جاباما
۸۲۱۶۸۰
۳۱ نظر
۵۹۲۵
۳۱ نظر
۵۹۲۵
پ

چرا انقدر از رابطه داشتن می‌ترسید؟

بعضی از افراد هستند که از شروع رابطه عاطفی هراسانند. زمانی که صحبت از عشق و عاشقی می‌شود، آن‌ها یاد دل شکستگی، طرد شدن، حسادت، عدم تمرکز و دوری.. می‌افتند. اما آیا این موارد دلایل خوبی برای عدم شروع یک رابطه عاطفی ست؟

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: بعضی از افراد هستند که از شروع رابطه عاطفی هراسانند. زمانی که صحبت از عشق و عاشقی می شود، آنها یاد دل شکستگی، طرد شدن، حسادت، عدم تمرکز و دوری.. می افتند. اما آیا این موارد دلایل خوبی برای عدم شروع یک رابطه عاطفی ست؟ اگر دوست دارید که دلایل ترس افراد از شروع یک رابطه عاطفی و راههای مقابله با آن را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

چرا انقدر از رابطه داشتن می‌ترسید؟

او فرد مناسبی برای شما نیست

این ترس، یکی از بدترین و در عین حال واقعی ترین ترس هاست. اگر شما بدانید که فرد مقابل تان گزینه مناسبی برای شما نیست، طبیعی ست که از وابسته شدن به او بترسید. به عنوان مثال شما عاشق همکار یا استادتان می شوید اما مطمئن هستید که این عشق سرانجامی نخواهد داشت. اگر به هر دلیلی احساس کردید که فرد مقابل تان نمی تواند شریک زندگی ایده آلی برای شما باشد، بهتر است که همان ابتدا جلوی احساس تان را بگیرید تا کسی در این بین آسیب نبیند.

تجربه شکست عشقی را داشته اید

یکی از رایج ترین علت های ترس افراد از شروع رابطه، تجربه های تلخ قبلی ست. اگر شما در رابطه قبلی تان شکست خورده باشید، طبیعی ست که از دوباره عاشق شدن بترسید. اما چگونه می توان جلوی این ترس را گرفت؟ بهتر است که در این زمینه ریسک پذیر باشید به قلب تان اجازه ورود افراد جدید را بدهید. یادتان باشد که بدون عشق، شما لذت واقعی زندگی را درک نخواهید کرد. شما باید از تجربه های تلخ گذشته درس بگیرید، نه این که آنها را سدی برای پیشرفت حال و آینده تان کنید.

احساس ضعف می کنید

زمانی که ما عاشق می شویم، احساس ضعف می کنیم. در واقع ما همه انرژی و توان مان را برای طرف مقابل می گذاریم، از این رو احساس می کنیم که خود ناتوانیم. در این شرایط اگر سعی کنید مسایل را ساده تر بگیرید و دست از کنترل تمام امور بردارید، می بینید که چقدر اعتماد به نفس تان بالاتر رفته و ریسک پذیرتر خواهید شد. شما باید اول از همه برای خود وقت بگذارید تا بتوانید انرژی مثبت تان را به دیگری هم انتقال دهید.

می خواهید مستقل باشید

افرادی که ذاتا مستقل هستند یا آنهایی که قبلا از تکیه کردن به دیگری آسیب دیده اند، دوست ندارند به کسی وابسته شوند. این افراد چه از نظر مالی و چه از نظر احساسی، ترجیح می دهند که مستقل باشند. اگر کسی به آنها دستور دهد و مدام از کارشان ایراد بگیرد، عصبی می شوند. اما باید بدانید که برقراری رابطه عاطفی به معنی از دست دادن استقلال نیست. شما می توانید حتی کنار شریک زندگی تان همه استقلال داشته باشید. اتفاقا آقایان به خانم های مستقل بیشتر جذب خواهند شد.

نمی خواهید احساسات قبلی را تجربه کنید

شاید فکر کنید که وارد رابطه شدن با فرد جدیدی، می تواند تمام احساسات و تجربیات قبلی شما را زنده کند، اما این طور نیست. اتفاقا اگر به فردی اجازه دهید که وارد قلب تان شود، می بینید که چگونه زخم های کهنه تان را درمان خواهد کرد. هر فردی و هر رابطه ای خصوصیات خاص خود را دارد، بنابراین هیچکس را با هم مقایسه نکنید و به خودتان فرصت تجربه احساسات جدید را بدهید، مطمئنا از این کار پشیمان نخواهید شد.

حوصله جرو بحث ندارید

هیچکس حوصله جروبحث ندارد. از طرفی برقراری رابطه با دیگران که شخصیتی متفاوت از ما دارند هم آسان نیست. در واقع نمی توان تضمین کرد که هیچ مشکلی در رابطه شما بوجود نخواهد آمد. وجود اختلاف نظر در هر رابطه ای طبیعی ست اما این شمایید که باید راه حل کردن آن را بلد باشید. تحقیقات نشان داده که بحث کردن در رابطه فواید زیادی دارد. به عنوان مثال باعث می شود که شما شخصیت طرف مقابل تان را بیشتر بشناسید، یا این که شما را در روابط تان و رو به رو شدن با مشکلات قوی تر می کند.... اگرچه بگومگو در رابطه غیر قابل اجتناب است اما ارزش داشتن یک رابطه سالم را دارد.

چرا انقدر از رابطه داشتن می‌ترسید؟

از تغییر می ترسید

افرادی که دوست دارند همیشه به یک رستوران بروند، همیشه یک غذا را سفارش دهند یا یک کانال تلویزیونی را ببینند، از تغییر هراسانند. این افراد ترجیح می دهند که در نقطه امن خود بمانند تا این که چیزهای ناشناخته را کشف کنند. برقراری رابطه عاطفی نیز جزو یکی از همین تغییرات به حساب می آید. اما گاهی بیرون آمدن از لاک و تجربه کردن های جدید، همان چیزی ست که ما برای شادی بدان نیاز داریم. بنابراین هر تغییری بد نیست و برعکس می تواند لذت بیشتری را در زندگی مان ایجاد کند.

عاشق شدن را ضعف می دانید

برخی ها اعتقاد دارند که اگر به فردی ابراز علاقه یا توجه کنیم، قدرت مان را از دست داده ایم. این افراد ترجیح می دهند که وارد هیچ رابطه عاطفی نشوند زیرا از احساس ضعف خود بیزارند. رابطه عاطفی یک رابطه ۵۰/۵۰ نیست، گاهی شما درصد توجه تان بیشتر می شود و گاهی طرف مقابل تان. با این اوصاف، دوست داشتن هرگز نشانه ای از ضعف نیست. شما باید بدون چشم داشت، به کسی که دوست اش دارید ابراز علاقه کنید. این کار نه تنها از قدرت شما می کاهد، بلکه از شما فرد قوی تری نیز می سازد.

از انتهای رابطه می ترسید

اگر شما تجربه شکست عشقی را داشته اید یا حتی در اطراف تان زوج هایی که از هم جدا شده اند را دیده اید، ممکن است از این که این اتفاق برای شما هم بیافتد، بترسید و در نتیجه از هر نوع رابطه ای فراری باشید. اما این را بدانید که همه چیز به شما باز می گردد. اگر هر بار که به فکر شروع رابطه ای هستید این جمله در ذهن تان ظاهر شد که «اگر رابطه عاطفی من یک روزی تمام شود، چه؟»، چرا خودتان این قانون را نمی شکنید؟ زوج های زیادی هستند که با گذشت سالها هنوز هم در کنار هم شاد زندگی می کنند. بنابراین مثبت اندیش باشید این لذت را برای آینده ای که قابل پیش بینی نیست، از خودتان دریغ نکنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محبوبه

      می ترسم. تررررررررس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        99 % ارتباطها در ایران به شکست روحی منجر میشه . نکنید اینکارها رو

    • بدون نام

      آدم عاقل هیچ وقت عاشق نمیشه. عشق یعنی بدبختی. عشق یعنی یک عمر سوختن. یک عمر بدون انگیره فقط نفس کشیدن. من یک بار عاشق شدم و اقرار می کنم که اشتباه کردم. شاید هم عشق نبود و شیدایی بود(عشق یکطرفه) یهو بدون هیچ مقدمه ای با کس دیگه ای ازدواج کرد! شاید خنده دار باشه براتون ولی تنها هدف زندگی من بود. و سالهاست نتونستم از این مخمصه فکری بیرون بیام. و مطمئن هستم که هیچ وقت هم بیرون نمیام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک جایگزین پیدا کنی قطعا اون قبلی رو فراموش میکنی، از روی تجربه م بهت میگم

      • بلا

        جفت زندگی شما شخص دیگ ای هست واون نبوده اینو بپذیرید، جفت شما باکس دیگ ای نمیتونه ازدواج کنه اگرهم اینطور بشه ازدواج موفقی نمیشه، حقیقت رو بپذیر تجربه بود گذشت

      • نصیرزاده

        برگرد به زندگی و ادامه بده و ثابت کن قوی هستی.بلند شو.از زندگیت لذت ببر .گذشته رو دور بریز از نو شروع کن مثل بهار بعد زمستان.

      • بدون نام

        تجربه خیلی سختی داشتید درک میکنم

      • بدون نام

        منم برام حدود ده سال پیش این اتفاق افتاد، دیوونه شده بودم ، قرص اعصاب میخوردم و میخواستم خودکشی کنم .
        اما چهار پنج سال بعد با یه نفر دیگه آشنا شدم و ازدواج کردم.
        الان یه دختر دارم و همسر و دخترمو با اون آدم که هیچ، با بهشت هم عوض نمیکنم. حالا میفهمم که چقدر احمق بودم اون آدم خیلی پست و بی لیاقت بود، اگه الان خودشم بکشه دیگه نگاه به صورتش نمیندازم.

    • باران

      میترسیم چون به طرف مقابل اعتماد نداریم چون خیلیها قصد موندن ندارن و فقط برای وقت گذرونی یا خوش گذرونی ادعای عاشقی میکنن و به راحتی ما رو کنار میذارن در کمال نامردی بدون ذره ای دلتنگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتي شما هم بخاطر پول كنار طرفي اونم به راحتي بيخيالت ميشه

      • بدون نام

        اقایون رابطه .ج ن س ی میخان خانوما هم در مقابلش امنیت قتصادی میخان ... کاملا منصفانه است

      • بدون نام

        خوشم میاد تا فهمیدین طرف خانوم تیکه پرونی رو شروع کردین عزیزم وارد رابطه نشو اینجا دو نمونه از اون روانی هایی که ممکنه گیرشون بیفتی هست

    • بدون نام

      والا دخترا اينقدر مهريه اجرا گذاشتن و پسرا رو راهي زندان كردن كه هيچ پسري جرات نميكنه وارد رابطه رسمي بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کل زندانیای مهریه در ایران حدود سه هزار نفرن و این در مقابل میلیونها ازدواجی که انجام شده و هیچوقتم مهریه هاشون اجرا گذاشته نشده خیلی ناچیزه

    • بدون نام

      هیچکدام به خودمون احترام میزاریم زرد ترین ها

    • شاهین

      لامصب اینا همه واسه اروپاست تو ایران دلیل اول و اخر پوله پول پول

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      همیشه عکس های قشنگ ترمی ذاشتین

      ما به امید عکس های باحال صفحه رو باز کردیم :-)

    • بدون نام

      با این فسادی که تو جامعه است، حق داریم

    • بدون نام

      الان خيلي بايد از دخترها و زن ها ترسيد در ثانيه اي نابودت ميكنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد ها هم نه تنها خودتو بلکه زندگی تو هم نابود می کنند

    • hasti

      من نمیگم میترسم ولی گور بابای هرچی که بخواد جلوی پیشرفتمو بگیره;-)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خوشگلی

    • بلا

      از کودکی به شدت استقلال طلب بودم الانشم مجرد وتنها جدا از خانواده زندگی میکنم، انسان ها خوشبختی رو توی چیزای مختلفی میبینن خوشبختی من درسم وکارمه، احساس وابستگی دست وپام ومیبنده اینطوری آزاد به رویاهام میرسم.

    • مریم

      وای من دقیقا اینجوریم به شدت از رابطه فراریم الان می بینم که بسیاری از این خصوصیات رو دارم مثل مستقل بودن و تغییر ناپذیری اصلا فکر میکنم همه این رابطه ها مسخره ست. مقاله خوبی بود. ممنون از ترجمه خوب

    • بدون نام

      هیچکدوم!
      گذینه اخر اضافه کنید بی پولی!
      دخترا تو این زمونه از مردی خوششون میاد که کار و پول خوب داشته باشه . تو دوره ای که یه رستوران رفتن عادی ۱۵۰ تومن پول میخواد بزرگترین درد پوله نه اون مزخرفات یاد شده.

    • Soori

      به نظر من کسایی هم که ادعای موندن دارن ومیگن بابقیه فرق دارن بازم میرین ومثل بقیه رفتار میکنن پس باید ترسید

    • مینا

      منم با باران موافقم.همیشه ما توی رابطه وابسته و دلبسته میشیم و آخرش هم با تمام دلتنگیامون تنها میمونیم.عشق خوب نیست.مزخرفه.چرته.آخرش هیچی برای ما نداره جز یه حال خراب و دل شکسته

    • بدون نام

      والا الان بیشتر ترسمون اوضاع بد اقتصادیه

    • سانسور نکن سانسورچی

      شما پول و بده ما قول میدیم هر روز وارد رابطه شیم

    • علی

      والا تو این دوره زمونه عاشق شدن گرون تموم میشه مثل قدیما نیست دیگه ... خودمونو عشقه ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج