابی عرق ریختند اما همان‌ها هم در مرحله بعدی توازن خودشان را بر می‌گردانند. تیم ملی می‌تواند قهرمان شود، چرا نشود؟ مربی خوبی دارد. بازی‌های خوبی داشته، تدارکات خوبی داشته. ما تنها تیمی هستیم که هشت سال از یک مربی استفاده کردیم. اینها همه نکات مفیدی است. باید ببینیم در ادامه چه برای ما رقم می‌خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب است!
      وقتی آب سربالا میرود قورباغه هم ابوعطا میخواند!
      چند روزیست که همه سوپر مربی فوتبال جهانی شدن!
      مربی های ناتوان،از اداره یک تیم،اخراجی های باشگاهی برای کی روش خط ونشان میکشند،وطرح وبرنامه میدهند!!
      در رسانه های مختلف اظهارهای میکنند،که وقتی نگاه میکنی دراول خیال میکنی سرمربی برزیل اند،وقتی عملکردشان در گذشته میبینی،
      متوجه میشوی،چقدر در ابتدایی ترین آنالیز در مانده اند!
      اینجاست که علامه عالم هنر هفتم هم وارد گود میشود!!!
      بابا ۸سال کی روش برای تیم ملی زحمت کشید،چندین بار تیم ملی تغییر پیدا کرد،شخصیت جهانی یافت،بساط واسط را برداشت بازی کن سالاری راجمع کرد،اصل اول را اخلاق وفرهنگ قرار داد،با فشار بهترین امکانات را تهیه دید،خبرچینی را جمع کردووووو
      حداقل ده نفر از این آقایان مدعی می رفتند در کنار آموزش میدیدند!
      غرور خود بزرگ بینی اجازه نداد؟
      پس همان بهتر که در جهل خود بمانید،مردم علاقه مند وعاشق فوتبال به شما ب خندند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج