۸۱۹۳۵۶
۵۱ نظر
۵۰۴۳
۵۱ نظر
۵۰۴۳
پ

حسن آقامیری را بیشتر بشناسید

مخالفان او اسمش را گذاشته‌اند: «روحانی تلگرامی»! و او را یک آخوند منحرف می‌دانند اما طرفدارانش او را یک روحانی متفاوت می‌دانند و معتقدند که او آخوند روشنفکر زمانه خودش است.

خبرگزاری ایسنا: مخالفان او اسمش را گذاشته‌اند: «روحانی تلگرامی»! و او را یک آخوند منحرف می‌دانند اما طرفدارانش او را یک روحانی متفاوت می‌دانند و معتقدند که او آخوند روشنفکر زمانه خودش است.

سیدحسن آقامیری یکی از روحانیون معروف چند سال اخیر بویژه در میان جوانان است و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌های موبایلی امروز برای به اشتراک گذاشتن سخنرانی‌هایش استفاده می‌کند. صفحه اینستاگرام او بیش از یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد. منبرهای او معمولا به صورت زنده از صفحه‌اش پخش می‌شوند و کلیپ‌هایی نیز توسط دوستداران او از سخنرانی‌هایش منتشر می‌شوند که معمولا بازدیدکننده‌های قابل توجهی دارند.

حسن آقامیری را بیشتر بشناسید

درآمد سیدحسن آقامیری وابسته به روحانیت نیست. او کار و کاسبی شخصی خودش را دارد. به گفته خودش مشاور یک شرکت خصوصی است و کار آزاد هم دارد. او به مجله «همشهری جوان» گفته از حوزه علمیه شهریه نمی‌گیرد و تحت پوشش بیمه حوزه هم نیست. او همچنین گفته است که نه به منبر وابستگی دارد و نه به درآمد حاصل از آن.

اما از آنجا که محوریت سخنرانی‌هایی آقامیری همیشه تکیه بر صفت «رحمانیت» خداوند دارد و کمتر از عذاب الهی و جهنم سخن می‌گوید باعث شده است که افراد زیادی مخالف او باشند. مخالفانش می‌گویند که او یک آخوند ولنگار است و برای لاکچری‌ها و بی‌قید و بندها سخنرانی می‌کند. مخالفان آقامیری معتقدند او فقط بلد است خوب حرف بزند وگرنه اصلا حرف‌های خوبی نمی‌زند؛ برای همین هم هست که جوانان طرفدارش هستند.

طرفداران آقامیری اما معتقدند که این روحانی نگاهشان را به مقوله دین و رحمانیت خداوند تغییر داده است و او را دوست دارند و سخنرانی‌هایش را دنبال می‌کنند. طرفداران آقامیری می‌گویند سخنرانی‌های او نسبت به سایر روحانیون متفاوت‌تر و دلنشین‌تر است.

حسن آقامیری را بیشتر بشناسید

آقامیری درباره پامنبری‌های جوانش که طرفداران پر و پاقرص او هستند، می‌گوید: «اینکه عده‌ای که پای هیچ منبری نمی‌نشینند اما پای منبر من می‌نشینند، شاید درست باشد اما من آنها را انتخاب نکرده‌ام. من کاری به آنها نداشته‌ام و خودشان آمده‌اند. حضورشان برای من افتخار است و البته قدردانشان هستم اما من با هدف جذب آنها حرفی نزده‌ام. من برای کسی کارت دعوت نفرستاده‌ام.»

این کشمکش بین مخالفان و موافقان او سال‌هاست که وجود دارد اما در نهایت زور مخالفان چربید و حسن آقامیری روز شنبه ۲۲ دی از «خلع لباس دائم» خود خبر داد. او این خبر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت‌کردن و ریختن تو محل کار و انفردای و... با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور آقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند. دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند. و خلع لباس دائم ...»

پس از انتشار این مطلب از سوی آقامیری، سیداحمد خمینی بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داد و خطاب به آقامیری نوشت: «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت ... سیدجان عزیزتر می‌شی. خودت و خدای خودت قاضی اول و آخرین. نه اینکه هر کی محکوم بوده سالم بوده اما اکثر آدمای سالم محکومند. عزت و ذلت خدا می‌ده و توی این دنیا همین محبت‌های مردمه که همیشه همراهته. خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل ... یاحق»

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در حمایت از آقامیری توییت کرد: «امیدوارم این رای در مرحله تجدیدنظر بشکند. آقای سیدحسن آقامیری زبان جوانان را خوب می‌داند. جلب اعتماد جوانان دهه هفتادی و هشتادی و گفت‌وگو با آنها هنر کمی نیست. خدانگهدارت باشد سید.»

جرم او هتک حیثیت روحانیت، تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات عنوان شده است. البته گفته‌اند این رای بدوی است و امکان تجدیدنظر وجود دارد.

آقامیری پیش از خلع لباس در گفت‌وگویی اظهار کرده بود: «من روحانیت نیستم! من «حسن آقامیری»ام. صفحه‌ شخصی من چه ربطی داره به صنف من؟ من نماینده‌ صنف خودم نیستم. سخنگویش هم نیستم. من یک آدمم. در خانه‌ام بابا هستم، یک جا داداش هستم، یک جا رفیقم. ربطی به لباس ندارد.»

پس از اعلام خلع لباس و محکومیت، حدود ۲۰۰ هزار نفر به فالوورهای آقامیری افزوده شد.

اما این فرد چه می‌گوید؟ در ادامه گزیده‌ای از برخی سخنرانی‌های آقامیری را درباره مسائل مختلف با هم مرور می‌کنیم:

آقامیری در یکی از سخنرانی‌هایش گفته است:‌ «... اهل بیت (ع) کار می‌کردند اما برخی تصور می‌کنند که اهل بیت (ع) دست به خاک می‌زدند طلا می‌شد و کاری انجام نمی‌دادند؛ در حالی که این‌گونه نیست. همه آنها شاغل بودند. در یکی از هیئت‌های قم سؤال کردم که شغل حضرت ابوالفضل (ع) چه بود؟ هیچ‌کس نمی‌دانست. به آنها گفتم می‌دانید چرا نمی‌دانید؟ چون نمی‌دانید شغل من و امثال من چیست؛ چون اگر حضرت ابوالفضل (ع) شغل داشته باشد حاج آقا هم باید شغل داشته باشد؛ بنابراین ابوالفضلِ ذهن شما باید بیکار باشد تا بیکاری ما [روحانیون] توجیه شود.»

آقامیری در سخنرانی دیگری گفته است: «یه خدایی براتون درست کردند که ایستاده آدما رو آویزون کنه، بسوزونه، آب جوش بهشون بده بخورن. اینا چرندیاته بهتون می‌گن. یه مشت دری وری بهتون میگن.»

او در یکی دیگر از سخنرانی‌هایش انتقاد تندی به یکی از شرکت‌های خودروسازی ایرانی کرده: «ایران‌خودرو یه قرآن می‌ذاره تو داشبورد! خجالت داره. اون خیانت به قرآنه. تو کارِت رو قرآنی انجام بده. اونی که ماشین قرآنی تولید می‌کنه «بنز» و «بی‌ام و» آلمان هست نه تو!»

او در سخنرانی دیگری هم درباره مساجد گفته: «اگر مسجد به روش پیامبر اداره می‌شد، گنبد و بارگاه نداشت. گنبد می‌خواد چیکار مسجد؟ مناره می‌خواد چیکار؟ اینا یه زمانی تدابیری بود برای سرما و گرمای مسجد. الان که کولرگازی اومده. چند میلیارد خرج مناره‌های مساجد قم شده؟ با این پول‌ چه‌کارهایی نمی‌شد کرد؟

چرا مسجد رو با فکر نمی‌سازید؟ مسجد می‌سازن با ظرفیت ۲ هزارنفر اونوقت پارکینگ نداره! بعد ماشینا میان پارک می‌کنن جلو زندگی مردم. اون وقت اونا هم هی لعن می‌کنن که مسجد براشون دردسر درست کرده. تحقیق بکنید راجع به آزار مساجد برای مردم. از دوتا املاکی بپرسید! هر محلی که تو کوچه‌ش مسجد باشه قیمتش پایین‌تره!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعيد

      اين حرفهايي كه اين بنده خدا زده همش درسته والا منم طرفدارش شدم ميرم الان فالوش ميكنم
      از قديم گفتن حرف حق تلخ مثل ته خيار ميمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سادگی هم حدی داره کی بهخاطر اینحرفها بازداشت میشه
        ...

      • بدون نام

        این که ادعا داره باید کار کرد شغلش خودش چه شغلی داره

      • بدون نام

        ساده نباشید کل سخنرانیهاشو گوش بدید تا بفهمین کیه و چه تفکرات جاهلانه ای داره

      • hassan.h

        اتهامات آقای آقا میری به شرح ذیل است:
        الف- توهین به مقدسات از طریق تمسخر و ایجاد شبهه در احکام ضروری اسلام از قبیل قصاص و تردید در اصالت قرآن کریم و اعتقاد به تحریف آن و تفاسیر خلاف صریح آیات شریفه قرآن درباره بهشت و جهنم و نیز نسبت دادن حکایات واهی و اهانت آمیز به برخی از ائمه معصومین علیهم السلام
        ب- نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق نقل مطالب موهن و خرافی که موجب تزلزل در اعتقادات مردم و مخصوصا جوانان مخاطب وی نسبت به معارف و اصول مسلم اسلام میشود.
        ج- ارتکاب اعمال و رفتار خلاف شئون روحانیت و در نتیجه هتک حیثیت روحانیت که از بیان مصادیق آن خودداری می شود
        دوستان ما در حوزه علمیه آنقدر ضعیف عمل کردند که یک فرد مشکوک مثل آقا میری سنگر آنها را فتح کرد من به حضرات توصیه می کنم یا برای رفاقت با نسل جوان فکری بکنند یا این عبا و عمامه ها را کنار بگذارند و لباس عادی بپوشند آقایون چه تصوری کرده اند از شغل و جایگاهشان، چرا نسل جوان از شماها فراری هستند؟.

    • بی نام

      حرف حق تلخه آقامیری چون حرفتون حق بود

    • بدون نام

      بعدا معلوم خواهد شد آقای اقا میری
      جریان شناس ها خوب جریانتو یافته ان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خودت وابسته به کدوم جریانی کلک!

    • بدون نام

      عزت و ذلت دست خداست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکه را خواهد عزت بخشد
        ظاهرا می خواستن ذلیلش کنن ولی عزیزتر شده! این قانون الهیه عزت و ذلت فقط دست خودشه

      • بدون نام

        معاویه هم در شام و عراق عزیز بود. عزیز جاهلان بودن

    • بدون نام

      بیایید به جای تعصب کور کمی فکر کنیم
      "یستمعون القول و یتبعون احسنه"
      چرا باید کسی رو که متفاوت میگه خلع لباس کنن
      روحانیون محترم هم قاعدتا باید یا کار کنن یا درس بدن
      چقدر ما برازنده صفت جهان سومیم

    • بدون نام

      خدا حفظش کنه ادم خوبی هست حرف حق میزند

    • بدون نام

      ای چند مورد که گفته عین واقعیته

    • majid mojtahedi

      درودبر شرف این آقا.من نمیشناختمش .بعداز محکومیت اوجزء دنبال کننده های اوشدم.حرفهای او مرابیشتر مجذوب خداکرد.

    • بدون نام

      من ک نخوندم ولی قشنگ تابلوعه دارین زور میزنین بزرگش کنین

      پاسخ ها

      • مهدی ش

        بزرگ بود سالهاست سخنرانی هاش و گوش می‌کنم و البته استاد دانشمند بقیشونم که، اصلا قبول ندارم

      • masoud

        منم اول نخوندم اما دوباره باز کردم مطلب رو و خوندم و الان تازه شناختم و برام خیلی جالب بود که یک روحانی از جنس مردم باشه ... انصافا عالی بود

      • جاوید

        شما که نخوندی چطور به این قاطعیت قضاوت میکنی پس واقعا خجالت نمی کشی از روی هوای نفس نظر میدی شاید ابروی کسی در میون باشه

    • ستایش

      باورم نمیشه یکی حرف حق میزنههه.
      ب خدا ندیدم تو عمرم... ❤️ ❤️
      موفق باشی حاجی.

    • بدون نام

      راست میگه ، اگر از دسترنجش بخوره وحرف بزنه مقبولتره تا حرف بزنه و پول بخوره .

    • بدون نام

      زنده بادحقگو

    • بدون نام

      دم شماگرم . موفق و پاینده باشی .

    • بدون نام

      ظاهرا حرف غیر منطقی نگفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من قبولش دارم حرفاش به دل می شینه تو این دور زمانه هرکه حرف حق بگه ميگيرنش من خودم حاضرم ازش طرفداری کنم حتا به جون

    • پارمیس افصلی

      به والله ثانیه ای پیش فالووش کردم اقای با شرفی هستش کسی دیگه باید محاکمه میشد نه این بنده خدا ...

    • لیلای

      دمت گرم

    • بدون نام

      بهترین آخوندیه که دیدم ، حرفاش حرف حسابه . ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بی کران بر دو آخوند فقط آقا میری و مهدی دانشمند

    • بدون نام

      خدای مهربون ریشه هر چه آدم حقه و حق حرف میزنه و عادله زیاد کنم. آمین

    • بدون نام

      ادم سالم و باشعوریه

    • نیلوفر

      جناب آقامیری یکی ازشایسته وبرجسته ترینهاس رک وراست حرف دل جامعه رامیزننه وترسی نداره سید سرت سلامت باشه.

    • بدون نام

      تمام حرفهای جناب آقای آقامیری کاملا درست و امروزی است و باید نام ایشون را از امروز مزین کنیم به صداقت و راستگویی که متاسفانه امروزه در این مملکت کم پیدا میشه ,هر چی گفته درست بوده ....

    • بی نام‌

      بقول آقای قرائتی خواست حسین دوربینی را از دور بین حذف کنه بیشتر دوربین او را شکار کرد
      حالا این بنده خدا بیشتر شناسایی شد من تا دیروز اسم این فرد را هم نشنیده بودم بعد هم طرفداری از او در حال حاظر نشان از خسته شدن مردم از بعضی افراد حرفهای تکراری بدون عمل است فلانی در سخنرانی چیزی می‌گوید در عمل مردم چیز دیگری می بینند معلومه کسی دنبال او نخواهد رفت حالا یک روحانی جوان آمده همین حرف مردم را می زند چیز خاصی نمی گوید

    • بدون نام

      از روحانی هایی است که برخلاف خیلی ها حرفش بدل می نشیند بخصوص بدل جوانها

    • بدون نام

      عزیز هر دو جهان باشی ، ای محبت دوست ،
      که خواری تو فزون کرد اعتبار مرا،

    • ابراهیم

      یعنی بقیه جور دیگه ای حرف میزنن که دستگیر نمیشن !
      فحش و بد و بیراه که راه ننداخت !
      بابا خجالت بکشید
      زشته به خدا

    • زارع

      من نمی شناختمش یه سرچی کردم دیدم که درسته که همش ازرحمانیت خدا گفته اما آیه های مربوط به عذاب های اون دنیا روهم تکذیب کرده وفقط چسبیده به خوشی های بهشت .مثلا درمورد عذاب های جهنم گفته این چرت و پرت ها چیه ! وبه نظرم انکار وحی کرده ومرتد شده والبته خیلی انحرافات دیگه که به راحتی می شه سرچ کرد

    • بدون نام

      برترین ها اگه راست میگی حرف خوباشو نزار یکم از حرف بداش بگو تابلو این برترین ها فقط داره از یه جبهه طرفداری میکنه.

    • بابک خرمبین

      من از همین الان تا ابد مرید آقا سید شدم نوکرتم

    • بدون نام

      حرف حسابه

    • بدون نام

      درود به آقا میری

    • رضی

      این یکی حرف حق زده
      حتما فالو میکنم

    • بدون نام

      حرفهای منطقی رو گفته...چرا باهاش برخورد شده!!!؟

    • جیمبو

      من با اینکه سنی مذهب هستم ولی اصلا گرایش مذهبی ندارم و زیاد به این چیزا اعتقاد ندارم.ولی با حرفهای این بنده خدا واقعا بالاخره از یکی حرف حق شنیدم..خسته نباشی حاجی.دوست داریم.

    • بدون نام

      حرفهاش درسته ولی بایدببنیدعملشم همین جورویابه کسی ربط ندارویافقط دنبال فالور

    • بدون نام

      اینم مثل نقویان میش اول انتقادمیکنه بعدخودش میرتودولت

    • بدون نام

      بعصی ها میان بخاطر اینکه معروف بشن حرفهایی باب دل مردم میزنن این اقا هم یکی از هموناس عزیز جان این حرفهایی که تو روی منبر میزنی همه میدونن چیز عجیبی نیس

    • بدون نام

      والا این حرفه ای آقا سید به حق و درست است اگر تفکرش این طوری باشه مورد قبول همه مردم است .

    • بدون نام

      بنده خداحرف حق میزنه...

    • مینا

      والا اولین بار بود اسم ایشان به گوشم می خورد!!منکه آدم معمولی این جامعه هستم و سرگرمی ام کتاب خواندن در حد زیاد است.ایشان احتمالا برای یک عده،طرفدار معنی داشتند و یک گروه مسجدرو،حالا این آقا را انتخاب کردند و گروه دیگر مسجدرو،ایشان را نفی کردند!!!!مردم عادی بیرون از مساجد،چندان با ایشان آشنایی ندارند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج