جاباما
۸۲۰۰۶۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گزارشی از حاشیه‌های قسمت دوم «ماجرای نیمروز»

فیلم‌نامه «ماجرای نیمروز: رد خون» را آقای ابراهیم امینی یار همیشگی مهدویان و حسین تراب‌نژاد نوشته‌اند. تراب‌نژاد پیش از این هم فیلم‌نامه «سیانور» با موضوع منافقین با تیم مهدویان-رضوی همکاری داشته‌است. «همان‌طور که از پوستر فیلم هم مشخص است تمام گروه «ماجرای نیمروز» در فیلم حاضر نیستند.

روزنامه صبح نو درباره فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» نوشت:

فیلم‌نامه این فیلم را آقای ابراهیم امینی یار همیشگی مهدویان و حسین تراب‌نژاد نوشته‌اند. تراب‌نژاد پیش از این هم فیلم‌نامه «سیانور» با موضوع منافقین با تیم مهدویان-رضوی همکاری داشته‌است. «همان‌طور که از پوستر فیلم هم مشخص است تمام گروه «ماجرای نیمروز» در فیلم حاضر نیستند.

گزارشی از حاشیه‌های قسمت دوم «ماجرای نیمروز»

از این گروه دو شخصیت مهم و اصلی قسمت اول حاضر نیستند‌‏: مهران‌فر و صدیقیان غایبان اصلی «رد خون» اند چرا؟ این بار ظاهراً ما با قصه همان گروه طرفیم ولی طی هفت سال این گروه پوست انداخته و تغییر کرده‎.

آدم‌های تازه‌ای اضافه شدند و آدم‌هایی از جمع کنار رفته‌اند. اما اگر از این اطلاعات-که البته از پوسترفیلم هم مشخص است- بگذریم چند نکته این روزها درباره فیلم جدید مهدویان شنیده می‌شود.

در روزهای اخیر صداهایی شنیده می‌شود مبنی براینکه ممکن است اکران «ماجرای نیمروز: ردخون» در جشنواره و حتی بعد از آن با مشکلاتی همراه شود. اما علت این حواشی چیست؟

قسمت اول ماجرای نیمروز طبق گفته سازندگانش و آن‌چه بر پرده سینماها دیدیم صرفاً داستان یک طرف ماجرا بود. یعنی نیروهای امنیتی و برخوردشان در بحران و مقابله آن‌ها با اعضای سازمان منافقین نمایش داده می‌شد؛ در فیلم سال95 هیچ خبری- به‌جز چند سکانس کوتاه از دو تواب- از منافقین نبود.

آن‌ها و اقدامات‌شان از دور نشان داده می‌شد و به درون‌شان ورود نمی‌شد.

ظاهراً قضیه در ماجرای نیمروز: ردخون کمی فرق می‌کند. رد خون در عمق ماجرا فرو می‌رود و حتی پادگان اشرف را که تا سال‌ها لانه استراتژیک منافقین بود نمایش می‌دهد.

اما نکته مهم بعدی درباره ردخون، درگیری‌های دراماتیک داخل قصه است؛ چیزی که احتمالاً حاشیه‌ساز خواهد شد. در فیلم اول ماجرای نیمروز به روابط عاطفی و خانوادگی شخصیت‌ها-به‌جزیک مورد- اشاره خاصی نمی‌شد. آیا حالا این مسأله در «ردخون» مسأله‌ساز شده‌است؟

باید دید که آیا مهدویان توانسته از این فیلم هم تریلر پرتعلیقی چون قسمت اول دربیاورد یا اینکه روابط عاطفی و چالش‌های شخصیت‌های دو طرف ماجرا، رد خون را به سمت دیگری سوق خواهد داد.

نکته آخر درباره فیلم جدید مهدویان حساسیت‌هایی است که به واسطه همین جزییات درباره‌اش به وجود آمده است نشانه‌هایی از این اتفاق در پیام‌های مجازی مهدویان و مصاحبه‌رضوی قابل ردیابی است. با این‌همه باید تا جشنواره صبر کرد تا فهمید تکلیف رد خون چه خواهد شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج