جاباما
۸۲۱۲۵۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مکرون: عجله در خروج از سوریه اشتباه است

رئیس‌جمهور فرانسه در یک سخنرانی در جمع نظامیان این کشور گفت فرانسه به حضور نظامی خود در غرب آسیا ادامه می‌دهد و خروج عجولانه از منطقه را اشتباه می‌داند.

خبرگزاری فارس: «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه بار دیگر با تصمیم آمریکا برای خروج نظامی از سوریه ابراز مخالفت کرد و گفت نظامیان فرانسوی به حضور نظامی در غرب آسیا ادامه می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ماکرون که در یک پایگاه نظامی در جنوب فرانسه سخنرانی می‌کرد، گفت: «عقب‌نشینی از سوریه که توسط دوستان آمریکایی ما اعلام شد، نمی‌تواند ما را از هدف راهبردی که داشتیم، منحرف کند: از بین بردن داعش.»

فرانسه به بهانه مبارزه با داعش و در قالب ائتلافی که در سال ۲۰۱۴ به رهبری آمریکا شکل گرفت، ۱۲۰۰ نظامی در سوریه و عراق مستقر کرده است. ماکرون در واکنش به گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال پیروی فرانسه از آمریکا در خروج از سوریه، گفت: «نبرد هنوز تمام نشده است. ما باید وضعیت استقرار نظامی خود در جهان را مورد بازنگری قرار دهیم، [اما]... باید به مشارکت در احیای ثبات [در خاورمیانه] متعهد بمانیم.»

وی سپس در کنایه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «هرگونه عجله در خروج، یک اشتباه خواهد بود.»

ترامپ که در جریان رقابت‌های انتخاباتی از ماجراجویی‌های نظامی آمریکا در خارج از این کشور انتقاد کرده بود، ماه گذشته در تصمیمی غیرمنتظره دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را صادر کرد. او با بیان اینکه داعش به طور کامل شکست خورده، گفت مبارزه با باقی‌مانده‌های این گروه تروریستی باید بر عهده کشورهای همسایه سوریه باشد.

این تصمیم ترامپ با واکنش منفی متحدان غربی آمریکا روبرو شده است. فرانسه جزء اولین کشورهایی بود که از این تصمیم ترامپ انتقاد و اعلام کرد که به حضور نظامی در سوریه ادامه می‌دهد. این در حالی است که فرانسه برای این حضور نظامی نه از دولت سوریه و نه از شورای امنیت سازمان ملل متحد مجوزی نگرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج