۸۲۲۸۰۸
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

کم‌آبی در سیستان و بلوچستان به مرز بحران رسید

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: تانکرهای آبرسانی سیار ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان طلب دارند.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: تانکرهای آبرسانی سیار ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان طلب دارند.

‌حسن عابدی اظهار کرد: شاخص دسترسی به شبکه آب در روستاهای سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد است که با شاخص بیش‌از ۷۰ درصدی کشوری اختلاف فاحشی دارد‌.

وی افزود: بیش‌ از نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان در روستاها زندگی می‌کنند و این استان روستایی‌ترین استان ایران است و در عین حال کمترین شاخص دسترسی به شبکه آب در میان ۳۱ استان ایران را دارد.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از میان حدود ۵۵۴۰ روستای این استان، ۲۵۰۰ روستا با جمعیت یک میلیون نفر داری شبکه آب و حدود ۳ هزار روستای دیگر فاقد شبکه آبرسانی هستند‌.

عابدی با بیان اینکه قریب به همه روستاهای فاقد شبکه در منطقه بلوچستان است، گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان موفق شده از میان ۳ هزار روستای فاقد شبکه، به هزار و ۲۵۷ روستا با جمعیت ۲۵۱ هزار نفر آبرسانی سقایی و تانکری کند و بقیه روستاها در انتظاراند؛ از طرفی‌های به‌خاطر خشکسالی‌های پی‌در پی حدود ۵۰۰ روستای دارای شبکه منابع آبی خود را از دست داده‌اند و در صف متقاضیان آبرسانی سیار قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه سهمیه هر روستایی در آبرسانی سیار ۱۵ لیتر در روز است؛ تاکید کرد: ما در آبرسانی سیار با دو مشکل عمده مواجه هستیم، اولی دو هزار روستایی هستند که شبکه ندارند و آبرسانی سقایی هم نمی‌شوند و در انتظاراند و دومی بدهی سرسام آور شرکت تانکر‌های آبرسانی سیار است‌.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۲۲ دستگاه تانکر آبرسانی سیار به حدود ۱۲۰۰ روستای فاقد شبکه بلوچستان آبرسانی می‌کنند که ۵۴ دستگاه دولتی‌اند و ۶۸ دستگاه خصوصی، بدهی تانکر‌های سیار از شرکت بالغ بر ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که از ۵ سال گذشته انباشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه ۱۰۶ هزار مترمکعب آب در میان روستاییان پخش می‌شود و برای هر متر مکعب آب تانکری شرکت آب و فاضلاب روستایی ۱۰ هزار تومان هزینه می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پنجاه سال است که بخش سیستان استان سیستان و بلوچستان دچارکم آبی شدیداست،آخی تازه فهمیده اند

    • بدون نام

      مهم نیست سیستان آ ب ندارد جنوب لبنان وسوریه و کربلا واجب ترند ناراحت نباش ،،،،،،،،،،،،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره ؟؟؟ سیستان اقلیم گرم و خشکه و آبش از افغانستان نامرد تامین میشده که الان رو رود هیرمند سد زدن. آب سوریه و لبنان هم از بارندگی و بخار مدیترانه تامین میشه و آب کربلا هم از رود فرات و سرچشمه هش در ترکیه تامین میشه
        یه عده نکبت از هر فرصتی برای نیش زدن و زهر ریختن استفاده میکنند . کسایی که اکثرشون جیره خور های سعودی و منافقین وطن فروشند
        مرگ بر دشمنان ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج