۸۲۱۸۷۳
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

حریف ایران با عجیب‌ترین لژیونر‌ها

شش لژیونر کنونی حریف یکشنبه شب تیم ملی ایران در نقاط و سطوح عجیبی مشغول به فوتبال بازی کردن هستند.

وب سایت نود: تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام ملت های آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه یکشنبه شب به دیدار تیم ملی عمان می رود.

حریف ایران به عنوان یکی از ۴ تیم برتر سوم، به این مرحله رسید و برای نخستین بار است که تیم پیم فربیک توانسته جواز حضور در دور دوم را به دست بیاورد.

یکی از مهمترین تفاوت های موجود بین فوتبال ایران و عمان، لژیونرهای این دو تیم هستند. جایی که بر خلاف تیم کی روش که تعداد لژیونرها از بازیکنان داخلی کمتر نیست و اکثر آنها در لیگ های شناخته شده اروپایی توپ می زنند؛ در سوی مقابل قرمزها، با قحطی لژیونر باکیفیت روبرو هستند.

در جمع ۲۳ بازیکن تیم ملی عمان تنها ۶ نفر در حال فعالیت در لیگ های خارجی هستند. تنها بازیکن تیم کنونی عمان که در لیگ های غیر آسیایی توپ می زند؛ رائد ابراهیم صالح است. هافبک شماره شش عمان که از تکنیک قابل توجهی برخوردار است و بیشترین دریبل موفق را در ترکیب تیمش به خود اختصاص داده است. رائد هم اکنون در یکی از عجیب ترین لیگ های دنیا یعنی لیگ مالت بازی می کند.

این تیم در پرمیرلیگ مالت و از بین ۱۴ تیم، رتبه سوم را به خود اختصاص داده و با صدر جدول تنها سه امتیاز فاصله دارد. البته رائد تنها نیست و محمد صالح مدافع تیم ملی فلسطین نیز در لیگ مالت و تیم فلوریانا بازی می کند تا لیگ این کشور در جام ملت های سال ۲۰۱۹، دو نماینده داشته باشد.

الباقی لژیونرهای عمان که ۵ نفر هستند در دو لیگ قطر و عربستان توپ میزنند. سعد المخینی مدافع چپ عمانی ها هم اکنون در تیم النصر عربستان فعالیت دارد. او با ۳۱ سال سن یکی از بازیکنان تقریبا خارج شده از لیست النصر به حساب می آید و باید منتظر جدایی او از این تیم عربستانی باشیم.

دیگر بازیکن عمانی شاغل در فوتبال عربستان، فایز الرشیدی دروازه بان این تیم است. گلر سی ساله ای که به جای علی الحبسی در درون دروازه تیمش قرار گرفته و تاکنون هم کلین شیتی به ثبت نرسانده است. او در لیگ دو عربستان و در تیم العین بازی می کند. تیمی که برای بقا رقابت سختی را با تیمهای الاوروبا و الشولا دارد و در حال حاضر جزو سقوط کنندگان به سطح سوم فوتبال عربستان به حساب می آید.

سه بازیکن تیم عمان هم در فوتبال قطر مشغول هستند. محمد الرواحی و جمیل الیحمدی دو بازیکن در خط دفاع و حمله عمان هستند که برای تیم الوکره بازی می کنند. این تیم در لیگ دو قطر حضور دارد و پیش از این از بهترین باشگاه های این کشور به حساب می آمد اما رفته رفته با قدرت گرفتن تیمهایی چون الدحیل، افت کردند و نهایتا سقوط کردند.

نهایتا آخرین لژیونر فوتبال عمان که در فوتبال قطر و در لیگ دو این کشور توپ می زند کاپیتان و ستاره این تیم است. احمد مبارک المحیجری ۳۳ ساله که با شماره ۱۲ در این دوره از مسابقات فوق العاده کار کرده و با ۱۶۵ بازی ملی رکوردار بیشترین بازی در این دوره از مسابقات جام ملت ها هم به حساب می آید در المسیمیر فعالیت دارد. او از سال پیش به این تیم قطری پیوسته است و هم اکنون یکی از ارکان این تیم به شمار می رود.

قطعا اگر علی الحبسی مصدوم نمی شد و جام را از دست نمی داد به عنوان یکی از ستاره های تیم الهلال عربستان، مانند سالیان اخیر که با بازی در لیگ برتر و چمپیونشیپ انگلستان مایه افتخار و‌ آبروی کشورش بود این بار هم در ۳۶ سالگی عنوان بهترین لژیونر تیمش را مال خود می کرد و اجازه نمی داد این آمار به شدت ضعیف از بازیکنان این تیم به ثبت برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ZOOROO

      تیم عمان اصلا فوتبالیست نداره اگر با کره یا عربستان گل زدین درست است.

    • بدون نام

      جلو همینا میبازن!

    • بدون نام

      خیلی تیمهای با کیفیتن از ما واقعا
      همه سطح بالا
      لیگ برتری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج