۸۱۹۹۶
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

مجموعه گران‌ترین آثار هنری دنیا +عکس

فروش ۴/ ۱۴۲ میلیون دلاری مجسمه "سگ بادکنکی" اثر جف کونز رکورد تاز‌ه‌ای در بازار آثار هنری ثبت کرده است. تابلوی "ورق‌بازان" اثر پل سزان هم به قیمت ۲۵۹ میلیون دلار به فروش رفت. گرانترین آثار هنری معاصر را ببینید.

روزگارنو: فروش ۴/ ۱۴۲ میلیون دلاری مجسمه "سگ بادکنکی" اثر جف کونز رکورد تاز‌ه‌ای در بازار آثار هنری ثبت کرده است. تابلوی "ورق‌بازان" اثر پل سزان هم به قیمت ۲۵۹ میلیون دلار به فروش رفت. گرانترین آثار هنری معاصر را ببینید.

مجموعه گران‌ترین آثار هنری دنیا +عکس

گرانترین تابلوی‌های نقاشی‌

"سه پرتره از لوسین فروید" اثر فرانسیس بیکن در شمار گران‌ترین تابلوی‌های نقاشی هستند. یک خریدار ناشناس سه پرتره‌ای که فرانسیس بیکن از همکار خود، لوسین فروید کشیده است را ۴/ ۱۴۲ میلیون دلار آمریکا خریداری کرده است. کارل ام. آرنولد، مدیر "خانه حراج آرنولد" در فرانکفورت می‌گوید: «آثار صد هنرمند شناخته شده جهان در این اواخر به شدت گران شده‌اند.»

مجموعه گران‌ترین آثار هنری دنیا +عکس

در ماه مه سال ۲۰۱۲ تابلوی "جیغ" اثر ادوارد مونش ۹/ ۱۱۹ میلیون دلار به فروش رفت. برای بسیاری این پرسش مطرح است که چرا برخی این همه پول برای آثار هنری می‌پردازند؟ آرنولد که نسل سوم در مدیریت "خانه حراج آرنولد" به شمار می‌رود می‌گوید: «هنر قابل حمل و نقل و مطلوب است. سرمایه‌ای برای آثار هنرمندان مشهور پرداخت شده ثابت می‌ماند و حتی امکان دارد بیشتر شود.»

مجموعه گران‌ترین آثار هنری دنیا +عکس
تابلوی نقاشی "ورق بازان" اثر پل سزان ۲۵۹ میلیون دلار در یک خرید شخصی به فروش رفت. این قیمت هرچند مورد تردید است اما اگر پرداخت شده باشد بالاترین مبلغی است که تا به حال برای یک تابلوی نقاشی پرداخت شده است. آرنولد می‌گوید: «اگر خرید شخصی باشد خریدار می‌تواند از پرداخت مالیات هم طفره رود.»

مجموعه گران‌ترین آثار هنری دنیا +عکس

پرتره "آدل باوش بوئر" اثر گوستاو کلیمت سال ۲۰۰۶ به قیمت ۱۳۵میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شد. این پرتره در مقایسه با "ورق بازان" یک سرمایه‌گذاری مطمئن به شمار می‌رود.

مجموعه گران‌ترین آثار هنری دنیا +عکس

گران‌ترین اثر هنری یک هنرمند زنده

جلب توجه کننده، بزرگ و گران: "سگ بادکنکی" اثر جف کونز ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی در یک حراجی ۴/ ۵۸ میلیون دلار به فروش رفت. این اثر بیشتر شبیه بادکنک‌های گره ‌خورده بچه‌هاست. البته اثر کونز بسیار بزرگ و از فولاد است. این هنرمند شیفته خلق آثاری است که شبیه اسباب‌‌بازی‌های غول‌پیکر یا اسباب ‌و وسایل روزمره هستند.

مجموعه گران‌ترین آثار هنری دنیا +عکس

۳۷ میلیون دلار برای میدان کلیسای اعظم میلان

پیش از جف کونز، نقاش آلمانی گرهارد ریشتر گران‌ترین هنرمند زنده دنیا به شمار می‌رفت. در تصویر نقاشی "میدان کلیسای اعظم میلان" اثر او دیده می‌شود. البته گرهارد ریشتر خود برای میلیون‌ها دلاری که برای آثارش پرداخت شدند ارزش چندانی قائل نیست. او در مصاحبه‌ای با مجله آلمانی اشپیگل گفته بود:« ارزش و اهمیت یک اثر هنری کاملأ نامتناسب با این قیمت‌های توهم‌زده خنده‌دار است.»

مجموعه گران‌ترین آثار هنری دنیا +عکس

دیمن هرست ثروتمندترین هنرمند دنیا

این هنرمند از فروش آثار خود میلیون‌ها دلار کسب کرده است: دیمن هرست هنرمندی ثروتمند و البته بحث‌برانگیز است. او در آثار هنری جنجال‌برانگیز خود به موضوعاتی مثل مرگ، زندگی، دین و فرهنگ مصرف پرداخته است. از مشهورترین آثار او یک کوسه در محلول فرم‌آلدهید و ‎ یک جمجمه الماس‌کاری شده با عنوان "برای عشق به خدا" است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج